Belföld
[5574]
Belföldi, általam válogatott cikkek, írások.
|
Bulvár | Celeb
[149]
Érdekesebb bulvár hírek.
|
Bűnügy
[395]
Bűnügyi hírek, információk
|
Csináld magad
[1]
Barkácsolási ötletek
|
Extrém
[316]
Extrém, megdöbbentő hírek.
|
Egészség | Életmód
[752]
Egészséggel, életmóddal, kapcsolatos hírek, információk, tanácsok.
|
Érdekes | Különleges | Rejtélyes
[982]
Érdekes, különleges, rejtélyes esetek, ironikus, vicces, humoros hírek, információk. írások.
|
Európai Unió
[193]
Hírek az Európai Unióból
|
Gasztro | Recept
[4243]
Gasztronómiai hírek, információk, receptek.
|
Gazdaság
[468]
A gazdasági élet hírei
|
Horgász
[1264]
Horgászoknak szóló hírek, információk.
|
Játék, -pihenés, -szórakozás
[160]
Ötletek, ajánlott oldalak, programok.
|
Jó tudni!
[2431]
Fontos, hasznos információk, határidők, változások, tanácsok. Programok, rendezvények.
|
Kommentár | Reakció | Vélemény
[1380]
Kritikus írások, vélemények, reakciók, a magyar politika és közélet cselekedeteire, visszásságaira.
|
Politika
[666]
Politikai jellegű hírek információk
|
Receptek sonkapréshez
[29]
Receptek, leírások házi húskészítmények (felvágott, sonka, disznósajt, stb.)sonkapréssel történő elkészítéséhez
|
Számítástechika | IT
[4176]
Hírek, újdonságok, tippek, trükkök, ajánlások, stb.
|
Történelem | Kultúra
[919]
Történelmi és kulturális vonatkozású hírek, információk.
|
Tudomány | Technika
[3028]
Újdonságok, felfedezések, új kutatási eredmények, érdekességek.
|
Választások
[405]
Országgyűlési, önkormányzati és EU választások előkészületeivel, lebonyolításával összefüggő hírek, információk.
|
Világ
[3369]
Nemzetközi, általam válogatott cikkek, írások.
|
Weboldalam hírei
[57]
Tájékoztatás a honlapon történt változásokról.
|
- 000 December
- 2012 Augusztus
- 2012 Szeptember
- 2012 Október
- 2012 November
- 2012 December
- 2013 Január
- 2013 Február
- 2013 Március
- 2013 Április
- 2013 Május
- 2013 Június
- 2013 Július
- 2013 Augusztus
- 2013 Szeptember
- 2013 Október
- 2013 November
- 2013 December
- 2014 Január
- 2014 Február
- 2014 Március
- 2014 Április
- 2014 Május
- 2014 Június
- 2014 Július
- 2014 Augusztus
- 2014 Szeptember
- 2014 Október
- 2014 November
- 2014 December
- 2015 Január
- 2015 Február
- 2015 Március
- 2015 Április
- 2015 Május
- 2015 Június
- 2015 Július
- 2015 Augusztus
- 2015 Szeptember
- 2015 Október
- 2015 November
- 2015 December
- 2016 Január
- 2016 Február
- 2016 Március
- 2016 Április
- 2016 Május
- 2016 Június
- 2016 Július
- 2016 Augusztus
- 2016 Szeptember
- 2016 Október
- 2016 November
- 2016 December
- 2017 Január
- 2017 Február
- 2017 Március
- 2017 Április
- 2017 Május
- 2017 Június
- 2017 Július
- 2017 Augusztus
- 2017 Szeptember
- 2017 Október
- 2017 November
- 2017 December
- 2018 Január
- 2018 Február
- 2018 Március
- 2018 Április
- 2018 Május
- 2018 Június
- 2018 Július
- 2018 Augusztus
- 2018 Szeptember
- 2018 Október
- 2018 November
- 2018 December
- 2019 Január
- 2019 Február
- 2019 Március
- 2019 Április
- 2019 Május
- 2019 Június
- 2019 Július
- 2019 Augusztus
- 2019 Szeptember
- 2019 Október
- 2019 November
- 2019 December
- 2020 Január
- 2020 Február
- 2020 Március
- 2020 Április
- 2020 Május
- 2020 Június
- 2020 Július
- 2020 Augusztus
- 2020 Szeptember
- 2020 Október
- 2020 November
- 2020 December
- 2021 Január
- 2021 Február
- 2021 Március
- 2021 Április
- 2021 Május
- 2021 Június
- 2021 Július
- 2021 Augusztus
- 2021 Szeptember
- 2021 Október
- 2021 November
- 2021 December
- 2022 Január
- 2022 Február
- 2022 Március
- 2022 Április
- 2022 Május
- 2022 Június
- 2022 Július
- 2022 Augusztus
- 2022 Szeptember
- 2022 Október
- 2022 November
- 2022 December
- 2023 Január
- 2023 Február
- 2023 Március
- 2023 Április
- 2023 Május
- 2023 Június
