Berlinben testközelből ismerkedtünk meg a villámlogós német márka szuperszéles emelt futóműves, terepgumis és külső bukócsöves apróságával, az egyetlen példányban készült Opel Rocks e-Xtreme-mel.
Történetünk 2020 elején kezdődik, amikor is a Citroën előrukkolt egy rendkívül apró, nagyon puritán kivitelű és igen nyomott árú elektromos városi mopedautóval, az Amival, melyből nemrégiben a limitált szériás, hagyományos tető és ajtók nélküli My Ami Buggy kivitelt volt szerencsénk alaposan kipróbálni.
A francia gyártó egyes országokban akár 14-16 éves kortól vezethető, B-s jogosítványt nem feltétlenül igénylő kétszemélyes apróságát 2021-ben Opel emblémával is kiadták Rocks-e néven, néhány hete pedig a Fiat verzió is bemutatkozott Topolino néven és ismételten normál tető és ajtók nélkül.
Így viszonyul az új elektromos Astrához a legkisebb Opel
Az újdonság egy 2022-es designpályázat-győztes alkotására épül, Lukas Wenzhöfer számítógéppel megrajzolt koncepcióját korábbi ígéretéhez híven az Opel ténylegesen legyártotta. Sorozatgyártásról azonban szó sincs, a Rocks e-Xtreme-ből ez az egyetlen prototípus készült.
Az extrém apróságot elsősorban a megemelt és alaposan kiszélesített futóműve, 155/65 R14-es egyedi terepgumijai, külső bukócsöve és hatalmas hátsó légterelője különbözteti meg a hétköznapi alapmodelltől.
Érdekesség, hogy a méretes szárny egyenesen a 4 literes benzinmotorral szerelt Vectra GTS V8 DTM versenyautóról érkezett, illetve a tömeg alacsonyan tartása érdekében több alkatrészt 3D-nyomtatással készítettek.
Az egyedi frontrészt kapott Rocks e-Xtreme kőkemény terepjárónak, remek homokfutónak tűnhet, azonban nem szabad elfelejteni, hogy „személyében" nem egy összkerékhajtású, és nem egy túl erős járgányhoz van szerencsénk.
A nemrégiben Rocks Electric névre átkeresztelt alapmodellből érkezett villanymotor mindössze 8 lóerős teljesítményt ad le, ami leginkább városi használatra teszi alkalmassá a mikroautót, mely az autópályákról szigorúan ki van tiltva.
Többek közt amiatt is, mert a végsebessége 45 km/h-ra van korlátozva.
A mindössze 5,5 kWh kapacitású akkumulátor az alapmodell esetében 75 kilométeres hatótávot biztosít, de az extrém kialakítású prototípust ennél vélhetően gyakrabban töltőre kell csatlakoztatni. A lemerült telep 3 óra alatt 85-, 4 óra alatt 100 százalékra tölthető, teljesen hétköznapi 230 V-os dugaljról.
A Rocks Electric Németországban 7990 eurótól (3 millió forint) indul, mint ahogy a Citroën Ami alapverziója is ugyanennyibe kerül Franciaországban és más európai országokban. Magyarországon egyelőre egyik változatban sem kapható hivatalosan a Stellantis konszern Marokkóban készülő aprósága.