Belföld
[5591]
Belföldi, általam válogatott cikkek, írások.
|
Bulvár | Celeb
[149]
Érdekesebb bulvár hírek.
|
Bűnügy
[396]
Bűnügyi hírek, információk
|
Csináld magad
[1]
Barkácsolási ötletek
|
Extrém
[316]
Extrém, megdöbbentő hírek.
|
Egészség | Életmód
[753]
Egészséggel, életmóddal, kapcsolatos hírek, információk, tanácsok.
|
Érdekes | Különleges | Rejtélyes
[982]
Érdekes, különleges, rejtélyes esetek, ironikus, vicces, humoros hírek, információk. írások.
|
Európai Unió
[195]
Hírek az Európai Unióból
|
Gasztro | Recept
[4273]
Gasztronómiai hírek, információk, receptek.
|
Gazdaság
[475]
A gazdasági élet hírei
|
Horgász
[1274]
Horgászoknak szóló hírek, információk.
|
Játék, -pihenés, -szórakozás
[160]
Ötletek, ajánlott oldalak, programok.
|
Jó tudni!
[2434]
Fontos, hasznos információk, határidők, változások, tanácsok. Programok, rendezvények.
|
Kommentár | Reakció | Vélemény
[1382]
Kritikus írások, vélemények, reakciók, a magyar politika és közélet cselekedeteire, visszásságaira.
|
Politika
[687]
Politikai jellegű hírek információk
|
Receptek sonkapréshez
[29]
Receptek, leírások házi húskészítmények (felvágott, sonka, disznósajt, stb.)sonkapréssel történő elkészítéséhez
|
Számítástechika | IT
[4192]
Hírek, újdonságok, tippek, trükkök, ajánlások, stb.
|
Történelem | Kultúra
[919]
Történelmi és kulturális vonatkozású hírek, információk.
|
Tudomány | Technika
[3036]
Újdonságok, felfedezések, új kutatási eredmények, érdekességek.
|
Választások
[405]
Országgyűlési, önkormányzati és EU választások előkészületeivel, lebonyolításával összefüggő hírek, információk.
|
Világ
[3382]
Nemzetközi, általam válogatott cikkek, írások.
|
Weboldalam hírei
[59]
Tájékoztatás a honlapon történt változásokról.
|
- 000 December
- 2012 Augusztus
- 2012 Szeptember
- 2012 Október
- 2012 November
- 2012 December
- 2013 Január
- 2013 Február
- 2013 Március
- 2013 Április
- 2013 Május
- 2013 Június
- 2013 Július
- 2013 Augusztus
- 2013 Szeptember
- 2013 Október
- 2013 November
- 2013 December
- 2014 Január
- 2014 Február
- 2014 Március
- 2014 Április
- 2014 Május
- 2014 Június
- 2014 Július
- 2014 Augusztus
- 2014 Szeptember
- 2014 Október
- 2014 November
- 2014 December
- 2015 Január
- 2015 Február
- 2015 Március
- 2015 Április
- 2015 Május
- 2015 Június
- 2015 Július
- 2015 Augusztus
- 2015 Szeptember
- 2015 Október
- 2015 November
- 2015 December
- 2016 Január
- 2016 Február
- 2016 Március
- 2016 Április
- 2016 Május
- 2016 Június
- 2016 Július
- 2016 Augusztus
- 2016 Szeptember
- 2016 Október
- 2016 November
- 2016 December
- 2017 Január
- 2017 Február
- 2017 Március
- 2017 Április
- 2017 Május
- 2017 Június
- 2017 Július
