Csütörtök, 2024-05-09, 16:49:51
Nyitólap Regisztráció
Üdvözöllek, Vendég
A fejezet kategóriái
Belföld [5513]
Belföldi, általam válogatott cikkek, írások.
Bulvár | Celeb [149]
Érdekesebb bulvár hírek.
Bűnügy [382]
Bűnügyi hírek, információk
Csináld magad [1]
Barkácsolási ötletek
Extrém [313]
Extrém, megdöbbentő hírek.
Egészség | Életmód [751]
Egészséggel, életmóddal, kapcsolatos hírek, információk, tanácsok.
Érdekes | Különleges | Rejtélyes [981]
Érdekes, különleges, rejtélyes esetek, ironikus, vicces, humoros hírek, információk. írások.
Európai Unió [183]
Hírek az Európai Unióból
Gasztro | Recept [4072]
Gasztronómiai hírek, információk, receptek.
Gazdaság [430]
A gazdasági élet hírei
Horgász [1234]
Horgászoknak szóló hírek, információk.
Játék, -pihenés, -szórakozás [155]
Ötletek, ajánlott oldalak, programok.
Jó tudni! [2409]
Fontos, hasznos információk, határidők, változások, tanácsok. Programok, rendezvények.
Kommentár | Reakció | Vélemény [1361]
Kritikus írások, vélemények, reakciók, a magyar politika és közélet cselekedeteire, visszásságaira.
Politika [596]
Politikai jellegű hírek információk
Receptek sonkapréshez [28]
Receptek, leírások házi húskészítmények (felvágott, sonka, disznósajt, stb.)sonkapréssel történő elkészítéséhez
Számítástechika | IT [4066]
Hírek, újdonságok, tippek, trükkök, ajánlások, stb.
Történelem | Kultúra [916]
Történelmi és kulturális vonatkozású hírek, információk.
Tudomány | Technika [2953]
Újdonságok, felfedezések, új kutatási eredmények, érdekességek.
Választások [382]
Országgyűlési, önkormányzati és EU választások előkészületeivel, lebonyolításával összefüggő hírek, információk.
Világ [3308]
Nemzetközi, általam válogatott cikkek, írások.
Weboldalam hírei [57]
Tájékoztatás a honlapon történt változásokról.
Belépés
NÉVNAPOK
Kedvencek
  • Avast - My Avast
  • ChatGPT ingyen
  • Linkgyűjtemény készítő, megosztó ingyenes alkalmazás (eLink)
  • Elektronikus Eü-i Szolgáltatási Tér - EESZT: bejelentkezés
  • Erodium - Orvosi Betegirányító Rendszer
  • Facebook Videó letöltő
  • Fotómontázs, irható, online, free | PIXIZ
  • Fotókollázs, Fotókeret Online/Photo+Fan+Editor
  • Földmegfigyelési Információs Rendszer (FIR)
  • Free Picture Solutions
  • Google Térkép
  • Helyesírási tanácsadó
  • Honlap analízis-AnalayzerHQ
  • Honlakészítési leírások - TUTORIAL.HU
  • Honlap: Like és megosztás gombok, html kódok
  • Honlap,Tárhely: Ingyen
  • Horgászvideó.hu
  • Ikon konverter online - ICO Convert
  • Ingyen licenszes programok, naponta! - Giveaway Of The Day
  • Intel® Driver Update Utility
  • Internetsebesség-mérő (NMHH)
  • Ip cím_ Domain helymeghatározás
  • Ip cím - Global WHOIS Search
  • Kép konvertálása szöveggé – Free online OCR
  • Képeslapküldő: zenés képeslap és YouTube videó küldése
  • Képtömörítő Online Alkalmazás
  • Linkcsere Portál
  • Link rövidítő - Dygilinks.com
  • Link rövidítő - Google URL rövidítő
  • Link rövidítő - U.TO
  • MaNDa Téka - Magyar filmek a neten
  • McAfee | SiteAdvisor
  • Menetrend-MÁV ELVIRA
  • Mese- tv.hu - Gyerek tévék
  • Mértékegységek átváltása
  • Microsoft Update katalógus
  • MVM Fiók_Földgáz
  • Nikon D 3300 Letöltőközpont
  • OTP Bank
  • Óriásfájl küldése | Csatolom.hu
  • Proton Mail Bejelentkezés
  • PDF átalakító - smallpdf"
  • Samsung letöltések
  • SEO Tools-keersőoptimalizálás
  • nt
  • Szerencsejáték Zrt.- Online fogadás
  • Szimbólumok - billentyűzetről előhívható szimbólumok
  • Szimbólumok - Különleges írásjelek
  • Színkódok-HTML, 140 szín kódja
  • Teljesen ingyen, 150 link weboldalára!
  • Telekom Fiók - belépés
  • TV Szombathely - élő adás
  • uCoz Facebook Oldala
  • uCoz Fórum
  • uNet Online Munkaasztal
  • Útvonaltervezés - Topolisz
  • Videa.hu - videók, videó-feltöltés
  • Videóletöltő - online, ingyenes
  • Vodafone - Bejelentkezés
  • Webmester-Google
  • Weboldal keresőoptimalizálási audit ingyen! | seoceros.com
  • Weboldal tartalomelemzés, javaslat a gyorsabbá tételéhez | PageSpeed Insights
  • Website Monitoring Service: host-tracker.com
  • WebStatsDomain
  • Zene ingyenesen - YOUZEEK
  • Mentett bejegyzések
    Online Rádiók
    TV GO
    TV GO
    Statisztika

