Belföld
[5634]
Belföldi, általam válogatott cikkek, írások.
|
Bulvár | Celeb
[149]
Érdekesebb bulvár hírek.
|
Bűnügy
[403]
Bűnügyi hírek, információk
|
Csináld magad
[1]
Barkácsolási ötletek
|
Extrém
[318]
Extrém, megdöbbentő hírek.
|
Egészség | Életmód
[754]
Egészséggel, életmóddal, kapcsolatos hírek, információk, tanácsok.
|
Érdekes | Különleges | Rejtélyes
[982]
Érdekes, különleges, rejtélyes esetek, ironikus, vicces, humoros hírek, információk. írások.
|
Európai Unió
[203]
Hírek az Európai Unióból
|
Gasztro | Recept
[4366]
Gasztronómiai hírek, információk, receptek.
|
Gazdaság
[486]
A gazdasági élet hírei
|
Horgász
[1293]
Horgászoknak szóló hírek, információk.
|
Játék, -pihenés, -szórakozás
[160]
Ötletek, ajánlott oldalak, programok.
|
Jó tudni!
[2442]
Fontos, hasznos információk, határidők, változások, tanácsok. Programok, rendezvények.
|
Kommentár | Reakció | Vélemény
[1393]
Kritikus írások, vélemények, reakciók, a magyar politika és közélet cselekedeteire, visszásságaira.
|
Politika
[718]
Politikai jellegű hírek információk
|
Receptek sonkapréshez
[30]
Receptek, leírások házi húskészítmények (felvágott, sonka, disznósajt, stb.)sonkapréssel történő elkészítéséhez
|
Számítástechika | IT
[4251]
Hírek, újdonságok, tippek, trükkök, ajánlások, stb.
|
Történelem | Kultúra
[922]
Történelmi és kulturális vonatkozású hírek, információk.
|
Tudomány | Technika
[3054]
Újdonságok, felfedezések, új kutatási eredmények, érdekességek.
|
Választások
[405]
Országgyűlési, önkormányzati és EU választások előkészületeivel, lebonyolításával összefüggő hírek, információk.
|
Világ
[3419]
Nemzetközi, általam válogatott cikkek, írások.
|
Weboldalam hírei
[60]
Tájékoztatás a honlapon történt változásokról.
|
- 000 December
- 2012 Augusztus
- 2012 Szeptember
- 2012 Október
- 2012 November
- 2012 December
- 2013 Január
- 2013 Február
- 2013 Március
- 2013 Április
- 2013 Május
- 2013 Június
- 2013 Július
- 2013 Augusztus
- 2013 Szeptember
- 2013 Október
- 2013 November
- 2013 December
- 2014 Január
- 2014 Február
- 2014 Március
- 2014 Április
- 2014 Május
- 2014 Június
- 2014 Július
- 2014 Augusztus
- 2014 Szeptember
- 2014 Október
- 2014 November
- 2014 December
- 2015 Január
- 2015 Február
- 2015 Március
- 2015 Április
- 2015 Május
- 2015 Június
- 2015 Július
- 2015 Augusztus
- 2015 Szeptember
- 2015 Október
- 2015 November
- 2015 December
- 2016 Január
- 2016 Február
- 2016 Március
- 2016 Április
- 2016 Május
- 2016 Június
- 2016 Július
- 2016 Augusztus
- 2016 Szeptember
- 2016 Október
- 2016 November
- 2016 December
- 2017 Január
- 2017 Február
- 2017 Március
- 2017 Április
- 2017 Május
- 2017 Június
- 2017 Július
- 2017 Augusztus
- 2017 Szeptember
- 2017 Október
- 2017 November
- 2017 December
- 2018 Január
- 2018 Február
- 2018 Március
- 2018 Április
- 2018 Május
- 2018 Június
- 2018 Július
- 2018 Augusztus
- 2018 Szeptember
- 2018 Október
- 2018 November
- 2018 December
- 2019 Január
- 2019 Február
- 2019 Március
- 2019 Április
- 2019 Május
- 2019 Június
- 2019 Július
- 2019 Augusztus
- 2019 Szeptember
- 2019 Október
- 2019 November
- 2019 December
- 2020 Január
