Belföld
[5504]
Belföldi, általam válogatott cikkek, írások.
|
Bulvár | Celeb
[149]
Érdekesebb bulvár hírek.
|
Bűnügy
[380]
Bűnügyi hírek, információk
|
Csináld magad
[1]
Barkácsolási ötletek
|
Extrém
[313]
Extrém, megdöbbentő hírek.
|
Egészség | Életmód
[750]
Egészséggel, életmóddal, kapcsolatos hírek, információk, tanácsok.
|
Érdekes | Különleges | Rejtélyes
[980]
Érdekes, különleges, rejtélyes esetek, ironikus, vicces, humoros hírek, információk. írások.
|
Európai Unió
[182]
Hírek az Európai Unióból
|
Gasztro | Recept
[4049]
Gasztronómiai hírek, információk, receptek.
|
Gazdaság
[428]
A gazdasági élet hírei
|
Horgász
[1227]
Horgászoknak szóló hírek, információk.
|
Játék, -pihenés, -szórakozás
[155]
Ötletek, ajánlott oldalak, programok.
|
Jó tudni!
[2407]
Fontos, hasznos információk, határidők, változások, tanácsok. Programok, rendezvények.
|
Kommentár | Reakció | Vélemény
[1361]
Kritikus írások, vélemények, reakciók, a magyar politika és közélet cselekedeteire, visszásságaira.
|
Politika
[594]
Politikai jellegű hírek információk
|
Receptek sonkapréshez
[27]
Receptek, leírások házi húskészítmények (felvágott, sonka, disznósajt, stb.)sonkapréssel történő elkészítéséhez
|
Számítástechika | IT
[4064]
Hírek, újdonságok, tippek, trükkök, ajánlások, stb.
|
Történelem | Kultúra
[916]
Történelmi és kulturális vonatkozású hírek, információk.
|
Tudomány | Technika
[2947]
Újdonságok, felfedezések, új kutatási eredmények, érdekességek.
|
Választások
[376]
Országgyűlési, önkormányzati és EU választások előkészületeivel, lebonyolításával összefüggő hírek, információk.
|
Világ
[3303]
Nemzetközi, általam válogatott cikkek, írások.
|
Weboldalam hírei
[57]
Tájékoztatás a honlapon történt változásokról.
|
- 000 December
- 2012 Augusztus
- 2012 Szeptember
- 2012 Október
- 2012 November
- 2012 December
- 2013 Január
- 2013 Február
- 2013 Március
- 2013 Április
- 2013 Május
- 2013 Június
- 2013 Július
- 2013 Augusztus
- 2013 Szeptember
- 2013 Október
- 2013 November
- 2013 December
- 2014 Január
- 2014 Február
- 2014 Március
- 2014 Április
- 2014 Május
- 2014 Június
- 2014 Július
- 2014 Augusztus
- 2014 Szeptember
- 2014 Október
- 2014 November
- 2014 December
- 2015 Január
- 2015 Február
- 2015 Március
- 2015 Április
- 2015 Május
- 2015 Június
- 2015 Július
- 2015 Augusztus
- 2015 Szeptember
- 2015 Október
- 2015 November
- 2015 December
- 2016 Január
- 2016 Február
- 2016 Március
- 2016 Április
- 2016 Május
- 2016 Június
- 2016 Július
- 2016 Augusztus
- 2016 Szeptember
- 2016 Október
- 2016 November
- 2016 December
- 2017 Január
- 2017 Február
- 2017 Március
- 2017 Április
- 2017 Május
- 2017 Június
- 2017 Július
- 2017 Augusztus
- 2017 Szeptember
- 2017 Október
- 2017 November
- 2017 December
- 2018 Január
- 2018 Február
- 2018 Március
- 2018 Április
- 2018 Május
- 2018 Június
- 2018 Július
- 2018 Augusztus
- 2018 Szeptember
- 2018 Október
- 2018 November
- 2018 December
- 2019 Január
- 2019 Február
- 2019 Március
- 2019 Április
- 2019 Május
- 2019 Június
- 2019 Július
- 2019 Augusztus
- 2019 Szeptember
- 2019 Október
- 2019 November
- 2019 December
- 2020 Január
- 2020 Február
- 2020 Március
- 2020 Április
- 2020 Május
- 2020 Június
- 2020 Július
- 2020 Augusztus
- 2020 Szeptember
- 2020 Október
- 2020 November
- 2020 December
- 2021 Január
- 2021 Február
- 2021 Március
- 2021 Április
- 2021 Május
- 2021 Június
- 2021 Július
- 2021 Augusztus
- 2021 Szeptember
- 2021 Október
- 2021 November
- 2021 December
- 2022 Január
- 2022 Február
- 2022 Március
- 2022 Április
- 2022 Május
- 2022 Június
- 2022 Július
- 2022 Augusztus
- 2022 Szeptember
- 2022 Október
- 2022 November
- 2022 December
- 2023 Január
- 2023 Február
- 2023 Március
- 2023 Április
- 2023 Május
- 2023 Június
- 2023 Július
- 2023 Augusztus
- 2023 Szeptember
- 2023 Október
- 2023 November
- 2023 December
- 2024 Január
- 2024 Február
- 2024 Március
- 2024 Április
08:27:24 Magyarországon az akár közel 600 lóerős Kia EV6 villanyautó, gyorsan bele is ültünk | |