- 2017 Augusztus
- 2017 Szeptember
- 2017 Október
- 2017 November
- 2017 December
- 2018 Január
- 2018 Február
- 2018 Március
- 2018 Április
- 2018 Május
- 2018 Június
- 2018 Július
- 2018 Augusztus
- 2018 Szeptember
- 2018 Október
- 2018 November
- 2018 December
- 2019 Január
- 2019 Február
- 2019 Március
- 2019 Április
- 2019 Május
- 2019 Június
- 2019 Július
- 2019 Augusztus
- 2019 Szeptember
- 2019 Október
- 2019 November
- 2019 December
- 2020 Január
- 2020 Február
- 2020 Március
- 2020 Április
- 2020 Május
- 2020 Június
- 2020 Július
- 2020 Augusztus
- 2020 Szeptember
- 2020 Október
- 2020 November
- 2020 December
- 2021 Január
- 2021 Február
- 2021 Március
- 2021 Április
- 2021 Május
- 2021 Június
- 2021 Július
- 2021 Augusztus
- 2021 Szeptember
- 2021 Október
- 2021 November
- 2021 December
- 2022 Január
- 2022 Február
- 2022 Március
- 2022 Április
- 2022 Május
- 2022 Június
- 2022 Július
- 2022 Augusztus
- 2022 Szeptember
- 2022 Október
- 2022 November
- 2022 December
- 2023 Január
- 2023 Február
- 2023 Március
- 2023 Április
- 2023 Május
- 2023 Június
- 2023 Július
- 2023 Augusztus
- 2023 Szeptember
- 2023 Október
- 2023 November
- 2023 December
- 2024 Január
- 2024 Február
- 2024 Március
- 2024 Április
- 2024 Május
- 2024 Június
- 2024 Július
- 2024 Augusztus
- 2024 Szeptember
- 2024 Október
- 2024 November
- 2024 December
- 2025 Január
07:10:46 Ingyenes navigációk - Minek lopod az iGO-t? | |||
Forrás: Totalcar Magazin | Köhler Zsolt | 2014.07.07. Sokan hónapról-hónapra a torrentoldalakról töltögetik le a térképeket, majd heveny fórumozásba kezdenek arról, hogy miért még nincs fent az M0-s új szakasza, vagy, hogy a navijuk vagy okostelefonjuk melyik mappájába másolják a letöltött állományokat. Pedig bajlódásra nincs szükség!
Nemcsak nekik kell arról tudniuk, hogy ma már létezik ingyenes, magyarul is tudó, offline, tehát a navigáció közben internetkapcsolatot nem igénylő alkalmazás (app, program, ahogy tetszik). Miért fontos ez? Azért, mert ugyan olcsóbb lett a roamingdíj, még itthon sem szerencsés, ha a mobilunk csak azért, hogy találjon egy útvonalat, költségekbe ver minket. Ha egy addig be nem járt területre megyünk, a telefon automatikusan, esetenként újra meg újra letölti a térképrészletet, az adatokért ismételten fizetnünk kell. Ha gyenge a térerő, lassan csordogálnak az adatok, és ha nincs lefedettség, útvonalat tervezni, navigálni sem tudunk. Amióta az OSM térképe szabadon felhasználható, többen is rákattantak a témára, saját útkereső algoritmusukkal navigációs programot írtak, így van miből válogatni okostelefonra és tabletre, de találunk régi navira és PC-re is ingyenes megoldást.
