Csütörtök, 2024-11-14, 07:56:23
Nyitólap Regisztráció
Üdvözöllek, Vendég
A fejezet kategóriái
Belföld [5574]
Belföldi, általam válogatott cikkek, írások.
Bulvár | Celeb [149]
Érdekesebb bulvár hírek.
Bűnügy [395]
Bűnügyi hírek, információk
Csináld magad [1]
Barkácsolási ötletek
Extrém [316]
Extrém, megdöbbentő hírek.
Egészség | Életmód [752]
Egészséggel, életmóddal, kapcsolatos hírek, információk, tanácsok.
Érdekes | Különleges | Rejtélyes [982]
Érdekes, különleges, rejtélyes esetek, ironikus, vicces, humoros hírek, információk. írások.
Európai Unió [193]
Hírek az Európai Unióból
Gasztro | Recept [4243]
Gasztronómiai hírek, információk, receptek.
Gazdaság [468]
A gazdasági élet hírei
Horgász [1264]
Horgászoknak szóló hírek, információk.
Játék, -pihenés, -szórakozás [160]
Ötletek, ajánlott oldalak, programok.
Jó tudni! [2431]
Fontos, hasznos információk, határidők, változások, tanácsok. Programok, rendezvények.
Kommentár | Reakció | Vélemény [1380]
Kritikus írások, vélemények, reakciók, a magyar politika és közélet cselekedeteire, visszásságaira.
Politika [666]
Politikai jellegű hírek információk
Receptek sonkapréshez [29]
Receptek, leírások házi húskészítmények (felvágott, sonka, disznósajt, stb.)sonkapréssel történő elkészítéséhez
Számítástechika | IT [4176]
Hírek, újdonságok, tippek, trükkök, ajánlások, stb.
Történelem | Kultúra [919]
Történelmi és kulturális vonatkozású hírek, információk.
Tudomány | Technika [3028]
Újdonságok, felfedezések, új kutatási eredmények, érdekességek.
Választások [405]
Országgyűlési, önkormányzati és EU választások előkészületeivel, lebonyolításával összefüggő hírek, információk.
Világ [3369]
Nemzetközi, általam válogatott cikkek, írások.
Weboldalam hírei [57]
Tájékoztatás a honlapon történt változásokról.
Belépés
NÉVNAPOK
Kedvencek
  • Avast - My Avast
  • ChatGPT ingyen
  • Linkgyűjtemény készítő, megosztó ingyenes alkalmazás (eLink)
  • Elektronikus Eü-i Szolgáltatási Tér - EESZT: bejelentkezés
  • Erodium - Orvosi Betegirányító Rendszer
  • Facebook Videó letöltő
  • Fotómontázs, irható, online, free | PIXIZ
  • Fotókollázs, Fotókeret Online/Photo+Fan+Editor
  • Földmegfigyelési Információs Rendszer (FIR)
  • Free Picture Solutions
  • Google Térkép
  • Helyesírási tanácsadó
  • Honlap analízis-AnalayzerHQ
  • Honlakészítési leírások - TUTORIAL.HU
  • Honlap: Like és megosztás gombok, html kódok
  • Honlap,Tárhely: Ingyen
  • Horgászvideó.hu
  • Ikon konverter online - ICO Convert
  • Ingyen licenszes programok, naponta! - Giveaway Of The Day
  • Intel® Driver Update Utility
  • Internetsebesség-mérő (NMHH)
  • Ip cím_ Domain helymeghatározás
  • Ip cím - Global WHOIS Search
  • Kép konvertálása szöveggé – Free online OCR
  • Képeslapküldő: zenés képeslap és YouTube videó küldése
  • Képtömörítő Online Alkalmazás
  • Linkcsere Portál
  • Link rövidítő - Dygilinks.com
  • Link rövidítő - Google URL rövidítő
  • Link rövidítő - U.TO
  • MaNDa Téka - Magyar filmek a neten
  • McAfee | SiteAdvisor
  • Menetrend-MÁV ELVIRA
  • Mese- tv.hu - Gyerek tévék
  • Mértékegységek átváltása
  • Microsoft Update katalógus
  • MVM Fiók_Földgáz
  • Nikon D 3300 Letöltőközpont
  • OTP Bank
  • Óriásfájl küldése | Csatolom.hu
  • Proton Mail Bejelentkezés
  • PDF átalakító - smallpdf"
  • Samsung letöltések
  • SEO Tools-keersőoptimalizálás
  • nt
  • Szerencsejáték Zrt.- Online fogadás
  • Szimbólumok - billentyűzetről előhívható szimbólumok
  • Szimbólumok - Különleges írásjelek
  • Színkódok-HTML, 140 szín kódja
  • Teljesen ingyen, 150 link weboldalára!
  • Telekom Fiók - belépés
  • TV Szombathely - élő adás
  • uCoz Facebook Oldala
  • uCoz Fórum
  • uNet Online Munkaasztal
  • Útvonaltervezés - Topolisz
  • Videa.hu - videók, videó-feltöltés
  • Videóletöltő - online, ingyenes
  • Vodafone - Bejelentkezés
  • Webmester-Google
  • Weboldal keresőoptimalizálási audit ingyen! | seoceros.com
  • Weboldal tartalomelemzés, javaslat a gyorsabbá tételéhez | PageSpeed Insights
  • Website Monitoring Service: host-tracker.com
  • WebStatsDomain
  • Zene ingyenesen - YOUZEEK
  • Mentett bejegyzések
    Online Rádiók
    TV GO
    TV GO
    Statisztika

