Belföld
[5504]
Belföldi, általam válogatott cikkek, írások.
|
Bulvár | Celeb
[149]
Érdekesebb bulvár hírek.
|
Bűnügy
[379]
Bűnügyi hírek, információk
|
Csináld magad
[1]
Barkácsolási ötletek
|
Extrém
[313]
Extrém, megdöbbentő hírek.
|
Egészség | Életmód
[750]
Egészséggel, életmóddal, kapcsolatos hírek, információk, tanácsok.
|
Érdekes | Különleges | Rejtélyes
[980]
Érdekes, különleges, rejtélyes esetek, ironikus, vicces, humoros hírek, információk. írások.
|
Európai Unió
[182]
Hírek az Európai Unióból
|
Gasztro | Recept
[4049]
Gasztronómiai hírek, információk, receptek.
|
Gazdaság
[428]
A gazdasági élet hírei
|
Horgász
[1227]
Horgászoknak szóló hírek, információk.
|
Játék, -pihenés, -szórakozás
[155]
Ötletek, ajánlott oldalak, programok.
|
Jó tudni!
[2407]
Fontos, hasznos információk, határidők, változások, tanácsok. Programok, rendezvények.
|
Kommentár | Reakció | Vélemény
[1361]
Kritikus írások, vélemények, reakciók, a magyar politika és közélet cselekedeteire, visszásságaira.
|
Politika
[594]
Politikai jellegű hírek információk
|
Receptek sonkapréshez
[27]
Receptek, leírások házi húskészítmények (felvágott, sonka, disznósajt, stb.)sonkapréssel történő elkészítéséhez
|
Számítástechika | IT
[4064]
Hírek, újdonságok, tippek, trükkök, ajánlások, stb.
|
Történelem | Kultúra
[916]
Történelmi és kulturális vonatkozású hírek, információk.
|
Tudomány | Technika
[2947]
Újdonságok, felfedezések, új kutatási eredmények, érdekességek.
|
Választások
[376]
Országgyűlési, önkormányzati és EU választások előkészületeivel, lebonyolításával összefüggő hírek, információk.
|
Világ
[3303]
Nemzetközi, általam válogatott cikkek, írások.
|
Weboldalam hírei
[57]
Tájékoztatás a honlapon történt változásokról.
|
- 000 December
- 2012 Augusztus
- 2012 Szeptember
- 2012 Október
- 2012 November
- 2012 December
- 2013 Január
- 2013 Február
- 2013 Március
- 2013 Április
- 2013 Május
- 2013 Június
- 2013 Július
- 2013 Augusztus
- 2013 Szeptember
- 2013 Október
- 2013 November
- 2013 December
- 2014 Január
- 2014 Február
- 2014 Március
- 2014 Április
- 2014 Május
- 2014 Június
- 2014 Július
- 2014 Augusztus
- 2014 Szeptember
- 2014 Október
- 2014 November
- 2014 December
- 2015 Január
- 2015 Február
- 2015 Március
- 2015 Április
- 2015 Május
- 2015 Június
- 2015 Július
- 2015 Augusztus
- 2015 Szeptember
- 2015 Október
- 2015 November
- 2015 December
- 2016 Január
- 2016 Február
- 2016 Március
- 2016 Április
- 2016 Május
- 2016 Június
- 2016 Július
- 2016 Augusztus
- 2016 Szeptember
- 2016 Október
- 2016 November
- 2016 December
- 2017 Január
- 2017 Február
- 2017 Március
- 2017 Április
- 2017 Május
- 2017 Június
- 2017 Július
- 2017 Augusztus
- 2017 Szeptember
- 2017 Október
- 2017 November
- 2017 December
- 2018 Január
- 2018 Február
- 2018 Március
- 2018 Április
- 2018 Május
- 2018 Június
- 2018 Július
- 2018 Augusztus
- 2018 Szeptember
- 2018 Október
- 2018 November
- 2018 December
- 2019 Január
- 2019 Február
- 2019 Március
- 2019 Április
- 2019 Május
- 2019 Június
- 2019 Július
- 2019 Augusztus
- 2019 Szeptember
- 2019 Október
- 2019 November
- 2019 December
- 2020 Január
- 2020 Február
- 2020 Március
- 2020 Április
- 2020 Május
- 2020 Június
- 2020 Július
- 2020 Augusztus
- 2020 Szeptember
- 2020 Október
- 2020 November
- 2020 December
- 2021 Január
- 2021 Február
- 2021 Március
- 2021 Április
- 2021 Május
- 2021 Június
- 2021 Július
- 2021 Augusztus
- 2021 Szeptember
- 2021 Október
- 2021 November
- 2021 December
- 2022 Január
- 2022 Február
- 2022 Március
- 2022 Április
- 2022 Május
- 2022 Június
- 2022 Július
- 2022 Augusztus
- 2022 Szeptember
- 2022 Október
- 2022 November
- 2022 December
- 2023 Január
- 2023 Február
- 2023 Március
- 2023 Április
- 2023 Május
- 2023 Június
- 2023 Július
- 2023 Augusztus
- 2023 Szeptember
- 2023 Október
- 2023 November
- 2023 December
- 2024 Január
- 2024 Február
- 2024 Március
- 2024 Április
08:49:45 Több százezer forintot hagynak elúszni az autósok, pedig csak ki kell nyúlni érte | |
