Vezethetsz te bárhogy, ha az autód alapvetően rosszul van összerakva. Érdemes egy nagy tatarozással kezdeni, és kijavítani mindent a kocsiban, amit kell. Nézesd át a gyújtógyertyákat, és ha szükséges,
cseréld ki őket irídiumvégűekre, amelyek sokkal inkább teljesítménycentrikusak. Ezekkel kevesebb üzemanyagot használhatsz el úgy, hogy mellette kevesebb káros anyagot is juttatsz a légkörbe.
Ezenkívül olajcserét is érdemes végezned, és át kell váltanod szintetikus motorolaj használatára, ha még nem tetted meg. A szintetikus olaj hosszabb élettartamú, így idővel kevesebbe kerül, de ami még
fontosabb, növeli a motor hatásfokát, és ezáltal a kocsi kevesebb üzemanyagot fogyaszt majd.
Figyelj a kerekekre!
A hatékonyság során sok múlhat a kocsi kerekein is. A kulcs az, hogy a gumi mekkora része érintkezik az úttal. Megfelelően kell beállítani őket, hogy egyenletesen kopjanak és megfelelően érintkezzenek az aszfalttal. Arra is figyelj, hogy elég levegő legyen bennük. Alulfújt állapotban, ha túl nagy részük
érintkezik az aszfalttal, a súrlódás csökkenti az üzemanyag-hatékonyságot. Másrészt a túlfújt abroncsok nagy légellenállást okoznak, és vezetés közben is veszélyesek, és persze ezek is csökkentik a hatékonyságot.
Vezess állandó sebességgel!
A kocsi és a gumik állapotán kívül az energiahatékony autó legfontosabb tényezője te magad vagy: ha nagyjából tartod az állandó sebességet, nem gyorsítgatsz és nem lassítgatsz, rengeteg üzemanyagot
spórolhatsz. Ha van az autóban tempomat, érdemes azt is használni, amikor van rá lehetőséged. A fékezésnél is tudsz spórolni: ne állj meg teljesen, ha olyan a szituáció, hanem lassíts le, amennyire tudsz, és onnan gyorsíts újra. Ezek persze nüansznyi különbségek, de hosszú távon összeadódnak, és sokat számíthatnak a tankolásnál.