    Online összesen: 302
    Vendégek: 301
    Felhasználók: 1
    georgio
    Keresés
    Nyelvi Fordító
    Honlap ajánlása
    Időjárás

    Animált felhőkép
    Felhőkép
    Légszennyezettség
    Szombathely, Légszennyezettség, online, zöldhullám projekt,
    Időjárás | Balaton
    Balaton 30 napos előrejelzés
    Tavi Viharjelzés
    Balaton, Velencei-tó, Tisza-tó | Tavi Viharjelzés,- Előrejelzés
    Balaton: Horgászat
    Balatoni Horgászhelyek - Balatoni horgászhelyek adatbázisa

    Balatoni Horgászturisztikai Adatbázis - balatonihal.hu
    Szolunáris Tábla
    szolunáris tábla, szolunáris táblázat, szolunáris naptár, horgásznaptár,2023,
    Horgászjegy Online
    Horgászjegy.hu
    MENETRENDEK.HU
    Vasúti és Volán menetrendek | Menetrendek.hu
    E-matrica vásárlás
    Online vásárlás: ematrica.nemzetiudij.hu
    ÚTINFORM
    Magyar Nonprofit Közút Zrt. - Útinform
    Útvonaltervező
    Google Útvbonaltervező - Google Térkép
    QR-kódom
    qr kód készítés
    Nyitólap » 2020 » Január » 20 » Csaknem 100 milliárdot költhetett Rogán Antal tárcája kormánypropagandára
    10:20:43
    Csaknem 100 milliárdot költhetett Rogán Antal tárcája kormánypropagandára

    Forrás: hvg.hu | Oroszi Babett | 2020.01.20.

    Évről évre többet költ a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda "kormányzati kommunikációra". 2020 végére a végösszeg a 133 milliárd forintot is meghaladhatja.

    2015 szeptemberében derült ki, hogy Rogán Antal önálló tárcát kap. A Miniszterelnöki Kabinetiroda egyik kiemelt feladata a kormány üzeneteinek sulykolása lett, vagy ahogy a Fidesz fogalmaz: a "kormányzati kommunikáció". Ennek keretében futott többek között az Állítsuk meg Brüsszelt kampány, a Stop Soros, vagy éppen a Ne hagyjuk, hogy Soros nevessen a végén nevezetű. Ez a tárca intézi a nemzeti konzultációkat, ilyen volt a Soros-tervről szóló kérdőív is.

    A Miniszterelnöki Kabinetiroda által a kormányzati kommunikációval kapcsolatos feladatokra és konzultációkra elköltött pénzeket külön soron tartják nyilván a költségvetésről szóló törvényekben. Ezekből két információ nyerhető ki, az egyik az előirányzat, tehát, hogy várhatóan mennyit költ a tárca, a másik pedig az az összeg, ami végül valóban elment.

    Az október 17-i hatállyal a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszterré kinevezett Rogán Antal leteszi esküjét az Országgyűlés plenáris ülésén 2015. október 19-én
    © MTI / Máthé Zoltán

    Évről évre nő az összeg

    A 2018-ra vonatkozó végleges számokat tavaly év végén fogadták el, így tehát már a 2015-ös csonka évre, a 2016-os évre, 2017-re és 2018-ra is lehet pontos számokat mondani.

    Az adatokból kiderül: ebben az időszakban a tárca összesen 68,5 milliárd forintot költött el kormányzati kommunikációra és konzultációra, 2015-ben 2,1 milliárd forintot, 2016-ban 12 milliárd forintot, 2017-ben 26,2 milliárd forintot, 2018-ban pedig már 28,2 milliárd forintot.

