A máig legkurrensebb svéd autómárka, a Volvo története a két világháború között indult. A vállalat már a kezdeteknél zászlajára tűzte a Volvo két legfontosabb alapelvét: a kényelmet, és a biztonságot. Ez az egyik társtulajdonos, Assar Gabrielsson feleségének autóbalesetben történt halálára vezethető vissza. Szerették volna megalkotni a világ legbiztonságosabb autóit.
A cég majd száz évre visszatekintő múltjában végig nagy szerepet kapott ez a szempont, így értelemszerűen nem tartozik a legolcsóbb márká közé. Kevéssé ismert tény, hogy a Volvo egy fejlesztőmérnökének innovációja a hárompontos biztonsági öv is, amit ma már minden egyes autóban használnak.
A 21. század fordulóján kezdett a cég gondolkodni azon, hogyan lehetne kiváltani a hagyományos technológiákat, és a márkát kevésbé tenni függővé a fosszilis üzemanyagoktól. A 2000-es években a Toyota nyomvonalán haladva hibrid üzemű modellek egész sora következett. Az első tisztán elektromos típusra, a Volvo XC40-re 2017-ig kellett várni, ami azután további elektromos modellek sora előtt nyitotta meg az utat.A most megjelenés előtt álló EM90-es minifurgon bejelentése még az év elején megtörtént, amikor Qin Peiji, a Volvo Cars Greater China elnöke az év elején egy diavetítés során felfedte az autógyártó új EV-k gyártására irányuló terveit. A formabontó mikrobuszt úgy tervezték, hogy a tulajdonosa a lehető legtöbbet tudja kihozni az autóban töltött időből, tulajdonképpen egy komplett svéd nappalit helyeztek el benne.