OSMAndAndroid Ár: 1799 Ft (korlátlan letöltés, BlackBerry-re is) Az OsmAnd talán valami olyasmi, amit keresünk. Ha induláskor bekapcsoljuk a GPS-t, majd megadjuk a két sarokra lévő közértet, akkor már oda is értünk, mire megtervezi az útvonalat. Ha pedig bemondja a teendőket, nos, egy szó jut az eszembe: Mintegy. „Menj... mintegy... három... kilométert... majd... fordulj... jobbra.” Ilyen kihagyásokkal. Rossz irányba fordulva először úgy értettem, hogy mindegy. Ha a TTS-t (Text-to-speech, hangfelolvasó rendszer) használjuk, ami az utcaneveket is kimondja, gördülékenyebb a beszéd. Normális felolvasója viszont nincs mindenkinek, a Google-é nem tud magyarul, a Samsung és Sony-Ericsson telefonokon lévő viszont igen. A TTS motort egyébként külön is megvehetjük. Különlegessége, hogy kikapcsolt kijelzővel is navigál. A térkép pont olyan, mint a neten (www.openstreetmap.hu), egyedülálló módon két ujjal forgatni is lehet, a nagyítás viszont nem a legtökéletesebb. Ha túrázni szoktunk, akkor egyedi GPX útvonalakat is betölthetünk alá, ezek kiindulópontjához is tud tervezni, majd feltűnés nélkül folytatja, ha odaértünk. A bejárt utat rögzíti, és ami tényleg ritka: diktafonként is használhatjuk, felvételkor a koordinátákat is eltárolja. Nyílt programként nagy a benne rejlő potenciál, de a legnagyobb hibája, hogy csak tíz letöltést engedélyez. Ebbe beleszámítanak a brutálisan nagy térképek (Magyarország 124 MB, Németország 1,6 GB) és a hangok is, és ami igazán bosszantó, a nagyobb országok tíz-húsz részletből is állhatnak. Néhány év, és lehet még belőle jó program. Be-on-roadAndroid, iOS Ár: 20-40 euró/régió (Aponia GPS Navigation néven Navteq és egyéb térképekkel, teherautóhoz, flottához illeszthető, Windows Mobile/CE-re is) Talán majd a Be-on-road, ami legalább gyorsan tervez, és Béla, a magyar hangja még egy búgó kerékcsapágyú Suzukiban, félig lehúzott ablakkal is jól érthető 120-nál. Béla egyébként nagyon informatív, ha kell, a kanyar után következő manővert is bemondja. Az opciók betűi kicsik, a görgetés botrányosan rossz, de a térkép szövege méretezhető, így tableten is jól használható. A teszten viszont megbukott. Ugyan lakott területen belül is jobbra kell tartani, de esetében ez már kóros, a Váci úton például mindenáron le akart vinni a szervizútra (stílszerűen Be-off-road), az Árpád hídi felüljárónál pedig alul akart egyenesen átmenni ott, ahol a felüljáró felújításakor régen lámpás kereszteződés volt. Érdekes, hogy a másik irányban ugyanott nem volt baja. Ha rossz is a GPS-vétel, a tervezésnek akkor is jól kellene működnie. Aki kevésbé földhözragadt, annak ajánlom figyelmébe a csak itt választható helikopter üzemmódot. Fura, hogy ekkora ziccert kihagytak a többiek. NavfreeAndroid, iOS Ár: 9250 Ft/ország (TeleAtlas térképek, 526 Ft reklámok nélkül, 703 Ft online parkolási helyek, 703 Ft traffipax/ország, 1100 Ft prémium hangonként) A Navfree menüje egy kicsit csiricsáré. Gyorsan tervez és hibák nélkül navigált. Kezelni viszont ezt sem lehet, mert a kétujjas zoomot nem ismeri, az opciók nagyon nem egyértelműek, ráadásul sok helyen lemarad az menüpont vége (pl. „Útvonal tervezése i...”). Vannak benne hirdetések, Mariska hangja pedig ugyan kellemes egy csöndes sötét szobában, de az autóban maximális hangerőn sem lehet érteni, csak ha az autóhifire kötjük. Igaz, akkor már használhatjuk a beépített zenelejátszóját is, ami lejátszólista nélkül a csengőhangokat kezdi el játszani. A Pioneer AppRadio-t támogató eszközökre a képét továbbítani tudja, ami egyébként egy nagy fegyvertény, így ha például van egy 200000 forintos NavGate HUD a kocsiban, a főbb adatokat arra is át tudja küldeni. Ha online vagyunk, a Forsquare-hez is kapcsolódik és kezeli a