Sokszor előfordul ugyanis, hogy a megvásárolt termékre már lejárt a jótállás, és persze természetesen elromlik. Kihívjuk a szerelőt, aki jó esetben ki tudja javítani a hibát. De mi történik akkor, ha ezt követően rövid időn belül ismét hibába ütközünk?
Létezik az egyes javító-karbantartó szolgáltatásokra vonatkozó kötelező jótállásról is szabály, mely szerint, ha a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés tárgya a fogyasztó által megrendelt, a jogszabály mellékletében felsorolt javító-karbantartó szolgáltatás, és a szolgáltatásnak az általános forgalmi adót és az anyagköltséget is magában foglaló díja a húszezer forintot meghaladja, a szolgáltatást nyújtó vállalkozást jótállási kötelezettség terheli.
Mely szolgáltatásokat nevesíti a jogszabály melléklete?
– Lakás karbantartási és lakás javítási szolgáltatások.
– Háztartási gépek és készülékek javítása.
– Barkácsszerszámok - és kerti szerszámok javítása.
– Személygépkocsik, motorkerékpárok karbantartása és javítása.
– Audiovizuális, fotó-optikai és információfeldolgozási berendezések javítása.
– Gyógyászati segédeszközök javítása.
– Telefon- és telefax-berendezések javítása.
– Hangszerek javítása.
– Órák javítása.
A jótállás időtartama hat hónap. Ez a határidő a szolgáltatás elvégzése után a dolognak a fogyasztó részére való átadásával, vagy – ha az üzembe helyezést a vállalkozás végzi – az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Sajnos el szokott maradni, de a vállalkozás a szolgáltatás díjának átvételekor vagy a dolognak a fogyasztó részére történő átadásakor jótállási jegyet köteles a fogyasztó rendelkezésére bocsátani olyan formában, amely a jótállási határidő végéig biztosítja a jótállási jegy tartalmának jól olvashatóságát.