Belföld
[5591]
Belföldi, általam válogatott cikkek, írások.
|
Bulvár | Celeb
[149]
Érdekesebb bulvár hírek.
|
Bűnügy
[396]
Bűnügyi hírek, információk
|
Csináld magad
[1]
Barkácsolási ötletek
|
Extrém
[316]
Extrém, megdöbbentő hírek.
|
Egészség | Életmód
[753]
Egészséggel, életmóddal, kapcsolatos hírek, információk, tanácsok.
|
Érdekes | Különleges | Rejtélyes
[982]
Érdekes, különleges, rejtélyes esetek, ironikus, vicces, humoros hírek, információk. írások.
|
Európai Unió
[195]
Hírek az Európai Unióból
|
Gasztro | Recept
[4273]
Gasztronómiai hírek, információk, receptek.
|
Gazdaság
[475]
A gazdasági élet hírei
|
Horgász
[1274]
Horgászoknak szóló hírek, információk.
|
Játék, -pihenés, -szórakozás
[160]
Ötletek, ajánlott oldalak, programok.
|
Jó tudni!
[2434]
Fontos, hasznos információk, határidők, változások, tanácsok. Programok, rendezvények.
|
Kommentár | Reakció | Vélemény
[1382]
Kritikus írások, vélemények, reakciók, a magyar politika és közélet cselekedeteire, visszásságaira.
|
Politika
[687]
Politikai jellegű hírek információk
|
Receptek sonkapréshez
[29]
Receptek, leírások házi húskészítmények (felvágott, sonka, disznósajt, stb.)sonkapréssel történő elkészítéséhez
|
Számítástechika | IT
[4192]
Hírek, újdonságok, tippek, trükkök, ajánlások, stb.
|
Történelem | Kultúra
[919]
Történelmi és kulturális vonatkozású hírek, információk.
|
Tudomány | Technika
[3036]
Újdonságok, felfedezések, új kutatási eredmények, érdekességek.
|
Választások
[405]
Országgyűlési, önkormányzati és EU választások előkészületeivel, lebonyolításával összefüggő hírek, információk.
|
Világ
[3382]
Nemzetközi, általam válogatott cikkek, írások.
|
Weboldalam hírei
[59]
Tájékoztatás a honlapon történt változásokról.
|
- 000 December
- 2012 Augusztus
- 2012 Szeptember
- 2012 Október
- 2012 November
- 2012 December
- 2013 Január
- 2013 Február
- 2013 Március
- 2013 Április
- 2013 Május
- 2013 Június
- 2013 Július
- 2013 Augusztus
- 2013 Szeptember
- 2013 Október
- 2013 November
- 2013 December
- 2014 Január
- 2014 Február
- 2014 Március
- 2014 Április
- 2014 Május
- 2014 Június
- 2014 Július
- 2014 Augusztus
- 2014 Szeptember
- 2014 Október
- 2014 November
- 2014 December
- 2015 Január
- 2015 Február
- 2015 Március
- 2015 Április
- 2015 Május
- 2015 Június
- 2015 Július
- 2015 Augusztus
- 2015 Szeptember
- 2015 Október
- 2015 November
- 2015 December
- 2016 Január
- 2016 Február
- 2016 Március
- 2016 Április
- 2016 Május
- 2016 Június
- 2016 Július
- 2016 Augusztus
- 2016 Szeptember
- 2016 Október
- 2016 November
- 2016 December
- 2017 Január
- 2017 Február
- 2017 Március
- 2017 Április
- 2017 Május
- 2017 Június
- 2017 Július
- 2017 Augusztus
- 2017 Szeptember
- 2017 Október
- 2017 November
- 2017 December
- 2018 Január
- 2018 Február
- 2018 Március
- 2018 Április
- 2018 Május
- 2018 Június
- 2018 Július
- 2018 Augusztus
- 2018 Szeptember
- 2018 Október
- 2018 November
- 2018 December
- 2019 Január
- 2019 Február
- 2019 Március
- 2019 Április
- 2019 Május
- 2019 Június
- 2019 Július
- 2019 Augusztus
- 2019 Szeptember
- 2019 Október
- 2019 November
- 2019 December
- 2020 Január
- 2020 Február
- 2020 Március
- 2020 Április
- 2020 Május
- 2020 Június
- 2020 Július
- 2020 Augusztus
- 2020 Szeptember
- 2020 Október
- 2020 November
- 2020 December
- 2021 Január
- 2021 Február
- 2021 Március
- 2021 Április
- 2021 Május
- 2021 Június
- 2021 Július
- 2021 Augusztus
- 2021 Szeptember
- 2021 Október
- 2021 November
- 2021 December
- 2022 Január
