Magyarországon az internetkapcsolat sebessége a legjobbak között van; letöltési sebesség alapján az egész világot tekintve a 20. helyen állunk a speedtest.net adatai szerint. A letöltési sebesség azonban csak az egyik olyan fontos tulajdonság, amely az internetezési élményt befolyásolja, mellette legalább ugyanennyire számít a késleltetési idő is. Ez utóbbi - nagyon leegyszerűsítve - azt adja meg hogy az adat lekérését követően milyen gyorsan kezdődik azok letöltése. 10-20 ms-os érték tekinthető jónak, az online játékoknál az 50 ms-os érték már hátrányos lehet, 100 ms felett pedig egy összetettebb weboldal betöltése is érezhetően belassul.
A Cloudflare egy olyan szolgáltató, amelynek fő profilja a webes platformok védelme a különféle internetes támadások, például a DDoS-támadások ellen. A webes szolgáltatás és a felhasználók közé beékelődve működik; ha egy weboldal a Cloudflare ügyfele, akkor a felhasználók a weboldal megnyitásakor először nem a weboldal szervereihez kapcsolódnak, hanem a Cloudflare-hez, amely tovább irányítja őket a weboldal üzemeltetőjéhez. Ha egyszerre túl sok kérés érkezik, vagy valamilyen támadás érné a webes szolgáltatást, a Cloudflare egyszerűen sorba állítja vagy blokkolja a kéréseket.
Az internetszolgáltatók a Cloudflare szervereihez optimális esetben belépési pontokon keresztül közvetlenül kapcsolódnak, ilyenből több is van Magyarországon. A Magyar Telekom ügyfelei számára a probléma abból ered, hogy a Deutsche Telekom belső szabályozása nem engedi meg a közvetlen kapcsolatot; emiatt minden olyan forgalom, amely olyan szolgáltatáshoz kapcsolódik, ami Cloudflare "mögött" üzemel, Németországon vagy Ausztrián keresztül, normál csatornákon keresztül bonyolódik. Az infrastruktúra viszont ezt nem mindig tudja kezelni, ezért az esti, népszerű órákban a késleltetés jelentős mértékben megnő, ez pedig a magyar ügyfelek esetében (is) lassulást okoz.
A probléma a netsemlegesség elvére, illetve annak gyakorlati kezelésére vezethető vissza. Az internetes szolgáltatók közötti aránytalan mértékű adatcsere esetén a vállalatok általában peering megállapodást kötnek a megnövekedett költségek ellentételezésére, azonban a Deutsche Telekom és a Cloudflare között ilyen megállapodás jelenleg nincs, így az internetszolgáltató limitálja a sávszélességet a CF irányába.
Hogy lesz-e valaha megállapodás, az kérdéses; az interneten már 2022-ből is találni panaszokat DT ügyfelektől, tehát a probléma többéves, mégsem történik semmi. A Deutsche Telekom minden bizonnyal arra számít, hogy a Cloudflare előbb-utóbb fizetni fog, ha nem szeretné, hogy ügyfelei átpártoljanak máshoz - utóbbi vállalat viszont úgy gondolkodik, hogy a DT lesz az, amely feladja, hiszen ügyfelei egyre nagyobb számban panaszkodnak a lassú internet miatt. Mindeközben az egyetlen biztos pont az, hogy a felhasználók évek óta isszák a levét egy többféleképpen is gyorsan és egyszerűen feloldható csatározásnak.