A Google a mai napon fogja az egész világon aktívvá tenni azon, a Chrome-ba épített reklámblokkolója működését, aminek áldásos hatásait többek között a magyar felhasználók már több mint egy év óta élvezhetik. Az európai, amerikai és kanadai felhasználók esetében ugyanis már eddig is működött a böngésző szóban forgó funkciója, mostantól azonban a világ más országaiban is le fog az számolni a legdurvább reklámokkal.

Azokkal, amik nem felelnek meg a reklámipar által létrehozott "Összefogás a Jobb Reklámokért" ("Coalition for Better Ads") kezdeményezés szabályainak, azaz pl. túl nagy részét fedik el az oldalnak, akadályozzák a tartalom olvasását, vagy más módon aránytalanul zavarják a böngészés folyamatát a webezők számára. Mostantól ha a Chrome gyakorlatilag bármelyik weboldalon ilyen reklám(ok) megjelenését észleli, az összes hirdetés megjelenését letiltja az adott szájton - ezáltal várhatóan komoly érvágást okozva az üzemeltetőknek.

Ugyanakkor az eddigi tapasztalatok alapján úgy tűnik, hogy utóbbiak között nagyon kevesen vannak a "rossz almák", azaz, olyanok, akik mindenki számára elrontják a webet és a webezést. A Google statisztikái szerint ugyanis a Chrome szóban forgó szűrője csak a weboldalak alig 1%-a esetében kényszerül a hirdetések szűrésére - amik azt jelenti, hogy a szájtok maradék 99%-a elfogadható módon és méretben jeleníti meg oldalain a reklámokat.

Ennek ellenére lehet, hogy utóbbiak között is sokan lesznek, akik a jövőben további finomításokat lesznek kénytelenek végrehajtani hirdetéseiken, ha nem akarják, hogy azok letiltásra kerüljenek - a Google ugyanis állítólag már készíti a reklámblokkoló egy olyan továbbfejlesztését is, ami azokat a hirdetéseket is "cenzúrázza", amik túl nagyon leterhelik a webezők processzorát vagy túl sok sávszélességet fogyasztanak megjelenítésük és működésük során.