- 2022 Február
- 2022 Március
- 2022 Április
- 2022 Május
- 2022 Június
- 2022 Július
- 2022 Augusztus
- 2022 Szeptember
- 2022 Október
- 2022 November
- 2022 December
- 2023 Január
- 2023 Február
- 2023 Március
- 2023 Április
- 2023 Május
- 2023 Június
- 2023 Július
- 2023 Augusztus
- 2023 Szeptember
- 2023 Október
- 2023 November
- 2023 December
- 2024 Január
- 2024 Február
- 2024 Március
- 2024 Április
- 2024 Május
- 2024 Június
- 2024 Július
- 2024 Augusztus
- 2024 Szeptember
- 2024 Október
- 2024 November
- 2024 December
- 2025 Január
06:38:37 Újra beszóltak Magyarországnak - Itt az új jelentés | |
Forrás: MTI/Napi.hu | 2015.02.09. Az OECD szerint a politikusoknak olyan intézkedésekre kellene összpontosítani, amelyek a gazdasági növekedés ösztönzése mellett a jövedelmek fairebb elosztáshoz is hozzájárul. Magyarország komoly reformokat hajtott végre, most a hangsúlyt a termelékenység javítására kell helyezni - véli Cséfalvay Zoltán, a magyar állandó képviseletének vezetője. A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) legfrissebb, A növekedés jegyében (Going for Growth 2015) címmel megjelent elemzésében - amelyet a G20-ak február 9-10-i törökországi találkozójának első napján mutattak be - a 2013 óta a reformfolyamatokat hasonlítja össze az OECD-tagállamokban. Az OECD szerint a legtöbb fejlett gazdaságban lassultak a reformok globális gazdasági válság idején látott jelentős felpörgetéshez képest. A legtöbb nagy feltörekvő gazdaságokban viszont gyorsulás volt - különösen Kínában és Mexikóban -, ami az OECD szerint azt jelzi, hogy felismerték a gazdaságot visszafogó tényezőket, valamint a sérülékenység és a nyersanyagárak volatilitásából, illetve a tőkeáramlásból adódó volatilitás csökkentésének szükségességét. Ugyanakkor a pénzügyi válság és az elhúzódó lassú növekedés alacsonyabb növekedési potenciált eredményez a legtöbb fejlett gazdaságban, míg sok feltörekvő a gazdaság lassulásával néz szembe. A legnagyobb kihívások Rövid távon az egyik legnagyobb kihívásnak értékeli az OECD a tartósan magas munkanélküliséget, a lassuló termelékenységet, a magas költségvetési- és államadósságot, továbbá a pénzügyi rendszer sérülékenységét. A válság hatására romlott a szociális helyzet, ami főleg az alacsony jövedelmű rétegeket, illetve a fiatalokat érintette leginkább - a szervezet szerint utóbbiak körében volt a legkomolyabb a jövedelemveszteség és itt nő leginkább a szegénységi kockázat. Összességében az OECD egyáltalán nem optimista az egyenlőtlenségi trendeket látva: a jövedelmi egyenlőtlenség a legtöbb OECD tagállamban nőtt az 1990-es évek óta. A háztartások elkölthető jövedelme a GDP-hez mérten kevésbé emelkedett, a legszegényebb háztartások jövedelme pedig kisebb mértékben nőtt, mint a leggazdagabbaké. Az egyenlőtlenség amiatt is nő, mert a munkaerőpiac az alacsony és magas képzettséget igénylő munkák között polarizálódik, miközben a középszintű képzettséget igénylő munkák nagy részét átveszik a gépek. Az ördögi kör megtörése A nemzetközi szervezet szerint a politikusoknak - ha meg akarják állítani az egyre növekvő egyenlőtlenséget - olyan intézkedésekre kellene összpontosítaniuk, amelyek a gazdasági növekedés ösztönzése mellett a jövedelmek fairebb elosztáshoz is hozzájárul. Olyan strukturális változásokat javasolnak, amelyek egyebek mellett a munkaerőpiacra és az adózásra, illetve olyan területekre hatnak, amelyekkel megakadályozható az alacsony kereslet és alacsony növekedés által kreált "ördögi kör" kialakulása. Az OECD ugyanis a legtöbb gazdag országban egyre szélesedő szakadékot észlelt a szegények és gazdagok közötti jövedelemelosztásban, ami a legszegényebbeket érinti a legkeményebben. Ezek között az alacsony képzettségűeknek javasolna több képzést és olyan intézkedéseket, amelyek a nőket is jobban bevonja a munkaerőpiacra. Új reformprioritások Azon reformoknak kell prioritást adni, amelyek a készségek és a tudásalapú tőke fejlesztésére irányulnak - e törekvéseket az oktatási rendszerek színvonalának javítása és befogadóbbá tétele segítheti. Az OECD szerint a nagyobb növekedés kulcsa a kiigazítások meleltt az erőforrások újraelosztásában rejlik. A kormányoknak javítaniuk kell verseny- és innovációs politikáikon, hogy megkönnyítsék az új cégek piacra való belépését, valamint a tőke és a munkaerő zökkenőmentes reallokációját a legproduktívabb cégek és szektorok irányába. Az OECD úgy véli, a növekedés úgy tehető inkluzívabbá, ha könnyebbé teszik az alulreprezentált csoportok (például a nők, a fiatalok, alacsonyan képzett és idősebb munkavállalók) nagyobb arányú foglalkoztatását. Mi a helyzet Magyarországon? Magyarország komoly reformokat hajtott végre a munkaerőpiacon, így az uniós OECD-tagországok közül a negyedik legrugalmasabb szabályozással rendelkezik. A gazdasági növekedés szempontjából a hangsúlyt ezentúl a termelékenységet javító reformokra kell helyezni - véli Cséfalvay Zoltán, a párizsi székhelyű szervezet magyar állandó képviseletének vezetője. Ezek közül a nagykövet kiemelte a humán tőkét, egy hatékonyabb felsőfokú oktatás és szakképzés kialakítását, az aktív munkaerő-piaci eszközök alkalmazását, valamint az innovációt és kutatás-fejlesztést. Az OECD szerint a szerkezeti átalakítások átlagosan 5 százalékkal növelték az OECD-tagországok potenciális (ciklikus és egyedi konjunkturális hatások nélküli) egy főre jutó GDP-jét 2000-2012 között. A hatás Görögország után Magyarországon a második legerősebb: a szerkezeti reformok, amelyek döntő többsége 2011-2012-ben zajlott, csaknem 16 százalékkal növelték 2000-2012 között a potenciális egy főre jutó GDP-t. Ebben az időszakban 25 százalékkal bővült a potenciális egy főre jutó GDP Magyarországon, azaz a bővülésnek mintegy kétharmada a 2011-2012-es reformoknak köszönhető. A 2007-2014 közötti időszakban Magyarország a reformországok élvonalához tartozott: a 34 OECD tagállam közül - Görögország, Portugália, Írország, Új-Zéland és Spanyolország után - a hatodik helyen áll aszerint, hogy milyen mértékben válaszoltak az adott ország reformlépései az OECD által megfogalmazott szakpolitikai kihívásokra és reformjavaslatokra. A reformok négy fő területet érintettek: munkaerő-piaci szabályozás, kereskedelmi és külföldi tőkebefektetési korlátok lebontása, nyugdíj- és rokkantsági rendszer szabályozása, valamint az innováció támogatása. Min kellene változtatni? A növekedést erősítő reformlépésekhez az OECD Magyarország számára megfogalmazott ajánlásai között szerepel:
Az utóbbi területen - elismerve az eddigi lépéseket, többek között a Magyary-program és a területi közigazgatási reform eredményeit -, az OECD a szabályozási környezet javítása érdekében az előzetes hatásvizsgálati rendszer további erősítését, a képviselők által benyújtott törvényjavaslatok esetében a kötelező szakmai konzultáció bevezetését, a hivatali információs rendszerek további integrációját, a közbeszerzéseknél pedig az átláthatóság és a verseny erősítését javasolja. | |
|