Belföld
[5512]
Belföldi, általam válogatott cikkek, írások.
|
Bulvár | Celeb
[149]
Érdekesebb bulvár hírek.
|
Bűnügy
[382]
Bűnügyi hírek, információk
|
Csináld magad
[1]
Barkácsolási ötletek
|
Extrém
[313]
Extrém, megdöbbentő hírek.
|
Egészség | Életmód
[751]
Egészséggel, életmóddal, kapcsolatos hírek, információk, tanácsok.
|
Érdekes | Különleges | Rejtélyes
[981]
Érdekes, különleges, rejtélyes esetek, ironikus, vicces, humoros hírek, információk. írások.
|
Európai Unió
[183]
Hírek az Európai Unióból
|
Gasztro | Recept
[4064]
Gasztronómiai hírek, információk, receptek.
|
Gazdaság
[429]
A gazdasági élet hírei
|
Horgász
[1232]
Horgászoknak szóló hírek, információk.
|
Játék, -pihenés, -szórakozás
[155]
Ötletek, ajánlott oldalak, programok.
|
Jó tudni!
[2409]
Fontos, hasznos információk, határidők, változások, tanácsok. Programok, rendezvények.
|
Kommentár | Reakció | Vélemény
[1361]
Kritikus írások, vélemények, reakciók, a magyar politika és közélet cselekedeteire, visszásságaira.
|
Politika
[595]
Politikai jellegű hírek információk
|
Receptek sonkapréshez
[28]
Receptek, leírások házi húskészítmények (felvágott, sonka, disznósajt, stb.)sonkapréssel történő elkészítéséhez
|
Számítástechika | IT
[4066]
Hírek, újdonságok, tippek, trükkök, ajánlások, stb.
|
Történelem | Kultúra
[916]
Történelmi és kulturális vonatkozású hírek, információk.
|
Tudomány | Technika
[2951]
Újdonságok, felfedezések, új kutatási eredmények, érdekességek.
|
Választások
[380]
Országgyűlési, önkormányzati és EU választások előkészületeivel, lebonyolításával összefüggő hírek, információk.
|
Világ
[3305]
Nemzetközi, általam válogatott cikkek, írások.
|
Weboldalam hírei
[57]
Tájékoztatás a honlapon történt változásokról.
|
- 000 December
- 2012 Augusztus
- 2012 Szeptember
- 2012 Október
- 2012 November
- 2012 December
- 2013 Január
- 2013 Február
- 2013 Március
- 2013 Április
- 2013 Május
- 2013 Június
- 2013 Július
- 2013 Augusztus
- 2013 Szeptember
- 2013 Október
- 2013 November
- 2013 December
- 2014 Január
- 2014 Február
- 2014 Március
- 2014 Április
- 2014 Május
- 2014 Június
- 2014 Július
- 2014 Augusztus
- 2014 Szeptember
- 2014 Október
- 2014 November
- 2014 December
- 2015 Január
- 2015 Február
- 2015 Március
- 2015 Április
- 2015 Május
- 2015 Június
- 2015 Július
- 2015 Augusztus
- 2015 Szeptember
- 2015 Október
- 2015 November
- 2015 December
- 2016 Január
- 2016 Február
- 2016 Március
- 2016 Április
- 2016 Május
- 2016 Június
- 2016 Július
- 2016 Augusztus
- 2016 Szeptember
- 2016 Október
- 2016 November
- 2016 December
- 2017 Január
- 2017 Február
- 2017 Március
- 2017 Április
- 2017 Május
- 2017 Június
- 2017 Július
- 2017 Augusztus
- 2017 Szeptember
- 2017 Október
- 2017 November
- 2017 December
- 2018 Január
- 2018 Február
- 2018 Március
- 2018 Április
- 2018 Május
- 2018 Június
- 2018 Július
- 2018 Augusztus
- 2018 Szeptember
- 2018 Október
- 2018 November
- 2018 December
- 2019 Január
- 2019 Február
- 2019 Március
- 2019 Április
- 2019 Május
- 2019 Június
- 2019 Július
- 2019 Augusztus
- 2019 Szeptember
- 2019 Október
- 2019 November
- 2019 December
- 2020 Január
- 2020 Február
- 2020 Március
- 2020 Április
- 2020 Május
- 2020 Június
- 2020 Július
- 2020 Augusztus
- 2020 Szeptember
- 2020 Október
- 2020 November
- 2020 December
- 2021 Január
- 2021 Február
- 2021 Március
- 2021 Április
- 2021 Május
- 2021 Június
- 2021 Július
- 2021 Augusztus
- 2021 Szeptember
- 2021 Október
- 2021 November
- 2021 December
- 2022 Január
- 2022 Február
- 2022 Március
- 2022 Április
- 2022 Május
- 2022 Június
- 2022 Július
- 2022 Augusztus
- 2022 Szeptember
- 2022 Október
- 2022 November
- 2022 December
- 2023 Január
- 2023 Február
- 2023 Március
- 2023 Április
- 2023 Május
- 2023 Június
- 2023 Július
- 2023 Augusztus
- 2023 Szeptember
- 2023 Október
- 2023 November
- 2023 December
- 2024 Január
- 2024 Február
- 2024 Március
- 2024 Április
- 2024 Május
10:07:19 A világ első repülő motorkerékpárja hamarosan felszállhat az égre, ám kevesen fogják tudni megengedni maguknak | |
