Csütörtök, 2024-05-09, 04:13:58
Nyitólap Regisztráció
Üdvözöllek, Vendég
A fejezet kategóriái
Belföld [5513]
Belföldi, általam válogatott cikkek, írások.
Bulvár | Celeb [149]
Érdekesebb bulvár hírek.
Bűnügy [382]
Bűnügyi hírek, információk
Csináld magad [1]
Barkácsolási ötletek
Extrém [313]
Extrém, megdöbbentő hírek.
Egészség | Életmód [751]
Egészséggel, életmóddal, kapcsolatos hírek, információk, tanácsok.
Érdekes | Különleges | Rejtélyes [981]
Érdekes, különleges, rejtélyes esetek, ironikus, vicces, humoros hírek, információk. írások.
Európai Unió [183]
Hírek az Európai Unióból
Gasztro | Recept [4071]
Gasztronómiai hírek, információk, receptek.
Gazdaság [430]
A gazdasági élet hírei
Horgász [1233]
Horgászoknak szóló hírek, információk.
Játék, -pihenés, -szórakozás [155]
Ötletek, ajánlott oldalak, programok.
Jó tudni! [2409]
Fontos, hasznos információk, határidők, változások, tanácsok. Programok, rendezvények.
Kommentár | Reakció | Vélemény [1361]
Kritikus írások, vélemények, reakciók, a magyar politika és közélet cselekedeteire, visszásságaira.
Politika [596]
Politikai jellegű hírek információk
Receptek sonkapréshez [28]
Receptek, leírások házi húskészítmények (felvágott, sonka, disznósajt, stb.)sonkapréssel történő elkészítéséhez
Számítástechika | IT [4066]
Hírek, újdonságok, tippek, trükkök, ajánlások, stb.
Történelem | Kultúra [916]
Történelmi és kulturális vonatkozású hírek, információk.
Tudomány | Technika [2953]
Újdonságok, felfedezések, új kutatási eredmények, érdekességek.
Választások [382]
Országgyűlési, önkormányzati és EU választások előkészületeivel, lebonyolításával összefüggő hírek, információk.
Világ [3308]
Nemzetközi, általam válogatott cikkek, írások.
Weboldalam hírei [57]
Tájékoztatás a honlapon történt változásokról.
Belépés
NÉVNAPOK
Kedvencek
  • Avast - My Avast
  • ChatGPT ingyen
  • Linkgyűjtemény készítő, megosztó ingyenes alkalmazás (eLink)
  • Elektronikus Eü-i Szolgáltatási Tér - EESZT: bejelentkezés
  • Erodium - Orvosi Betegirányító Rendszer
  • Facebook Videó letöltő
  • Fotómontázs, irható, online, free | PIXIZ
  • Fotókollázs, Fotókeret Online/Photo+Fan+Editor
  • Földmegfigyelési Információs Rendszer (FIR)
  • Free Picture Solutions
  • Google Térkép
  • Helyesírási tanácsadó
  • Honlap analízis-AnalayzerHQ
  • Honlakészítési leírások - TUTORIAL.HU
  • Honlap: Like és megosztás gombok, html kódok
  • Honlap,Tárhely: Ingyen
  • Horgászvideó.hu
  • Ikon konverter online - ICO Convert
  • Ingyen licenszes programok, naponta! - Giveaway Of The Day
  • Intel® Driver Update Utility
  • Internetsebesség-mérő (NMHH)
  • Ip cím_ Domain helymeghatározás
  • Ip cím - Global WHOIS Search
  • Kép konvertálása szöveggé – Free online OCR
  • Képeslapküldő: zenés képeslap és YouTube videó küldése
  • Képtömörítő Online Alkalmazás
  • Linkcsere Portál
  • Link rövidítő - Dygilinks.com
  • Link rövidítő - Google URL rövidítő
  • Link rövidítő - U.TO
  • MaNDa Téka - Magyar filmek a neten
  • McAfee | SiteAdvisor
  • Menetrend-MÁV ELVIRA
  • Mese- tv.hu - Gyerek tévék
  • Mértékegységek átváltása
  • Microsoft Update katalógus
  • MVM Fiók_Földgáz
  • Nikon D 3300 Letöltőközpont
  • OTP Bank
  • Óriásfájl küldése | Csatolom.hu
  • Proton Mail Bejelentkezés
  • PDF átalakító - smallpdf"
  • Samsung letöltések
  • SEO Tools-keersőoptimalizálás
  • nt
  • Szerencsejáték Zrt.- Online fogadás
  • Szimbólumok - billentyűzetről előhívható szimbólumok
  • Szimbólumok - Különleges írásjelek
  • Színkódok-HTML, 140 szín kódja
  • Teljesen ingyen, 150 link weboldalára!
  • Telekom Fiók - belépés
  • TV Szombathely - élő adás
  • uCoz Facebook Oldala
  • uCoz Fórum
  • uNet Online Munkaasztal
  • Útvonaltervezés - Topolisz
  • Videa.hu - videók, videó-feltöltés
  • Videóletöltő - online, ingyenes
  • Vodafone - Bejelentkezés
  • Webmester-Google
  • Weboldal keresőoptimalizálási audit ingyen! | seoceros.com
  • Weboldal tartalomelemzés, javaslat a gyorsabbá tételéhez | PageSpeed Insights
  • Website Monitoring Service: host-tracker.com
  • WebStatsDomain
  • Zene ingyenesen - YOUZEEK
  • Mentett bejegyzések
    Online Rádiók
    TV GO
    TV GO
    Statisztika

