Belföld
[5513]
Belföldi, általam válogatott cikkek, írások.
|
Bulvár | Celeb
[149]
Érdekesebb bulvár hírek.
|
Bűnügy
[382]
Bűnügyi hírek, információk
|
Csináld magad
[1]
Barkácsolási ötletek
|
Extrém
[313]
Extrém, megdöbbentő hírek.
|
Egészség | Életmód
[751]
Egészséggel, életmóddal, kapcsolatos hírek, információk, tanácsok.
|
Érdekes | Különleges | Rejtélyes
[981]
Érdekes, különleges, rejtélyes esetek, ironikus, vicces, humoros hírek, információk. írások.
|
Európai Unió
[183]
Hírek az Európai Unióból
|
Gasztro | Recept
[4072]
Gasztronómiai hírek, információk, receptek.
|
Gazdaság
[430]
A gazdasági élet hírei
|
Horgász
[1234]
Horgászoknak szóló hírek, információk.
|
Játék, -pihenés, -szórakozás
[155]
Ötletek, ajánlott oldalak, programok.
|
Jó tudni!
[2409]
Fontos, hasznos információk, határidők, változások, tanácsok. Programok, rendezvények.
|
Kommentár | Reakció | Vélemény
[1361]
Kritikus írások, vélemények, reakciók, a magyar politika és közélet cselekedeteire, visszásságaira.
|
Politika
[596]
Politikai jellegű hírek információk
|
Receptek sonkapréshez
[28]
Receptek, leírások házi húskészítmények (felvágott, sonka, disznósajt, stb.)sonkapréssel történő elkészítéséhez
|
Számítástechika | IT
[4066]
Hírek, újdonságok, tippek, trükkök, ajánlások, stb.
|
Történelem | Kultúra
[916]
Történelmi és kulturális vonatkozású hírek, információk.
|
Tudomány | Technika
[2953]
Újdonságok, felfedezések, új kutatási eredmények, érdekességek.
|
Választások
[382]
Országgyűlési, önkormányzati és EU választások előkészületeivel, lebonyolításával összefüggő hírek, információk.
|
Világ
[3308]
Nemzetközi, általam válogatott cikkek, írások.
|
Weboldalam hírei
[57]
Tájékoztatás a honlapon történt változásokról.
|
- 000 December
- 2012 Augusztus
- 2012 Szeptember
- 2012 Október
- 2012 November
- 2012 December
- 2013 Január
- 2013 Február
- 2013 Március
- 2013 Április
- 2013 Május
- 2013 Június
- 2013 Július
- 2013 Augusztus
- 2013 Szeptember
- 2013 Október
- 2013 November
- 2013 December
- 2014 Január
- 2014 Február
- 2014 Március
- 2014 Április
- 2014 Május
- 2014 Június
- 2014 Július
- 2014 Augusztus
- 2014 Szeptember
- 2014 Október
- 2014 November
- 2014 December
- 2015 Január
- 2015 Február
- 2015 Március
- 2015 Április
- 2015 Május
- 2015 Június
- 2015 Július
- 2015 Augusztus
- 2015 Szeptember
- 2015 Október
- 2015 November
- 2015 December
- 2016 Január
- 2016 Február
- 2016 Március
- 2016 Április
- 2016 Május
- 2016 Június
- 2016 Július
- 2016 Augusztus
- 2016 Szeptember
- 2016 Október
- 2016 November
- 2016 December
- 2017 Január
- 2017 Február
- 2017 Március
- 2017 Április
- 2017 Május
- 2017 Június
- 2017 Július
- 2017 Augusztus
- 2017 Szeptember
- 2017 Október
- 2017 November
- 2017 December
- 2018 Január
- 2018 Február
- 2018 Március
- 2018 Április
- 2018 Május
- 2018 Június
- 2018 Július
- 2018 Augusztus
- 2018 Szeptember
- 2018 Október
- 2018 November
- 2018 December
- 2019 Január
- 2019 Február
- 2019 Március
- 2019 Április
- 2019 Május
- 2019 Június
- 2019 Július
- 2019 Augusztus
- 2019 Szeptember
- 2019 Október
- 2019 November
- 2019 December
- 2020 Január
- 2020 Február
- 2020 Március
- 2020 Április
- 2020 Május
- 2020 Június
- 2020 Július
- 2020 Augusztus
- 2020 Szeptember
- 2020 Október
- 2020 November
- 2020 December
- 2021 Január
- 2021 Február
- 2021 Március
- 2021 Április
- 2021 Május