kontaktjainkat, tervezhetünk vele útvonalat a barátainkhoz, de mindezek ennek ellenére sem lett a kedvencünk. Route 66 NavigateAndroid, iOS Ár: 15-20 euró/régió (Örök érvényű térképek, 10-15 euró közlekedési információk és traffipaxok, 30 nap próbaidővel) A Route 66 Navigate. Különlegessége, hogy a helység- és utcaneveket eredeti nyelven is megjeleníti, így aki keni-vágja az arab vagy a héber írást, és kiruccan autóval arrafelé, örülhet. A térképek nagyok és lassan töltődnek le, de vigasztaló, hogy Boglárka és Balázs is érthetően beszél. A megjelenítés és a tervezés sebessége jó, a kezelői felületet könnyű használni. (A sznobok értsék ezt úgy, hogy a GUI intuitív.) Navigáció közben útlezárást bejelölve villámgyorsan kerülőt javasol, problémát nem tapasztaltam vele. Tökéletes, végre megvan a nekünk való offline navigáció! – gondolnánk, de jobb, ha elolvassuk azt, amit az emberek egyike sem olvas el: a formailag is hibás licenc felhomályosít arról, hogy az átlagosnál kicsit többet foglaló térképek (Magyarország: 80 MB, Németország: 855 MB) egy részét csak két évig használhatjuk, utána fizetnünk kell, mint a többiért. Ez sehol nem szerepel a programban, egyszer csak nem fog megjelenni a térkép, és esetleg kéri a pénzt. Két év alatt pedig biztosan megszokjuk, talán még fizetni is fogunk érte. Már, ha nem unjuk meg a 30 napos próbaidő után a traffipaxok hiányát. Én nem rizikóznék, ha van jobb. És van. MapFactor Navigator FREE
Android, iOS, Windows Mobile/CE, Windows Ár: személy 89 euró, teher 209 euró (Európa, TeleAtlas térképekkel 3 évre, flottához illeszthető, Linux, Mac OS X alatt is működik) Már a gyártónál is érdeklődtem, hogy segíthetek-e a magyar nyelvű menü elkészítésében a MapFactor Navigator FREE-hez. Erre visszaírtak, hogy már készen van, le is tölthetem az oldalukról. Ezt hívják tökéletes időzítésnek. A Navigatort régóta ismerem, ugyanis amikor CarPC-t építettem Windows alapokon, akkor a navigáció sem maradhatott ki. 2005-2006 táján ez volt az egyetlen ingyenes (az esetleg tört/emulált iGO mellett), ami USB-s GPS antennát is kezelt, magyar térképpel és hang alapú navigációval. Emlékszem, a klubtársak már akkor is lenézték elavult térképei miatt, de ma már másképp gondolnák. Ha minden településen szeretnénk házszámozást, akkor mobilra a TomTom fizetős térképeit is választhatjuk. Árukapcsolás azért itt is van, de szerencsére ez nem a csóró-gazdag határvonalat íveli át, hanem az úrvezető-fuvarozó vonalat. Így ha profilt nem vált a cég, nagyon sokáig meg fog maradni az ingyenes verzió. Az egész világ térképét letölthetjük a traffipax-információkkal együtt, navigálhatunk teherautó, busz, bicikli (és persze gyalogos) üzemmódokban, kezeli a lezárt utakat, aránylag gyorsan tervez és módosít, autókhoz köthető kilométer-számláló módja is van, valamint NMEA és GPX formátumban is rögzíti az útvonalat, ha kell. A térkép feliratai nagyíthatók, megjelenése szinte eléri a Route 66 vagy az iGO minőségét. A térképek pedig helytakarékosak, Magyarország a többihez hasonló részletességgel csak 27 MB, Németország sem több 600 megabájtnál. Mivel évek óta ezt használom, kijelenthetem, hogy a többivel egyetemben ez sem tökéletes, néha arra kér, hogy szabálytalan helyen forduljunk meg, máskor pedig hurkokat tervez, ha több megállási pontunk van. A legjobb ilyenkor, ha elindulunk, majd áttervezi jól. Egy út után a köztes pontok benne maradnak, másnap velük tervez ismét, ha nem figyelünk. Legnagyobb hibája a sértődött-undok (szőkenős?) magyar hangja. Az egyesek szerint vicces „Kiszámítom az útvonalat” mondatával kezd, a végén pedig a „Megérkezett a célhoz” kijelentéssel megkoronázza aznapi aranyköpéseit. Ha valami, hát ez ne rettentsen el attól, hogy kipróbáljuk! | |||
|