    Online összesen: 1
    Vendégek: 1
    Felhasználók: 0
    Keresés
    Nyelvi Fordító
    Honlap ajánlása
    Időjárás

    Animált felhőkép
    Felhőkép
    Légszennyezettség
    Szombathely, Légszennyezettség, online, zöldhullám projekt,
    Időjárás | Balaton
    Balaton 30 napos előrejelzés
    Tavi Viharjelzés
    Balaton, Velencei-tó, Tisza-tó | Tavi Viharjelzés,- Előrejelzés
    Balaton: Horgászat
    Balatoni Horgászhelyek - Balatoni horgászhelyek adatbázisa

    Balatoni Horgászturisztikai Adatbázis - balatonihal.hu
    Szolunáris Tábla
    szolunáris tábla, szolunáris táblázat, szolunáris naptár, horgásznaptár,2023,
    Horgászjegy Online
    Horgászjegy.hu
    MENETRENDEK.HU
    Vasúti és Volán menetrendek | Menetrendek.hu
    E-matrica vásárlás
    Online vásárlás: ematrica.nemzetiudij.hu
    ÚTINFORM
    Magyar Nonprofit Közút Zrt. - Útinform
    Útvonaltervező
    Google Útvbonaltervező - Google Térkép
    QR-kódom
    qr kód készítés
    Nyitólap » 2023 » Április » 18 » Erősebb, gyorsabb, okosabb: megnéztük a V6-ról V8-ra váltó új Porsche Cayenne-t
    06:55:12
    Erősebb, gyorsabb, okosabb: megnéztük a V6-ról V8-ra váltó új Porsche Cayenne-t

    Forrás: hvg.hu | LászlóFerenc | 2023.04.18.

    A Cayenne S nagyobb és erősebb motorral támad, a zöld rendszámos hibridnek pedig nemcsak a teljesítménye, az elektromos hatótávja is nőtt. Testközelből ismerkedtünk meg a bestseller sportterepjáró megújult változataival.

    A Porsche az egyik legfontosabb piacán, Kínában mutatta be a Cayenne 2017-ben debütált aktuális harmadik generációjának a megújult verzióját, mint ahogy a Mercedes-Maybach is Sanghajban leplezte le az általunk részletesen bemutatott első villanyautóját.

    A Porsche valaha megejtett legkomolyabb ráncfelvarrásának keretein belül nemcsak a dizájnon módosítottak, hanem jelentősen továbbfejlesztették a műszerfalat és a hajtásláncokhoz is bátran hozzányúltak.

    A faceliftes Cayenne-nel hetekkel a hivatalos leleplezés előtt egy kis német faluban ismerkedtünk meg testközelből, az embargó a mostani bemutató időpontjában járt le.

    ©

    Finomhangolás

    A befoglaló méretek értelemszerűen nem változtak, és mivel a Cayenne, illetve a Cayenne Coupé formaterve jó néhány évvel a debütálás után sem tűnik megfáradtnak, a dizájnereknek nem volt túl sok feladatuk.

    Ahogy az ilyenkor lenni szokott, átrajzolták a lökhárítókat, módosítottak a gépháztetőn, illetve felfrissítették az első és hátsó lámpákat. Mostantól alapáron jár az eddig opciós extraként kínált mátrix LED-fényszóró, és felár ellenében HD mátrix LED-lámpa is rendelhető.

    ©

     

    ©

    A kétszer 16 384 mini-LED fényforrást felvonultató, 600 méterre vakítás nélkül elvilágító okosfényszóróról nemrégiben már részletesen írtunk – az újdonság elsőként a Cayenne-ben érhető el, a későbbiekben pedig várhatóan a gyártó többi típusában is fel fog bukkanni.

    Hat új fényezés tűnt fel a színen, a legkisebb kerékméret az eddigi 19 helyett immár 20 colos, illetve új 21-21 colos felnik is rendelhetővé váltak. A Coupét immár tömegcsökkentett változatban is gyártják, mely 33 kilogrammal nyom kevesebbet, mint a normál változat.

    Az utastérre vonatkozó embargó már hetekkel korábban lejárt, így a Taycanéhoz hasonlóvá tett műszerfalról korábban már részletesen beszámoltunk. Kettő helyett immár három kijelző, új PRND kapcsoló, áttervezett klímavezérlés, okos légkondi és új kormány, hogy csak a legfontosabb újdonságokat említsük.