- 2020 Február
- 2020 Március
- 2020 Április
- 2020 Május
- 2020 Június
- 2020 Július
- 2020 Augusztus
- 2020 Szeptember
- 2020 Október
- 2020 November
- 2020 December
- 2021 Január
- 2021 Február
- 2021 Március
- 2021 Április
- 2021 Május
- 2021 Június
- 2021 Július
- 2021 Augusztus
- 2021 Szeptember
- 2021 Október
- 2021 November
- 2021 December
- 2022 Január
- 2022 Február
- 2022 Március
- 2022 Április
- 2022 Május
- 2022 Június
- 2022 Július
- 2022 Augusztus
- 2022 Szeptember
- 2022 Október
- 2022 November
- 2022 December
- 2023 Január
- 2023 Február
- 2023 Március
- 2023 Április
- 2023 Május
- 2023 Június
- 2023 Július
- 2023 Augusztus
- 2023 Szeptember
- 2023 Október
- 2023 November
- 2023 December
- 2024 Január
- 2024 Február
- 2024 Március
- 2024 Április
- 2024 Május
- 2024 Június
- 2024 Július
- 2024 Augusztus
- 2024 Szeptember
- 2024 Október
- 2024 November
- 2024 December
- 2025 Január
- 2025 Február
- 2025 Március
- 2025 Április
- 2025 Május
- 2025 Június
- 2025 Július
08:27:24 Magyarországon az akár közel 600 lóerős Kia EV6 villanyautó, gyorsan bele is ültünk | |
Forrás: hvg.hu | László Ferenc | 2021.06.22. A Hyundai február végén leplezte le teljesen új fejlesztésű villanyautóját, a karakteres külsejű és állami támogatással 13,5 millió forintos áron nyitó Ioniq 5-öt, nem sokkal később pedig feltűnt a színen az ugyanerre az E-GMP platformra épülő Kia testvérmodell, az EV6, melyből most megérkezett Magyarországra az első példány. © László Ferenc A mellékelt fotókon látható autó egy alvázszám nélküli előszériás prototípus, mely lényegében teljesen működőképes, de például az illesztésein még érződik, hogy nem egy teljesen végleges modell. Mint megtudtuk, a sorozatgyártás július közepén kezdődik, az első ügyfélautók várhatóan ősszel érkeznek hozzánk. © László Ferenc A 4,68 méter hosszú, 1,88 méter széles, illetve 1,55 méter magas újdonság tengelytávolsága nem kevesebb, mint 2,9 méter, ami igen tágas utasteret tesz lehetővé. A hagyományos autós kategóriákba nehezen besorolható EV6 élőben sokkal nagyobb, mint amilyennek a fotók alapján tűnhet. A 17 centiméteres hasmagasság alapján valahol félúton járunk a Ford Mustang Mach-E és a Volkswagen ID.4 között. Recés kerékjárati ívek Első blikkre leginkább a hatalmas szélesség és a normál szabadidő-autókénál jelentősen alacsonyabban futó tetővonal tűnhet fel, no és persze a rejtett kilincsek. A helykínálat rendben van, bár hátul talán kicsit nagyobb fejteret reméltünk volna. A lábtér hatalmas, de a lábfejünk nem fér be az első ülések alá. Az ülések újrahasznosított műanyagból és jó minőségű vegán bőr vagy velúr felhasználásával készülnek. © László Ferenc A kormány mögötti digitális műszeregység 12,3 colos képátlójú és hasonló méretű a műszerfal közepén található érintőkijelző is, ezenkívül pedig a szélvédőre vetítő AR (Augmented Reality) HUD mellett sem mehetünk el szó nélkül. A minőségérzet rendben van Alapáron 19 colos kerekeket kapunk, ezenkívül pedig 20-21 colos könnyűfém felnik is elérhetők a kínálatban. A 490-1270 literes normál-, illetve 20-52 literes első csomagtartójú elektromos autó hatótávja kiviteltől