Belföld
[5574]
Belföldi, általam válogatott cikkek, írások.
|
Bulvár | Celeb
[149]
Érdekesebb bulvár hírek.
|
Bűnügy
[395]
Bűnügyi hírek, információk
|
Csináld magad
[1]
Barkácsolási ötletek
|
Extrém
[316]
Extrém, megdöbbentő hírek.
|
Egészség | Életmód
[752]
Egészséggel, életmóddal, kapcsolatos hírek, információk, tanácsok.
|
Érdekes | Különleges | Rejtélyes
[982]
Érdekes, különleges, rejtélyes esetek, ironikus, vicces, humoros hírek, információk. írások.
|
Európai Unió
[193]
Hírek az Európai Unióból
|
Gasztro | Recept
[4243]
Gasztronómiai hírek, információk, receptek.
|
Gazdaság
[468]
A gazdasági élet hírei
|
Horgász
[1264]
Horgászoknak szóló hírek, információk.
|
Játék, -pihenés, -szórakozás
[160]
Ötletek, ajánlott oldalak, programok.
|
Jó tudni!
[2431]
Fontos, hasznos információk, határidők, változások, tanácsok. Programok, rendezvények.
|
Kommentár | Reakció | Vélemény
[1380]
Kritikus írások, vélemények, reakciók, a magyar politika és közélet cselekedeteire, visszásságaira.
|
Politika
[666]
Politikai jellegű hírek információk
|
Receptek sonkapréshez
[29]
Receptek, leírások házi húskészítmények (felvágott, sonka, disznósajt, stb.)sonkapréssel történő elkészítéséhez
|
Számítástechika | IT
[4176]
Hírek, újdonságok, tippek, trükkök, ajánlások, stb.
|
Történelem | Kultúra
[919]
Történelmi és kulturális vonatkozású hírek, információk.
|
Tudomány | Technika
[3028]
Újdonságok, felfedezések, új kutatási eredmények, érdekességek.
|
Választások
[405]
Országgyűlési, önkormányzati és EU választások előkészületeivel, lebonyolításával összefüggő hírek, információk.
|
Világ
[3368]
Nemzetközi, általam válogatott cikkek, írások.
|
Weboldalam hírei
[57]
Tájékoztatás a honlapon történt változásokról.
|
- 000 December
- 2012 Augusztus
- 2012 Szeptember
- 2012 Október
- 2012 November
- 2012 December
- 2013 Január
- 2013 Február
- 2013 Március
- 2013 Április
- 2013 Május
- 2013 Június
- 2013 Július
- 2013 Augusztus
- 2013 Szeptember
- 2013 Október
- 2013 November
- 2013 December
- 2014 Január
- 2014 Február
- 2014 Március
- 2014 Április
- 2014 Május
- 2014 Június
- 2014 Július
- 2014 Augusztus
- 2014 Szeptember
- 2014 Október
- 2014 November
- 2014 December
- 2015 Január
- 2015 Február
- 2015 Március
- 2015 Április
- 2015 Május
- 2015 Június
- 2015 Július
- 2015 Augusztus
- 2015 Szeptember
- 2015 Október
- 2015 November
- 2015 December
- 2016 Január
- 2016 Február
- 2016 Március
- 2016 Április
- 2016 Május
- 2016 Június
- 2016 Július
- 2016 Augusztus
- 2016 Szeptember
- 2016 Október
- 2016 November
- 2016 December
- 2017 Január
- 2017 Február
- 2017 Március
- 2017 Április
- 2017 Május
- 2017 Június
- 2017 Július
- 2017 Augusztus
- 2017 Szeptember
- 2017 Október
- 2017 November
- 2017 December
- 2018 Január
- 2018 Február
- 2018 Március
- 2018 Április
- 2018 Május
- 2018 Június
- 2018 Július
- 2018 Augusztus
- 2018 Szeptember
- 2018 Október
- 2018 November
- 2018 December
- 2019 Január
- 2019 Február
- 2019 Március
- 2019 Április
- 2019 Május
- 2019 Június
- 2019 Július
- 2019 Augusztus
- 2019 Szeptember
- 2019 Október
- 2019 November
- 2019 December
- 2020 Január
- 2020 Február
- 2020 Március
- 2020 Április
- 2020 Május
- 2020 Június
- 2020 Július
- 2020 Augusztus
- 2020 Szeptember
- 2020 Október
- 2020 November
- 2020 December
- 2021 Január
- 2021 Február
- 2021 Március
- 2021 Április
- 2021 Május
- 2021 Június
- 2021 Július
- 2021 Augusztus
- 2021 Szeptember
- 2021 Október
- 2021 November
- 2021 December
- 2022 Január
- 2022 Február
- 2022 Március
- 2022 Április
- 2022 Május
- 2022 Június
- 2022 Július
- 2022 Augusztus
- 2022 Szeptember
- 2022 Október
- 2022 November
- 2022 December
- 2023 Január
- 2023 Február
- 2023 Március
- 2023 Április
- 2023 Május
- 2023 Június
- 2023 Július
- 2023 Augusztus
- 2023 Szeptember
- 2023 Október
- 2023 November
- 2023 December