Forrás: hvg.hu | László Ferenc | 2021.06.22. A Hyundai február végén leplezte le teljesen új fejlesztésű villanyautóját, a karakteres külsejű és állami támogatással 13,5 millió forintos áron nyitó Ioniq 5-öt, nem sokkal később pedig feltűnt a színen az ugyanerre az E-GMP platformra épülő Kia testvérmodell, az EV6, melyből most megérkezett Magyarországra az első példány. © László Ferenc A mellékelt fotókon látható autó egy alvázszám nélküli előszériás prototípus, mely lényegében teljesen működőképes, de például az illesztésein még érződik, hogy nem egy teljesen végleges modell. Mint megtudtuk, a sorozatgyártás július közepén kezdődik, az első ügyfélautók várhatóan ősszel érkeznek hozzánk. © László Ferenc A 4,68 méter hosszú, 1,88 méter széles, illetve 1,55 méter magas újdonság tengelytávolsága nem kevesebb, mint 2,9 méter, ami igen tágas utasteret tesz lehetővé. A hagyományos autós kategóriákba nehezen besorolható EV6 élőben sokkal nagyobb, mint amilyennek a fotók alapján tűnhet. A 17 centiméteres hasmagasság alapján valahol félúton járunk a Ford Mustang Mach-E és a Volkswagen ID.4 között. Recés kerékjárati ívek Első blikkre leginkább a hatalmas szélesség és a normál szabadidő-autókénál jelentősen alacsonyabban futó tetővonal tűnhet fel, no és persze a rejtett kilincsek. A helykínálat rendben van, bár hátul talán kicsit nagyobb fejteret reméltünk volna. A lábtér hatalmas, de a lábfejünk nem fér be az első ülések alá. Az ülések újrahasznosított műanyagból és jó minőségű vegán bőr vagy velúr felhasználásával készülnek. © László Ferenc A kormány mögötti digitális műszeregység 12,3 colos képátlójú és hasonló méretű a műszerfal közepén található érintőkijelző is, ezenkívül pedig a szélvédőre vetítő AR (Augmented Reality) HUD mellett sem mehetünk el szó nélkül. A minőségérzet rendben van Alapáron 19 colos kerekeket kapunk, ezenkívül pedig 20-21 colos könnyűfém felnik is elérhetők a kínálatban. A 490-1270 literes normál-, illetve 20-52 literes első csomagtartójú elektromos autó hatótávja kiviteltől függően 380-510 kilométer magasságában mozog. Mint egy tanulmányautó Legolcsóbban 13,5 millió forint ellenében lehet 1,6 tonna vontatókapacitású Kia EV6-osunk, konkrétan egy e170 RWD típusjelzésű modell, mely állami és gyártói támogatással kerül ennyibe. Ennek a 170 lóerős teljesítményű, hátsókerék-hajtású és 58 kWh kapacitású akkumulátoros, 400 kilométeres hatótávú alapmodellnek egyébként 16,2 millió forint a listaára. A 235 lóerős összkerekes és ugyancsak 58 kWh-s, 380 kilométeres hatótávolságú EV6 e235 AWD 17,5 millió forinttól indul, és ugyanennyibe kerül a 228 lóerős, hátsó kerekes és 77,4 kWh-os EV6 e228 RWD is. Utóbbi kivitellel egy feltöltéssel mintegy 510 kilométeres távolság tehető meg. Rejtett kilincs A 325 lóerős, összkerékhajtású, 77,4 kWh-s és 490 kilométeres hatótávús EV6 e325 AWD listaára 18,8 millió forint. A csúcsot a magas GT felszereltségű e585 AWD jelenti, mely 585 lóerős, összkerekes, 77,4 kWh kapacitású kivitel árcéduláján 24,5 millió forintos összeg olvasható. Ez a 400 kilométeres hatótávolságú változat 3,5 másodperc alatt katapultál 0-ról 100 km/h-ra. Új logó elöl... ...és hátul is A gyártó büszke arra, hogy sikerült minimálisra csökkenteni a karosszéria bólintást: míg a Jaguar I-Pace orra adott esetben akár 8,1 centimétert is megemelkedhet, az EV6 csak 3,4 centimétert emeli meg az elejét. Ezt egyelőre nem tudtuk megtapasztalni, de a részletes tesztünkben erre is ki fogunk térni. A regeneratív fékezés az ígéretek szerint igen erős, a kétkerék-hajtású EV6 esetében 0,2-0,3 G-s, az összkerekes kivitel pedig 0,4-0,5 G-s lassuláskra képes ily módon. Összehasonlításképp, a Tesla Model 3 e tekintetben csak 0,1-0,2 G-t tud. USB-port az első ülés belső oldalán A hosszú tengelytáv megteszi hatását A 800 V-os gyorstöltő technológia révén 4,5 perc alatt akár 100 kilométeres hatótáv is nyerhető, illetve ideális esetben akár 18 perc alatt letudható egy 10-ről 80 százalékra történő feltöltés. A kisebb, illetve nagyobb akkumulátor esetében rendre 180, illetve 240 kW a legnagyobb DC töltési teljesítmény, AC-fronton 11 kW jelenti a plafont, 22 kW sajnos opcionálisan sem érhető el. A metál fényezések felára 195-295 ezer forint, a hőszivattyút és külső eszközök áramellátásához való, 3,6 kW-os V2L csatlakozót tartalmazó Power csomagért 500 ezer forintot kérnek el. Utóbbi a GT felszereltség esetén alapáras, a típusra 7 év vagy 150 ezer kilométeres gyártói garancia vonatkozik. Jobb oldalt hátul lehet tölteni Nem csak felvenni, leadni is képes áramot Úgynevezett motortér
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát. | |
|