- 2023 Július
- 2023 Augusztus
- 2023 Szeptember
- 2023 Október
- 2023 November
- 2023 December
- 2024 Január
- 2024 Február
- 2024 Március
- 2024 Április
- 2024 Május
- 2024 Június
- 2024 Július
- 2024 Augusztus
- 2024 Szeptember
- 2024 Október
- 2024 November
06:14:12 A BMW már a hidrogén felé kacsintgat | |
Forrás: Zöld Pálya | Andersen Dávid | 2022.08.13. A német márka készül az elektromos autók új fejezetére. Az elektromos autók legnagyobb problémáját jelenleg a viszonylag lassú töltés jelenti - noha az már bebizonyosodott, hogy a villanyhajtású járművek az esetek túlnyomó többségében bőven alkalmasak mindarra, amire a benzines vagy dízelüzemű társaik. Ennek ellenére sokan akkor tekintik majd reális alternatívának az elektromos autókat, amikor azokat ugyannayi időbe kerül majd feltölteni, mint a belső égésű motorral szerelt, az angol kifejezésből képzett betűszóval leírt ICE-autókat. Ebben jelenthet hatalmas segítséget az autóipar számára a hidrogénhajtás: a hidrogén az univerzum leggyakorib beleme, azaz az utánpótlással nem lenne gond. Innentől csak azt kell megoldani, hogy a gáz előállításához kizárólag megújuló energiát használjanak, illetve, hogy a hidrogénes töltőállomások hamar elterjedjenek. Az autóipar mindenesetre már készül a hidrogén eljövetelére: a Toyota Mirai hidrogénes limuzint a Zöld Pályán is teszteltük, de egyre-másra érkeznek a hírek hidrogénüzemű autóbuszokról vagy például hidrogénes luxus-homokfutókról. A BMW már a hidrogén korszakára készül (Fotó: BMW) Szintén a hidrogén eljövetelére készül a BMW - számolt be az Automotive News. A lap értesülései szerint a cég elnöke, Oliver Zipse nemrég egy üzleti beszámoló során említette meg, hogy a márkának szüksége lesz a hidrogén-üzemanyagcellás járművekre, hogy tartani tudja az elektromos autók fejlesztésének ütemét. A német prémium 2030-ra szeretne ott tartani, hogy globális eladásaik felét a villanyhajtású modellek teszik ki. A BMW-vezér szerint a hidrogén "a kirakó hiányzó darabja, amely olyan helyeken is támogathatj aaz elektromobilitást, ahol az akkumulátor-alapú hajtásláncok nem népszerűek". Azt azonban nem fejtette ki, hogy a cég hol tart az üzemanyagcellás BMW-k fejlesztésében. Megújul a Neue KlasseZipse elárulta, hogy a BMW által most fejlesztett Neue Klasse platform olyan akkumulátoros-elektromos (bEV) modellekhez készül, amelyeket 2025-ben terveznek piacra dobni. A név tisztelgés az eredeti Neue Klasse modellek előtt, amelyek a XX. század hatvanas éveiben stabilizálták a BMW gazdasági pozícióját és megalapozták annak modern identitását. A Neue Klasse platformra több modell épül majd, amelyek méretben a mostani 3-as szériát és az X+ SUV-t közelítik. Ezekkel a német márka feltehetően a Tesla Model 3-mal és a nagyobb, családi Model Y-nal szeretne versengeni. 2030-ra már minden második BMW elektromos lesz (Fotó: BMW) A cégvezér szerint az új platform alkalmas lesz majd a hidrogéncellás hajtásláncok befogadására is, ami várhatóan komoly mérnöki kihívást ejlent majd. A hidrogént ugyanis vastag falú tartályokban tárolják az autók (amelyek a tévhitekkel ellentétben akár egy nagy erejű ütközést is gond nélkül kibírnak - amelyeket csak bonyolultabban lehet elhelyezni, mint a jellemzően lapos akkumulátor-cosmagokat. Ettől függetlenül a BMW-nek már folyamatban van egy hidrogncellás modellje: a BMW iX5-ben a Toyota által gyártott üzemanyagcellák működnek együtt a német cég ötödik generációs elektormos motorjaival, a karosszéria pedig az X5 SUV-tól érkezik. A különleges járművet 2019-ben mutatták be a Frankfurti Autószalonon, ám ebből a tervek szerint csak nagyon korlátozott mennyiséget gyárt a prémium márka. Még van mit mesélnünk neked, minden érdekességet megtalálsz itt! | |
|