    Online összesen: 1
    Vendégek: 1
    Felhasználók: 0
    Keresés
    Nyelvi Fordító
    Honlap ajánlása
    Időjárás

    Animált felhőkép
    Felhőkép
    Légszennyezettség
    Szombathely, Légszennyezettség, online, zöldhullám projekt,
    Időjárás | Balaton
    Balaton 30 napos előrejelzés
    Tavi Viharjelzés
    Balaton, Velencei-tó, Tisza-tó | Tavi Viharjelzés,- Előrejelzés
    Balaton: Horgászat
    Balatoni Horgászhelyek - Balatoni horgászhelyek adatbázisa

    Balatoni Horgászturisztikai Adatbázis - balatonihal.hu
    Szolunáris Tábla
    szolunáris tábla, szolunáris táblázat, szolunáris naptár, horgásznaptár,2023,
    Horgászjegy Online
    Horgászjegy.hu
    MENETRENDEK.HU
    Vasúti és Volán menetrendek | Menetrendek.hu
    E-matrica vásárlás
    Online vásárlás: ematrica.nemzetiudij.hu
    ÚTINFORM
    Magyar Nonprofit Közút Zrt. - Útinform
    Útvonaltervező
    Google Útvbonaltervező - Google Térkép
    QR-kódom
    qr kód készítés
    Nyitólap » 2022 » November » 27 » 17 millió forintért mit tud egy kínai zöld rendszámos? Kipróbáltuk a plugin hibrid MG EHS-t
    08:54:00
    17 millió forintért mit tud egy kínai zöld rendszámos? Kipróbáltuk a plugin hibrid MG EHS-t

    Forrás: hvg.hu | 2022.11.25.

    1,8 literes átlagfogyasztással és 52 kilométeres e-hatótávval kecsegtet a patinás brit húrokat megpendítő kínai gyártó első Magyarországon kapható zöld rendszámos modellje, a középkategóriás szabadidő-autók piacán versengő MG EHS. Jövünk a gyakorlati tapasztalatokkal.

    Az idén 98. születésnapját ünneplő brit márka, az MG 2005-ben került kínai tulajdonba, majd pedig 2007-ben vásárolta meg jelenlegi tulajdonosa, a világ legnagyobb autógyártói között jegyzett, kínai állami háttérrel rendelkező SAIC. Utóbbi vállalat idén hozott létre egy budapesti székhelyű regionális központot és ősszel megérkezett az első MG szállítmány Magyarországra.

    A hazai értékesítés néhány hete két modell hat változatával kezdődött meg, az MG 22 értékesítési és szervizközponttal támad Magyarországon, mi pedig elsőként az aktuális termékkínálat csúcsát, az EHS Luxury-t mutatjuk be részletesen.

    MG

    ©

    Valahonnan ismerős

    A korai kínai személyautók láttán támadt szekunder szégyenérzet a múlt ködös homályába vész, az MG EHS formaterve európai szemmel nézve is korrekt iparos munkának nevezhető. Sehol egy bántóan bumfordi lámpa, sehol egy furcsán elnagyolt designmegoldás, a külcsín egészen pofás.

    Az EHS-ről talán leginkább egy néhány éves Mazda juthat eszünkbe, olyan érzésünk lehet, mintha a kínaiak e tekintetben japán kollégáiktól csentek volna ihletet, de szolgai másolásról szerencsére nincs szó. Mivel az EHS, pontosabban annak normál hajtásláncú alapmodellje, a HS 2018-ban látott napvilágot, nem szabad csodálkozni azon, hogy nem a legfrissebb divatirányzatnak megfelelően kanyarodnak a vonalak.