    Rogánéké a reklámtorta 12 százaléka

    Ez nagyon sok pénz: 2018-ban a teljes hazai reklámköltés nettó összege 226 milliárd forint volt, Rogánék tehát egymaguk a torta több mint 12 százalékát adták.

    Hasonlókra jutott a kelet-közép-európai országok folyamatait elemző CANnual Report is. Számításaik szerint 2018-ban az állami szereplők közül a legtöbbet a Miniszterelnöki Kabinetiroda költötte, illetve a Szerencsejáték Zrt., a Nemzeti Erőforrás Minisztérium és a Magyar Villamos Művek Zrt. A legnagyobb hirdetők éves rangsorában az ötödik helyen álló Magyar Telekom 60 százalékkal kevesebbet fizetett ki reklámra 2018-ban, mint a Miniszterelnöki Kabinetiroda.

    A részletes adatokból az is kiderül, hogy a kommunikációs kiadásokat rendre alultervezték, 2016-ban például 10 milliárd forintot irányoztak elő, miközben a végösszeg 12 milliárd forint lett, a 2017-re 15,6 milliárd forintot terveztek, a végösszeg 10 milliárd forinttal lett több. 2018-ban 20,5 milliárd volt a terv, ami több mint 7 milliárd forinttal volt kevesebb annál, amennyit végül elköltöttek.

    A 2019-es és 2020-as évekre végleges adatok még nem állnak rendelkezésre, az előirányzat viszont igen. A tavalyi évre az eredeti előirányzat 29,6 milliárd forint volt. Ha a tárca csak ennyit költött, akkor már a számláló 98,1 milliárdnál áll, vagyis könnyen lehet, hogy már a százmilliárdos határt is átlépte a kormányzati kommunikációra költött összeg.

    Ami 2020-at illeti, ha nem is olyan tempóban, mint választási években, de folytatódik tovább a propaganda, idén 23,91 milliárd forintot különítettek el erre a büdzsében. De ez csak a pénz egy része, a 2020-as költségvetési tervben ugyanis külön soron szerepel még 11 milliárd forint a kiemelt társadalmi kapcsolatokra. Mi ezt az összeget is a kormányzati kommunikációhoz számoltuk, így jött ki a végleges szám, ami tehát 2015 közepétől-végétől 2020 végéig a 133 milliárd forintot is elérheti.

    Legyen ön is milliárdos

    Ezek az összesített adatok, a minisztérium legfrissebb szerződéslistájából pedig az is kiszűrhető, hogy mely kampányra mely céggel szerződtek, és mennyiért – bár a szerződések más időtartamot ölelnek fel, mint a költségvetési törvények zárszámadásai. Az első szerződés 2016 végi dátumú, az utolsó szerződés pedig 2019 júliusi.

    E szerződések összértéke 68,4 milliárd forint, ebből egy 1,15 milliárdos összeget leszámítva valamennyi a New Land Media Kft.-hez és a Lounge Design Kft.-hez vándorolt. Mindkét cég Balásy Gyula érdekeltsége, aki a megbízásoknak köszönhetően is csak 2018-ban e két cégből összesen 6,3 milliárd forintot tudott kivenni osztalékként.

    A kampányok és a konzultációk részletes költségeit, tehát hogy azok keretében mennyi hirdetés jelent meg és hol, valamint hogy a kérdéses felületekhez (rádiókhoz, újságokhoz, plakátcégekhez) mennyi pénz került, a minisztérium nem hozza nyilvánosságra, sőt szereti egyenesen visszatartani az adatokat. Ehhez kapóra jön neki az a törvény, amely alapján pénzt lehet kérni a közérdekű adatok kiadásáért. A hvg.hu jelenleg is vitában áll a tárcával, amely 140 ezer 800 forintért cserébe közölné ezeket az információkat.

    Az információk egy részét ugyanakkor az Átlátszónak elküldték, így az tudható, hogy a Rogánék által elköltött közpénz egy része bizonyosan a jobboldali médiabirodalmat és a NER-t gazdagítja. Köztük a TV2 éppen aktuális tulajdonosát, aki jelenleg a Mészáros Lőrinc-közeli Vida József, vagy éppen az ESMA nevű plakátcég részvényesét, Garancsi Istvánt, aki köztudottan Orbán Viktor barátja. A lapok közül pedig a kedvencek közé tartozik egyebek mellett a Lokál, és a Ripost, melyek e "donáció" nélkül a piacról nem, vagy csak igen nehézkesen tudnának fennmaradni.

    © hvg.hu

    Ezt támasztják alá a Kantar Hungary Kft. adatai is, amelyek alapján például

    a Lokálnál és a Lokál Extránál együttesen átlagosan 49 százalék volt 2018-ban az állami hirdetések részaránya listaáron, a Ripostnál pedig 34 százalék.

