Belföld
[5591]
Belföldi, általam válogatott cikkek, írások.
|
Bulvár | Celeb
[149]
Érdekesebb bulvár hírek.
|
Bűnügy
[396]
Bűnügyi hírek, információk
|
Csináld magad
[1]
Barkácsolási ötletek
|
Extrém
[316]
Extrém, megdöbbentő hírek.
|
Egészség | Életmód
[753]
Egészséggel, életmóddal, kapcsolatos hírek, információk, tanácsok.
|
Érdekes | Különleges | Rejtélyes
[982]
Érdekes, különleges, rejtélyes esetek, ironikus, vicces, humoros hírek, információk. írások.
|
Európai Unió
[195]
Hírek az Európai Unióból
|
Gasztro | Recept
[4273]
Gasztronómiai hírek, információk, receptek.
|
Gazdaság
[475]
A gazdasági élet hírei
|
Horgász
[1274]
Horgászoknak szóló hírek, információk.
|
Játék, -pihenés, -szórakozás
[160]
Ötletek, ajánlott oldalak, programok.
|
Jó tudni!
[2434]
Fontos, hasznos információk, határidők, változások, tanácsok. Programok, rendezvények.
|
Kommentár | Reakció | Vélemény
[1382]
Kritikus írások, vélemények, reakciók, a magyar politika és közélet cselekedeteire, visszásságaira.
|
Politika
[687]
Politikai jellegű hírek információk
|
Receptek sonkapréshez
[29]
Receptek, leírások házi húskészítmények (felvágott, sonka, disznósajt, stb.)sonkapréssel történő elkészítéséhez
|
Számítástechika | IT
[4192]
Hírek, újdonságok, tippek, trükkök, ajánlások, stb.
|
Történelem | Kultúra
[919]
Történelmi és kulturális vonatkozású hírek, információk.
|
Tudomány | Technika
[3036]
Újdonságok, felfedezések, új kutatási eredmények, érdekességek.
|
Választások
[405]
Országgyűlési, önkormányzati és EU választások előkészületeivel, lebonyolításával összefüggő hírek, információk.
|
Világ
[3382]
Nemzetközi, általam válogatott cikkek, írások.
|
Weboldalam hírei
[59]
Tájékoztatás a honlapon történt változásokról.
|
- 000 December
- 2012 Augusztus
- 2012 Szeptember
- 2012 Október
- 2012 November
- 2012 December
- 2013 Január
- 2013 Február
- 2013 Március
- 2013 Április
- 2013 Május
- 2013 Június
- 2013 Július
- 2013 Augusztus
- 2013 Szeptember
- 2013 Október
- 2013 November
- 2013 December
- 2014 Január
- 2014 Február
- 2014 Március
- 2014 Április
- 2014 Május
- 2014 Június
- 2014 Július
- 2014 Augusztus
- 2014 Szeptember
- 2014 Október
- 2014 November
- 2014 December
- 2015 Január
- 2015 Február
- 2015 Március
- 2015 Április
- 2015 Május
- 2015 Június
- 2015 Július
- 2015 Augusztus
- 2015 Szeptember
- 2015 Október
- 2015 November
- 2015 December
- 2016 Január
- 2016 Február
- 2016 Március
- 2016 Április
- 2016 Május
- 2016 Június
- 2016 Július
- 2016 Augusztus
- 2016 Szeptember
- 2016 Október
- 2016 November
- 2016 December
- 2017 Január
- 2017 Február
- 2017 Március
- 2017 Április
- 2017 Május
- 2017 Június
- 2017 Július
- 2017 Augusztus
- 2017 Szeptember
- 2017 Október
- 2017 November
- 2017 December
- 2018 Január
- 2018 Február
- 2018 Március
- 2018 Április
- 2018 Május
- 2018 Június
- 2018 Július
- 2018 Augusztus
- 2018 Szeptember
- 2018 Október
- 2018 November
- 2018 December
- 2019 Január
- 2019 Február
- 2019 Március
- 2019 Április
- 2019 Május
- 2019 Június
- 2019 Július
- 2019 Augusztus
- 2019 Szeptember
- 2019 Október
- 2019 November
- 2019 December
- 2020 Január
- 2020 Február
- 2020 Március
- 2020 Április
- 2020 Május
- 2020 Június
- 2020 Július
- 2020 Augusztus
- 2020 Szeptember
- 2020 Október
- 2020 November
- 2020 December
- 2021 Január
- 2021 Február
- 2021 Március
- 2021 Április
- 2021 Május
- 2021 Június
- 2021 Július
- 2021 Augusztus
- 2021 Szeptember
- 2021 Október
- 2021 November
- 2021 December
- 2022 Január
- 2022 Február
- 2022 Március
- 2022 Április
- 2022 Május
- 2022 Június
- 2022 Július
- 2022 Augusztus
- 2022 Szeptember
- 2022 Október
- 2022 November
- 2022 December
- 2023 Január
- 2023 Február
- 2023 Március
- 2023 Április
- 2023 Május
- 2023 Június
- 2023 Július
- 2023 Augusztus
- 2023 Szeptember
- 2023 Október
- 2023 November
- 2023 December
- 2024 Január
- 2024 Február
- 2024 Március
- 2024 Április
- 2024 Május
- 2024 Június
- 2024 Július
- 2024 Augusztus
- 2024 Szeptember
- 2024 Október
- 2024 November
- 2024 December
- 2025 Január