    MG

    ©

    Érdekesség, hogy a kínai piacon már 2020-ban bemutatkozott a ráncfelvarrt kivitel, mely sokkal modernebb, ezúttal nem annyira mazdás, hanem sokkal inkább seatos, cuprás külsőt vonultat fel, nálunk azonban nem ezt, hanem a korábbi változatot forgalmazzák.

    A 4,32 méter hosszú kisebbik MG divatterepjárónál, az ZS-nél 25 centiméterrel méretesebb EHS arasznyival hosszabb a Kio Nirónál és az Opel Grandlandnél, hajszálnyival termetesebb a Kia Sportage-nél és körülbelül ennyivel kisebb a Ford Kugánál. Egy igazi középkategóriás modell.

    MG

    ©

    Le a kalappal, meg aztán fel

    Az utastér és főleg a látványos műszerfal rögtön az első találkozásnál levesz a lábunkról, a szemünket hosszú percekig legeltetjük a szép részletmegoldásokon és közben simogatjuk a puha tapintásérzetet biztosító bőrfelületeket.

    A minőségérzet messze átlagon felüli, és az sem igazán zavar, hogy az alapvetően Mazda hangulatú utastérben Mercedes stílusú turbina légbeömlőket és BMW ihlette légies váltókart találunk. Nem szégyen a jobbaktól tanulni, és szerencsére ezúttal sem egyszerű Ctrl-C, Ctrl-V munkához van szerencsénk.

     

    A két felszereltségi szint közül az alacsonyabb Comfort esetében is alapáras tétel a bőrkormány, a kulcsmentes ajtónyitás és indítás, a kétzónás klíma, az első-hátsó parkradar, az esőérzékelős ablaktörlő, az első ülésfűtés, az adaptív tempomat és a navigáció. Szintén nem kérnek felárat a 12,3 colos digitális műszeregységért és a 10,1 colos érintőkijelzőért, és a mai elvárásoknak megfelelően Apple CarPlay és Android Auto támogatást is kapunk.

    MG

    ©

    Ha 17 colos helyett látványosabb 18 colos kerekekre vágyunk, akkor érdemes megugrani a Luxury szintet, mely halogén- helyett LED-fényszórókkal, 360 fokos kamerarendszerrel, elektromos csomagtérajtó nyitással, 1,2 négyzetméteres nyitható panorámatetővel, 64 színű hangulatvilágítással, sportos hangulatú bőrüléssel és alu pedálokkal kényeztet. A remekül mutató burgundivörös utastér felára 150 ezer forint, a fehértől eltérő fényezésekért 175 ezer forintot kérnek el.

    Eddig minden szép és jó, de azért negatívumokból is akad szép számmal. A középső kijelző meglehetősen fakó, de ennél nagyobb gond, hogy a felhasználói felületről sok helyen hiányzik a vissza gomb, az adott menüpontból történő kilépéshez az egyik lentebb elhelyezett hagyományos nyomógombot kell használni. Az infotainment rendszer lassan éled fel és üzemelés közben sem a leggyorsabb, valamint a többi kínai márkához – és a Fordhoz – hasonlóan nincs magyar nyelvi támogatás.

    MG

    Gyönyörűek az ülések, de a fűtés ereje nem szabályozható
    ©

    A kamerák felbontása alacsony, a képminőség csapnivaló, és sovány vigasz, hogy e tekintetben több hasonló árú európai modellben sem jobb a helyzet. Azokban viszont legalább elérhető kormányfűtés, ami az MG-kből sajnos kimarad. USB-portból csak a régebbi A-s fajta érhető el a fedélzeten, C-sből egyetlen egyet sem kapunk.

    Az akkupakk miatt a csomagtartó nem túl nagy, 448 literes, vagyis pontosan akkora, mint a kisebb ZS puttonya. Viszonyításképp, a Kia Sportage PHEV-be 540 liternyi cókmók fér bele.

    MG

    ©

    Két világ határán

    Az 1,5 literes 4 hengeres turbós benzinmotor 162 lóereje mellé 250 Nm nyomaték társul, és a hajtásba 122 lóerővel és 230 Nm-rel beszáll egy olajhűtéses villanymotor is. A végeredmény 258 lóerő és 370 Nm, ami igen tiszteletre méltó, csakúgy, mint a 6,9 másodperces 0-100-as szintidő.

    A gyakorlatban azonban ennél gyengébbnek és lomhábbnak érződik az EHS, melyben csak és kizárólag az első kerekekre érkezik hajtás, és amelynek automata váltója régi iskolát képviselve meglehetősen lomhán pakolgatja a fokozatokat. A gyártó tízfokozatú váltót kommunikál, a gyakorlatban azonban egy a benzinmotorra kapcsolt hatfokozatú és egy a villanymotorra gyógyított négyfokozatú automata egység található a kocsiban.