Forrás: Napi.hu | Szász Péter | 2021.11.03. Sok autós nem tudja, hogy amikor összetörik a – jellemzően 6 évnél fiatalabb – autója, akkor a károkozó biztosítójától az értékcsökkenés összegét is elkérheti. A biztosítók nem kapkodnak, hogy erről a lehetőségről a károsultakat tájékoztassák, így milliárdok maradnak a kasszában. Egy startup cég most ezt a folyamatot digitalizálta. Az átlagos értékcsökkenési kártérítés összege 350-550 ezer forint.Dobi László alapító-tulajdonos egy korábbi balesete okán hozta létre a kártérítésed.hu portált tavaly nyáron, azzal a céllal, hogy segítse a hozzá hasonlóan nehéz helyzetbe került autósokat. Erről korábban a Totalcar is írt. A szolgáltatás kétlépcsős:
A biztosítók körében elterjedt gyakorlat szerint 6 éves korig és 60 ezer kilométer futásteljesítményig fizetnek értékcsökkenési kártérítést. Bár azt fontos tudni, hogy a kártérítésről szóló jogszabályokban nincs megkötés a korral, illetve a futott kilométerekkel kapcsolatban. A követelések elévülési ideje egyébként 5 év. Mi az az értékcsökkenési kártérítés?A kötelező gépjármű-felelősségbiztosításról szóló 2009. évi LXII. törvény alapján a károkozónak, illetve a károkozó felelősségbiztosítójának a károsult teljes kárát, beleértve a gépjárműben bekövetkezett értékcsökkenést is köteles megtérítenie. Egy normális világban amikor a kárszakértő kimegy felmérni egy balesetet szenvedett autó állapotát, akkor nem csak a várható szervizelési költségeket kalkulálja, hanem megállapítja az autó kárkori értékét – mondta Dobi László. Még formanyomtatvány sincsNem az én tisztem megítélni, hogy a valóságban miért nem így működnek a dolgok, de jelenleg a legtöbb biztosítónak még formanyomtatványa sincs az értékcsökkenési kártérítés igénylésére. Egyes biztosítók általános szerződési feltételeiben (ÁSZF) benne van, másokéban nincs – tette hozzá a kártérítési portál alapítója. Fontos tudni, hogy az értékcsökkenési kártérítés egy létező fogalom, rengeteg jogszabály van rá, amely természetesen vonatkozik a károkozó biztosítójára és a károsultra is. A jogalkotó célja az volt, hogy a javítási költségeken felül kompenzálja azt az értékcsökkenést, amit a károsult az autó későbbi eladásakor szenved el, hiszen egy törött autó kevesebbet ér a piacon, mint egy sérülésmentes. Mi nem csináltunk mást, mint automatizáltunk egy folyamatot a jogszabályok betartása mellett, amely rendkívül transzparenssé és ügyfélbaráttá tette magát az eljárást – magyarázta Dobi László. A biztosító nem hatóságA biztosító – bármilyen félelmetesnek is tűnik esetenként – nem hatóság, hanem egy piaci szolgáltató. Sokan félnek szembeszállni velük, vagy esélytelennek tartják magukat. Ez pedig nem csak a magánszemélyekre, de egyes flottakezelőkre vagy autókereskedőkre is igaz – mondja Leel-Őssy Lóránt, a startup másik alapítója. Volt egy ügyfelünk, aki megvásárolta tőlünk a hitelesített szakvéleményt, a biztosító pedig azzal utasította el a kártérítést, hogy az autó lízingelt. Furcsa módon arról már nem tájékoztatták, hogy ha a lízingcégtől kér egy igazolást, akkor jogosult az értékcsökkenési kárigényre.
Lehet, hogy sokan nem nézik jó szemmel a megoldásunkat, hiszen közismert, hogy egyes kártérítési ügyekre specializálódott ügyvédek és szakértők busás haszonnal dolgoznak, és nem ritka a 25-50 százalékos sikerdíj sem. Közben persze az autós is elégedett az ölébe hullott százezrek láttán, csak akkor lepődik meg, mikor megtudja, hogy ennél jóval több is járt volna neki – magyarázza Leel-Őssy Lóránt. Számításaik szerint évente közel 90-100 ezer autós érintett lehet és jogosan kérhetne értékcsökkenési kártérítést a károkozók biztosítóitól. Éves szinten több milliárd forint kifizetéséről lehetne beszélni. A rejtélyes „K-szorzó”Számos biztosító is Melegh Gábor képletével dolgozik, ugyanakkor előfordult már, hogy ebben a számításba belekerült egy úgynevezett K-szorzó, amely egyszerűen felezte a kiajánlott összeget. Ugyanakkor örömmel értesültünk róla, hogy amikor fény derült a hibára, a következő számításokat már e nélkül végezték – mondják a tulajdonosok. Mi nem feltételezzük, hogy ezt a biztosítók szándékosan csinálják, és nem is célunk, hogy a velük kapcsolatos ellenszenvet növeljük.Ugyanakkor szeretnénk, ha ez az eljárás transzparensen működne mindenki számára, valamint mindenki megkapná azt az összeget, ami jár neki. Az ügyfeleink 98 százalékban azt az összeget kapják meg a biztosítóktól, amit az általunk fejlesztett rendszer kiszámolt. Abban az esetben ha esetleg akadályokba ütköznek, akkor össze tudjuk kötni őket olyan ügyvédekkel, akik nem irreálisan magas sikerdíjért dolgoznak, hanem észszerű óradíjakkal - tették hozzá. | |
|