- 2024 Január
- 2024 Február
- 2024 Március
- 2024 Április
- 2024 Május
- 2024 Június
- 2024 Július
- 2024 Augusztus
- 2024 Szeptember
- 2024 Október
- 2024 November
08:30:56 50 évnyi használatot kell kibírnia a skót elektromos szörnynek | |
Forrás: Zöld Pálya | Andersen Dávid | 2022.12.11. A jármű tervezésekor a javíthatóságot tartották szem előtt. A skót Munro Vehicles startup megjelenésével feltámadt a tetszhalott állapotban lévő skót autóipar, a cég első modelljének hivatalos bemutatását követően pedig kijelenthető, hogy 1981 óta ismét készül sorozatgyártású autó a brit szigetek északi részén - írja az Electrek. A Munro MK1 egy tekintélyes méretű és kissé fenyegető kiállású, négykerékhajtású elektromos terepjáró, amelynek tervezésekor a tartósságra helyezték a hangsúlyt. Kétségtelenül, nem a világ legszebb járművéről van szó - első ránézésre katonai spártaiságú Land Rovernek is tűnhet - azonban a cég ígérete szerint úgy alakították ki, hogy megfelelő karbantartással akár 50 éven át kiszolgálja a tulajdonosát - vagy annak családját, hiszen öt évtized során elképzelhető, hogy több generáció is használja az autót. Ennek egyik módja, hogy az autó karosszériáját a speciális Upol Raptor nevű festékkel vonják be, amely még a kalapácsütéseknek is ellenáll, a kisebb karcolások pedig egyáltalán nem látszanak rajta. A jelenleg még csak prototípusként létező autó sorozatgyártása jövő év elején indul, a Munro pedig most megosztotta az érdeklődőkkel a legfontosabb adatokat is. A négykerékhajtású elektromos terepjáró egy 220, illetve egy 280 kilowattos motorral érkezik, előbbit egy 61, utóbbit egy 82 kilowattórás akkumulátor szolgálja ki. Utóbbi, a cég közlése szerint bő 300 kilométeres hatótávot biztosít majd egy töltéssel, de a Munronál úgy számolnak, hogy az autót akár 16 órán keresztül is lehet használni, terepjáró üzemmódban. Az autó egyik nagy különlegessége, hogy úgynevezett kerékagymotort (axial flux) építettek bele, amelynek nagy előnye, hogy fele olyan nehéz, mint a tengelyre szerelhető változatok. Azért döntöttek az előbbi mellett, mert, bár drágábbak, a vékonyabb, lassabban forgó motorok jobb súlyeloszlást és jobb terepjáró képességeket biztosítanak az autónak.
- magyarázta Ross Anderson, a Munro egyik alapítója, a terepjáró elektromos hajtásláncának tervezője.
Az ötajtós, ötüléses Munro MK1. tengelytávja 3,3 méter, maximális sebessége 130 km/h, míg álló helyből 4,9 másodperc alatt éri el a százas tempót, az erősebb motorral, amelynek maximális nyomatéka 700 Nm. Az akkumlátorokat CCS-villámtöltővel 30 perc alatt lehet feltölteni, Type2 gyorstöltővel 3,5 órát vesz igénybe a művelet. Az otthoni töltésre - 7 kilowattos fali töltővel - egy éjszakát kell szánni. A belépő ár 49 995 font lesz, ami bő 24,3 millió forintot jelent. Ehhez 5 év vagy 160 ezer kilométeres garancia is jár, azonban a cég ennél többet vállal. Anderson elárulta, hogy a garanciába beletartozik, hogy szükség esetén az autó akkumulátorait felújítják vagy kicserélik. Az elektromos autók akkumulátorairól már tudjuk, hogy jóval tovább bírják a használatot, mint arra előzetesen számítani lehetett: akár 15-20 évig is működőképesek maradhatnak, ami azt jelenti, hogy könnyedén túlélhgetik az autót, amikben működnek. Mivel azonban a Munro 50 éves élettartamot vizionál az autóik számára, ekkora időtávon már esedékessé válhat az akkumulátorcsomag cseréje. A sorozatgyártás jövő évi indítását követően a cég nagyobb üzembe költözik, ahol kezdetben évi 250, később évi 2500 terepjáró összeszerelését tervezik. A Munro MK1-et nem divatterepjárónak szánják, hanem kifejezetten olyan munkakörökbe, ahol nehéz terepviszonyokat kell leküzdeni, így erdészetek, nemzeti parkok vagy épp hegyimentők is használhatják majd a skót terepgépet.
Még van mit mesélnünk neked, minden érdekességet megtalálsz itt!
| |
|