- 2021 Június
- 2021 Július
- 2021 Augusztus
- 2021 Szeptember
- 2021 Október
- 2021 November
- 2021 December
- 2022 Január
- 2022 Február
- 2022 Március
- 2022 Április
- 2022 Május
- 2022 Június
- 2022 Július
- 2022 Augusztus
- 2022 Szeptember
- 2022 Október
- 2022 November
- 2022 December
- 2023 Január
- 2023 Február
- 2023 Március
- 2023 Április
- 2023 Május
- 2023 Június
- 2023 Július
- 2023 Augusztus
- 2023 Szeptember
- 2023 Október
- 2023 November
- 2023 December
- 2024 Január
- 2024 Február
- 2024 Március
- 2024 Április
- 2024 Május
09:23:47 Egy német startup 8 óra alatt elektromos hajtásút csinál a régi járgányodból | |
Forrás: Zöld Pálya | | 2023.12.13. 42 különböző típuson tudják elvégezni az átalakítást. Bár sokan a mai napig szkeptikusak a technológia fenntarthatóságával, abban mindenki egyetért, hogy az elektromos átállás most már biztosan megtörténik a közeljövőben. Még tavaly megegyeztek az Unió tagállamai, hogy 2035 után nem forgalmaznak több benzines illetve dízelautót az EU területén. Többen már ennél is korábbi dátumokat emlegetnek, és gyártó is van olyan, aki saját vállalása alapján már a céldátum elérkezte előtt befejezi a fosszilis üzemanyaggal működő járművek eladását. Az egyelőre még nem látszik, hogy hogy fognak tudni lecserélni minden autót idővel az átálláshoz, de az emberi találékonyságban mindig lehet bízni. Most is ebből az irányból jön egy kis segítség egy biztató innovációs siker formájában. Egy dachaui székhelyű német startup, azt állítja, hogy kidolgozott egy módszert a régi, belső égésű modellek elektromos hajtásúvá való átalakítására. Persze nem új gondolat a már meglévő jármű elektromosítása, de az e-Revolt nevű cég azt állítja, hogy 42 autótípuson, 8 óra alatt, 12 000-15 000 euróból (4 600 000 - 5 700 000 forint) végzi el a szükséges átalakításokat. Ez annyira ugyan nem kevés, de még mindig olcsóbb, mint a legegyszerűbb 20 000 eurós kínai alapmodellek. A gyártó szerint az átalakítás során beépített akksi hatótávja 250-300 kilométer a kasztni súlyától függően. Úgy alakítják ki az akkumulátor helyét, hogy az szükség esetén könnyen átalakítható legyen. A művelet során először meg kell arról győződni, hogy a beltér kialakítása valóban megfelel az új hajtásmód szükségleteinek. Ezután a szükségtelen alkatrészek eltávolítása következik, melynek egy részét újrahasznosítják, a többit pedig valamilyen formában visszaépítik az új hajtásba. Ezt követően a kipakolt alkatrészek helyére beillesztik az úgynevezett plug and play keretet, mely az eredeti motor rögzítési pontjaihoz illeszkedik. Beépítenek egy e-CAN (controller area network) nevű modult is, mely az eredeti alkatrészek működését hangolja össze az újakkal. Minden alkatrészt az e-Revolt gyárt a tömlőktől kezdve az utolsó csavarig. A műszerfal tetején elhelyez egy új, infotainment-funkciót betöltő berendezést is, amely nagyvonalakban tudja azokat, amit a többi hasonló célú berendezés is. Ami még nem derült ki, hogy milyen teljesítményre képes a beépített elektromos motor, és az akkumulátor teljesítményét is homály fedi. Tisztázni kell továbbá, hogy az átalakítás után, hogy alakul az autó összsúlya, és így a súlyelosztás, valamint hogy milyen hosszú az autó töltési ideje. Ha ezekre is van kielégítő válasza a startupnak, az általuk kialakított munkamenet sok régi autó újrahasznosításában segíthet a jövőben. | |
|