    (Itt valamennyi állami hirdetésről van szó, nem csak azokról, amelyeket a Miniszterelnöki Kabinetiroda által fizettek ki.) Ha ezek elmaradnának, az minimum megizzasztaná a tulajdonosokat. Ráadásul a valós arány ennél magasabb is lehet, a piaci hirdetők ugyanis nem listaáron, hanem jelentős kedvezményekkel szoktak vásárolni, akár 70 százalékkal olcsóbban. A kérdéses különbség az állami hirdetések részarányát növeli, tehát, ami így 49 százaléknak látszik, az akár 60, 70, vagy 80 is lehet.

    Cecília is feltűnik

    Azt pedig már a hvg.hu derítette ki, hogy az egyik cég, amellyel szintén szerződést kötöttek, egy olyan vállalkozás, amely Rogán Antal immár volt feleségének, Rogán-Gaál Cecíliának a köréhez köthető. A Magno Studio Kft.-ről van szó, ez a társaság szervezi az exfeleség rendezvényeinek egy részét (a Fitbalance Aréna Tavaszt és a Fitbalance Kids nevű eseményt), közben pedig milliárdokat kapott a kampányköltésekből. A rendszer úgy nézett ki, hogy Rogánék leszerződtek Balásy Gyula cégeivel a kampányokra, a Balásy-cégek pedig továbbszerződtek a Magno Studióval. Ez a kft. több jel szerint a TV2 reklámidejét értékesítette, ezért kapta a pénzt.

    © Túry Gergely

    Rogán Antal a hvg.hu kérdésére kitérő választ adott, hogy miért épp a Magno Studiót találták meg mint szerződő partnert, amelyről egyébként semmit sem lehet tudni, leszámítva, hogy tulajdonosa egy lepukkant békásmegyeri panelba van bejelentve. Rogán Antal annyit mondott, a magyar kormány összes kampányát egy ügynökség szervezi, akik szabadon választhatják meg azt, hogy milyen alvállalkozókkal dolgoznak.

    „Mi ebbe nem szoktunk beleszólni” – tette hozzá a miniszter. Rogán azt is hozzátette, hogy még sosem járt a cégnél, ezért arra kért minket, hogy az ezzel kapcsolatos kérdéseket az ügynökségnek tegyük fel, akik bizonyára meg tudják mondani, miért pont a Magno Studio Kft.-t választották. Mi ezt megtettük, hónapokkal ezelőtt, válasz azonban azóta sem érkezett.

    A kicsi minisztérium és az ő 128 milliárd forintja

    A költségvetések zárszámadásaiból az is kiderül, hogy egy adott minisztérium mekkorára nőtt az elmúlt években. Ezeket a számokat a Miniszterelnöki Kabinetirodánál azért érdemes megnézni, mert a tárca felállásakor azt ígérték, Rogán csak egy kicsi minisztériumot kap. Ehhez képest míg az első teljes évben, 2016-ban 220 ember volt a foglalkoztatottak összes száma a minisztériumban, illetve az alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatalban, 2018-ban már 266 fő, ami 20 százalékos emelkedést jelent.

    Rogánéknál a dolgozók számával a bérekre (személyi juttatásokra, illetve a munkaadókat terhelő járulékokra és szociális hozzájárulási adóra) elköltött összeg is nőtt, míg 2016-ban 2,4 milliárd forint ment el erre a célra, addig 2018-ban már 3,4 milliárd forint. Idénre egyébként az első teljes évre szánt összeg dupláját, 4,9 milliárd forintot terveztek be.

    A minisztérium feladatai is megsokszorozódtak, a 2018 zárszámadásban például már hozzájuk számolták a turizmussal kapcsolatos költségeket is (turisztikai célirányzat, turisztikai fejlesztési célelőirányzat, a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó társaságok támogatása).

    Többek között ennek köszönhetően pedig az az összeg is kilőtt, amelyet a tárca elkölthetett, illetve elköltött. Ez az első teljes évben 18,9 milliárd forint volt, 2018-ban viszont már 128,4 milliárd forint, ami több mint a 6-szorosa a 2016-os összegnek. 2019-ben 128,3 milliárd forintot irányoztak elő a tárcának, 2020-ban pedig 153 milliárd forintot.

    Kategória: Belföld | Megtekintések száma: 292 | Hozzáadta: georgio | Tag-ek(kulcsszavak): balásy gyula, Miniszterelnöki Kabinetiroda, Magno Studio Kft., Rogán Antal, kormányzati kommunikáció, állami hirdetések | Helyezés: 0.0/0