    ©

     

    ©

    Downsizing helyett

    A Cayenne S 2,9 literes biturbó V6-os benzinmotorját nagyon szerettük, mégsem fájó szívvel búcsúzunk tőle, helyét ugyanis a komolyabb GTS és Turbo kivitelekből már ismerős 4 literes biturbó V8-as egység vette át.

    Utóbbi 474 lóerős teljesítménye mellé kereken 600 Nm-es nyomaték társul, ami túlmutat az előd 440 lóerős, illetve 550 Nm-es produkcióján, így aztán a 4,9 másodperces 0-100-as szintidő is 4,7 másodpercre olvadt. Viszonyításképp, a GTS eddig 460 lóerőt és 620 Nm-t tudott.

    ©

    ©
    Az alap Cayenne orrában továbbra is a jól ismert 3 literes V6-os turbómotor található, mely 340-ről 353 lóerőre izmosodott, a nyomatéka pedig 450-ről 500 Nm-re nőtt.

    Ugyanez a motor rejtőzik a Magyarországon minden további nélkül zöld rendszámozható plugin hibrid kivitelben. A Cayenne E-Hybrid villanymotorja 41 lóerővel erősött, így már 176 lóerővel képes beszállni a hajtásba.

    ©

    Az összteljesítmény minimális mértékben, 462-ről 470 lóerőre nőtt, ellenben az akkumulátor kapacitása jelentősen növekedett. A 17,9 helyett immár 25,9 kWh-s egység ideális esetben 90 kilométeres elektromos hatótávot tesz lehetővé, és mivel AC-fronton immár akár 11 kW-tal is tölthető, egy teljes töltéshez kevesebb, mint 2,5 órára van szükség.

    A Cayenne E-Hybrid a korábbiaknál kevesebbet fogyaszt, ami az optimalizált hibrid üzemmód által biztosított jobb hatékonyságnak köszönhető.

    ©

     

    ©

    A faceliftes Cayenne első körben ezzel a három hajtáslánccal érhető el Európában, a többi kivitelről egyelőre nincs hivatalos információ. Értesüléseink szerint az 550 lóerős 4 literes biturbó V8-cal szerelt Cayenne Turbo távozik a kínálatból, a hasonló benzines egységre épülő csúcshibrid viszont nem, sőt!

    A Turbo S E-Hybrid teljesítménye várhatóan tovább fog növekedni. Emlékeztetőül, a típus jelenleg 680 lóerőre és 900 Nm-re képes, ami 3,8 másodperces 0-100-as gyorsulást és 295 km/h végsebességet tesz lehetővé.

    A legpotensebb Cayenne, a Coupéból készített és általunk is alaposan letesztelt Turbo GT immár csak az EU-n kívül kapható. Ez a 640-ről 659 lóerőre izmosodott szupersportos SUV változatlanul 3,3 másodperc alatt pattan fel álló helyzetből 100-as tempóra, a végsebessége pedig 300-ról 305 km/h-ra nőtt.

    ©

     

    ©

    Végül, de nem utolsó sorban említést érdemel, hogy a teljesen átdolgozott, a Normal, Sport és Sport+ módokban az eddiginél sokkal karakteresebben viselkedő futóművel szerelt Cayenne opciós légrugós futóműve háromról két kamrára vált át, ami a fejlesztők szerint minden tekintetben egyértelmű előrelépést jelent.

    Hogy ez a gyakorlatban pontosan mit takar, azzal kapcsolatban majd az első megtett kilométerek után tudunk nyilatkozni.

    ©

    Árak, elérhetőség

    Mivel 2025-ben érkezik a teljesen új, immár 100 százalékban elektromos Cayenne, teljesen érthető, hogy a Porsche nem vágott bele egy új belsőégésű motoros verzió fejlesztésébe, és helyette inkább egy mélyreható ráncfelvarrást hajtott végre a villany Cayenne-nel párhuzomosan továbbra is a kínálatban maradó aktuális generáción.

    Legolcsóbban 89 097 euróból (33,9 millió forint) úszható meg a felfrissített, eddigieknél magasabb alapfelszereltségű Cayenne megvásárlása, Németországban ugyanis ennyibe kerül az alapmodell, melynek Coupé változata 93 143 eurón (35,4 millió forint) nyit.

    A Cayenne E-Hybrid ára 103 344-106 352 euró (39,3-40,4 millió forint) magasságában alakul, a Cayenne S-ért pedig minimum 107 542-112 778 eurót (40,9-42,9 millió forint) kell a kasszában hagynunk.

    A már rendelhető megújult Cayenne első példányait az ígéretek szerint júliusban vehetik át az európai vásárlók.

    ©

    Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

    Kategória: Tudomány | Technika | Megtekintések száma: 83 | Hozzáadta: georgio | Tag-ek(kulcsszavak): német, v6, Facelift, autóteszt, V8-as motor, V8, divatterepjáró, sportterepjáró, Porsche, V6-os motor, biturbó, SUV, luxusterepjáró, összkerékhajtású, szabadidőautó, automataváltó, Porsche Cayenne, ráncfelvarrás | Helyezés: 0.0/0