függően 380-510 kilométer magasságában mozog. Mint egy tanulmányautó Legolcsóbban 13,5 millió forint ellenében lehet 1,6 tonna vontatókapacitású Kia EV6-osunk, konkrétan egy e170 RWD típusjelzésű modell, mely állami és gyártói támogatással kerül ennyibe. Ennek a 170 lóerős teljesítményű, hátsókerék-hajtású és 58 kWh kapacitású akkumulátoros, 400 kilométeres hatótávú alapmodellnek egyébként 16,2 millió forint a listaára. A 235 lóerős összkerekes és ugyancsak 58 kWh-s, 380 kilométeres hatótávolságú EV6 e235 AWD 17,5 millió forinttól indul, és ugyanennyibe kerül a 228 lóerős, hátsó kerekes és 77,4 kWh-os EV6 e228 RWD is. Utóbbi kivitellel egy feltöltéssel mintegy 510 kilométeres távolság tehető meg. Rejtett kilincs A 325 lóerős, összkerékhajtású, 77,4 kWh-s és 490 kilométeres hatótávús EV6 e325 AWD listaára 18,8 millió forint. A csúcsot a magas GT felszereltségű e585 AWD jelenti, mely 585 lóerős, összkerekes, 77,4 kWh kapacitású kivitel árcéduláján 24,5 millió forintos összeg olvasható. Ez a 400 kilométeres hatótávolságú változat 3,5 másodperc alatt katapultál 0-ról 100 km/h-ra. Új logó elöl... ...és hátul is A gyártó büszke arra, hogy sikerült minimálisra csökkenteni a karosszéria bólintást: míg a Jaguar I-Pace orra adott esetben akár 8,1 centimétert is megemelkedhet, az EV6 csak 3,4 centimétert emeli meg az elejét. Ezt egyelőre nem tudtuk megtapasztalni, de a részletes tesztünkben erre is ki fogunk térni. A regeneratív fékezés az ígéretek szerint igen erős, a kétkerék-hajtású EV6 esetében 0,2-0,3 G-s, az összkerekes kivitel pedig 0,4-0,5 G-s lassuláskra képes ily módon. Összehasonlításképp, a Tesla Model 3 e tekintetben csak 0,1-0,2 G-t tud. USB-port az első ülés belső oldalán A hosszú tengelytáv megteszi hatását A 800 V-os gyorstöltő technológia révén 4,5 perc alatt akár 100 kilométeres hatótáv is nyerhető, illetve ideális esetben akár 18 perc alatt letudható egy 10-ről 80 százalékra történő feltöltés. A kisebb, illetve nagyobb akkumulátor esetében rendre 180, illetve 240 kW a legnagyobb DC töltési teljesítmény, AC-fronton 11 kW jelenti a plafont, 22 kW sajnos opcionálisan sem érhető el. A metál fényezések felára 195-295 ezer forint, a hőszivattyút és külső eszközök áramellátásához való, 3,6 kW-os V2L csatlakozót tartalmazó Power csomagért 500 ezer forintot kérnek el. Utóbbi a GT felszereltség esetén alapáras, a típusra 7 év vagy 150 ezer kilométeres gyártói garancia vonatkozik. Jobb oldalt hátul lehet tölteni Nem csak felvenni, leadni is képes áramot Úgynevezett motortér
Jelképes első csomagtartó, amiben leginkább csak egy kábel fér el
© László Ferenc
490 literes a puttony
© László Ferenc
Itt is elfér egy kábel
© László Ferenc
Kellemes fogású kormány
© László Ferenc
USB aljzatokból nincs hiány
© László Ferenc
Az analóg és digitális világ határán
© László Ferenc
Egyedi klímavezérlő panel
© László Ferenc
Fókuszban a légellenállás
© László Ferenc
Visszapillantás
© László Ferenc
Okos fényszóró
© László Ferenc
Egyedi hátsó
© László Ferenc
Júliustól kezdődik a sorozatgyártás
© László Ferenc
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát. | |
|