Forrás: Twice.hu | 2023.01.05. Megérkezett volna a megoldás az elviselhetetlen forgalmi dugók elkerülésére? Létezik ugyanis egy motorkerékpár, melyet kizárólag légi közlekedésre terveztek, és amely, ha jól vizsgázik az FAA tanúsítvány megszerzésének tesztjén, akár tömeggyártásba is kerülhet. A Jetpack Aviation Speederjéről van szó, ami készen áll, hogy megtegye első útját a közlekedés forradalmasítása felé. Amennyiben az FAA hitelesíti, a Jetpack Aviation Speeder egy repülő utcai motor lesz, amely nyolc apró, de erős sugárhajtóművet használ, hogy 30 percig közel 100km/órás sebességgel száguldjon. A szabadalmaztatása kissé bonyolult folyamat, és „a vártnál tovább tart, mert ez egy jelentősen más ’állat’, mint amivel az FAA valaha is foglalkozott” – fogalmazott David Mayman, a Jetpack Aviation vezérigazgatója. Eredetileg a speciális légijármű négy turbinát tartalmazott volna, azonban a végleges termékben nyolc turbina került – kettő a motor minden sarkában, hogy még nagyobb biztonságot nyújtson. Maga a gép 300 kilós, a teherbírását pedig 600 kilóig fejlesztenék. Ez olyan méret/terhelés arányt jelentene, amely megkülönbözteti a Speedert a többi VTOL járműtől. A Speeder P2 prototípusát jelenleg a cég kaliforniai létesítményeiben tesztelik, és míg meg nem szerzi a tanúsítványt, addig biztonsági kötéllel látják el. Készült egy elegáns fekete modell is, mely már bemutatásra került bizonyos szakirányú rendezvényeken. A tesztek alatt „a pilóta a motorkerékpárhoz hasonló üléspozícióban ül, a lábak lefelé vagy hátra a lábtartókon, mint egy versenymotoron” – magyarázza Mayman. A vállalat egy pilóta nélküli változaton is dolgozik, mely teherszállító repülőgépként szolgálna a katonai piacon. Ezt úgy álmodták meg, hogy 30,5 méterrel a föld felett, 644 km/órás sebességgel képes repülni, így szinte lehetetlen lelőni. A katonai változat lehetőséget teremt a hosszan tartó tesztelés finanszírozására, mielőtt ez a gép átváltozna repülő motorkerékpárrá, vagy ahogy a Jetpack Aviation nevezi, „autonóm repülő járművé”. A pilóta-motoros Speeder felveheti akár a 400 km/órás sebességet is, bár ezzel a gyorsasággal megmaradni a járművön még a legkiválóbb motorosoknak is bajos lenne. Ezért a gyártó gondoskodott arról, hogy sebesség- és magasságkorlátozóval lássa el a gépeit. „Elméletileg akár 16000 lábig [majdnem 5000 méterig] is felmehetne, mielőtt kifogyna az üzemanyag” – súgja meg Mayman halkan. „De akkor szükséged lenne egy ejtőernyőre” – teszi hozzá a cégvezető. A Speedert a vadászgépekhez hasonló fly-by-wire technológiával tervezték meg, a vezérlése pedig egyszerű, akár egy videójáték-konzol kezelése: csak a markolatokon lévő kapcsolókra korlátozódik. „Az egyik a fel- és leszálláshoz, a másik a sebességhez és az emelkedéshez szükséges” – pontosít Mayman. Miután a Speeder felszáll, körülbelül 2 méter magasra emelkedik, majd lebeg, és a belső repülésvezérlője a pilóta utasításaira vár. A vezérlőegység több érzékelőhöz csatlakozik, amelyek segítenek a gépnek a tájékozódásban és az akadályok feltérképezésében. „Ha egy épület vagy fa van előttünk, automatikusan észleli és kikerüli” – magyarázza az igazgató. A Speeder megalkotását ugyanakkor a F1-típusú versenyautók is megihlették – azokhoz hasonló védőburkolat borítja a gépet, hogy képes legyen a 400 km/órás sebesség felvételére. „Kis szárnyakkal közel egy órán át repülhetne” – fogalmazott Maymann. Egyelőre egy utasra tervezték a Speedert, és az sem kizárt, hogy idővel a repülő motor szuperszonikus sebességre is képes lesz, bár a vállalatnak nincs még erre technikai kerete. Tény, hogy a tanúsítvány megszerzése még évekbe telik, de a Speeder megálmodója már most bizakodó a jövőre nézve: „Volt egy Speederünk a VIP-sátorban, és sokan eljöttek mellette, és azt mondták: ’Nincs szükségem még egy Lamborghinire vagy Bentley-re, ezt akarom’” – állítja Maymann a tavaly nyári Pacific Air Show-n szerzett tapasztalataira alapozva, és biztos abban, hogy lesz rá kereslet. Ebből kiindulva, a cég máris megkezdte az előrendelések felvételét a Speederre, amelynek irányára 381 000 dollár – kevéssel több mint 142 millió forint. | |
|