    MG

    ©

     MG

    ©

    A CATL gyártmányú aktív folyadékhűtéses akkumulátor 16,6 kWh kapacitású és 52 kilométeres WLTP-hatótávot biztosít. Utóbbi a gyakorlatban is hozható, csak éppen nem feltétlenül úgy, és nem pont akkor, amikor mi szeretnénk. Kezdjük rögtön az indulással: a start gombra rányomva minden esetben, tehát még 100 százalékra feltöltött aksi esetében is beröffen a benzinmotor, tehát például nem tudjuk elvinni a gyereket a közeli iskolába benzingőz kipöfögése nélkül.

    A középkonzolon lévő EV gomb nyomkodásával elvileg bármikor elektromos módban kapcsolhatunk, a gyakorlatban azonban csak ritkán, akkor, ha a rendszer éppen úgy akarja. A benzinmotor akkor is váratlanul bekapcsolhat, ha amúgy már üzemmeleg és stabil tempóval haladunk, vagy például éppen rekuperálva lassítunk.

    Először hibára gyanakodtunk, de aztán rájöttünk arra, amit aztán a forgalmazó hazai képviselője is megerősített: ez ilyen, ez így működik - a fűtés és a hűtés miatt bármikor, akár gyakran kényszerűen aktiválja magát a benzinmotor.

    MG

    ©

    Emiatt még gyakori töltögetés miatt is nehéz azt hozni, amit a legtöbb PHEV tud, az akár 0 literes benzinfogyasztást. A 2-3 literes érték viszont már nem irreális, de adott esetben 10 litert is fogyaszthat a kínai technika, mely nálunk végül 6 liter körüli átlagfogyasztást produkált. Az üzemanyagtartály nem túl nagy, mindössze 37 literes.

    A vezetési élményt hajszolók vélhetően nem pont ebben a kategóriában fognak keresgélni, mindenesetre a közel 1,8 tonnás EHS felfüggesztése egész jól sikerült, nem túl kemény, de nem is túl puha. A kormányzás teljesen szintetikus, kevés visszajelzéssel szolgál, a fordulókör relatíve nagy, 11,1 méter átmérőjű.

    MG

    ©

    Konklúzió, árak

    +: egész korrekt design, minőségi műszerfal, korrekt méretű utastér, magas alapfelszereltség, zöld rendszám.

    : véleményes plugin hibrid technika, csak elöl hajt, lomha váltó, lassú infotainment rendszer, lehetne olcsóbb.

    Az MG EHS egy teljesen vállalható, bár izgalmasnak nem mondható formatervű kínai szabadidő-autó, mely remek hangulatú és tágas utasteret, zöld rendszámot és kihívásokkal küszködő plugin hibrid hajtásláncot vonultat fel. A garanciával nem lesz gond, az ugyanis 7 év, illetve 150 ezer kilométer, a vélhetően elég gyenge értéktartás viszont már teljesen más lapra tartozik.

    Comfort alapfelszereltséggel 15,4 millió forinton nyit az EHS, a Luxury kivitel alaphangon 16,6 millió forintba kerül és néhány extrával megspékelve mintegy 17 millió forintot kóstál, ami nem kis összeg.

    MG

    ©

    Viszonyításképp, a 180 lóerős Kia Niro PHEV már 13,2 millió forint ellenében hazavezethető, a 265 lóerős összkerekes Kia Sportage PHEV alapára pedig 18,2 millió forint. A 225 lovas Ford Kuga PHEV minimum 18,7 millió forint kifizetését követően állítható be a garázsba, az Opel Grandland 225-300 lóerős verzióinak árcéduláján 17,1-18,3 millió forintos összeg olvasható.

    A kistestvér MG ZS jelentősen kedvezőbb, 6,7 millió forintos alapáron startol normál benzines hajtással, a 440 kilométeres hatótávval kecsegtető és hozzánk az ígéretek szerint 2023 elején érkező elektromos verzió hazai ára egyelőre ismeretlen.

    Magyarországon egyébként kínai fronton az MG-n kívül a Dongfeng modelljei is kaphatók és nemrégiben a Geely is megérkezett hazánkba.

    MG

    ©

    Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

    Kategória: Gazdaság | Megtekintések száma: 160 | Hozzáadta: georgio | Tag-ek(kulcsszavak): szabadidő-autó, mg, elektromos, kínai, villanyautó, autó, EHS Luxury, MG EHS | Helyezés: 0.0/0