13:48:14 Olaszországból érkezik egy új „ultra prémium” elektromos autómárka | |
Forrás: Zöld Pálya | Andersen Dávid | 2022.11.10. A látványos formaterv kialakításánál kihasználták, hogy az elektromos autókat nem kötik ugyanazok a korlátok, mint a belső égésű motoros változatokat. Az elektromos autók többsége egyelőre meglehetősen drága - az ökölszabály szerint egy elektromos autó nagyjából 40 százalékkal drágább, mint egy azonos felszereltségű benzines vagy dízel modell. Ez persze érthető, hiszen viszonylag új technológiáról van szó. Elektromos járműveket már az autózás hajnalán is fejlesztettek, azonban a tömeggyártásba végül a benzinmotoros gépkocsik kerültek, így a villanyautók igazi korszakát körülbelül a kétezres évek végétől (a Tesla Roadster 2008-ban jelent meg), vagy a kétezertízes évek elejétől (a tömegmodellnek szánt Nissan Leaf első generációját 2011-ben mutatták be) számíthatjuk. Szűk másfél évtizedről van szó, ami még kevés volt ahhoz, hogy megjelenjenek az igazán sikeres, nagy volumenben értékesíthető elektromos járművek. Nem véletlen, hogy a legtöbb gyártó először a magasabb presztízsű, luxus és prémium kategóriák meghódításával próbálkozik. Ilyen az elektromos autókat fejlesztő olasz startup, az Aehra is, amely kifejezetten a prémium kategóriának is a tetejét célozza meg, drámai megjelenésű SUV-jával - írja az InsideEVs. A cég eleve ultra prémium autógyártóként aposztrofálja magát, azaz olyan gyártók nyomdokaiba kíván lépni, mint a Rolls-Royce, amely nemrég mutatta be első tisztán elektromos modelljét, vagy a Bentley, amelynek első elektromos autójában gombnyomásra lehet majd korlátozni a teljesítményt, ha valakinek túl sok lenne a jóból. Említhetnénk még a horvát csodagyerek, Mate Rimac cége által fejlesztett Rimac Nevera elektromos hiperautót is, amelynek első példányát bő kétmillió dollárért az egykori Forma-1 bajnok, Nico Rosberg vásárolta meg. Az Aehra épp a hasonló autórajongók számára fejleszt. A cég első modelljéről nemrég tettek közzé néhány, kétségtelenül látványos fotót. Egy modern vonalvezetésű SUV-ről - esetleg crossover SUV-ről - van szó, amely megjelenésében a Lamborghini Urus vagy a Lotus Eletre formavilágát idézi meg, azonban már messziről látszik, hogy itt még az említett márkáknál is komolyabban vették a minőséget és a prémium megjelenést.
- árulta el Filippo Perini, az Aehra vezető dizájnere. Az autó teljesítményéről a startup weboldalán lehet néhány információra bukkanni: a nagyjából 5,1 méter hosszú SUV körülbelül 800 lóerős teljesítményre lesz majd képes, egy töltéssel pedig valamivel kevesebb mint 800 kilométert tud majd megtenni. A maximális sebessége 265 km/h körül alakul, igaz, ezt elektronikusan leszabályozzák, így lehet, hogy maga az autó ennél többre is képes lenne. Az áramvonalas külsejpnek tervezéséhez úgynevezett számítógépes áramlástani (computational fluid dynamics - CFD) modellezést használtak, amelynek segítségével tudták kialakítani az autó végleges fomráját. A légellenállási alaktényezőt ugyan nem árulták el, de várhatóan elég jó lesz majd, ha nem is éri el a Mercedes EQS közúti autók közt jelenleg világelső 0,20-as értékét. A cég 2025-ben szeretné leszállítani az első példányokat a leendő tulajdonosoknak, jövő év februárjában pedig máris bemutatnák második modelljüket, ami az eddigi értesülések szerint egy sportos elektromos szedán lehet. A két autó várhatóan egyszerre kerül majd kereskedelmi forgalomba. Az Aehra évi 20-25 ezer jármá értékesítésével számol, azt azonban egyelőre még nem árulták el, hogy a gyártást melyik országban tervezik. Korábban a cég képviselői azt mondták, hogy Olaszország jó terep lenne erre, figyelembe véve az ország autógyártói tapasztalatait, különösen, ami a kis példányszámú, jellemzően kézzel készülő luxusautókat illeti. A cég weboldaláról az árakkal kapcsolatban annyi derült ki, hogy nagyjából 160-180 ezer dollár körüli összeget kell majd fizetni az Aehra első modelljéért, azaz nagyjából 64 és 72 millió forintot. Még van mit mesélnünk neked, minden érdekességet megtalálsz itt! | |
|