Vasárnap, 2018-02-18, 06:21:46
Nyitólap Regisztráció RSS
Üdvözöllek, Vendég
A fejezet kategóriái
Belföld [3300]
Belföldi, általam válogatott cikkek, írások.
Bulvár | Celeb [103]
Érdekesebb bulvár hírek.
Bűnügy [154]
Bűnügyi hírek, információk
Extrém [170]
Extrém, megdöbbentő hírek.
Egészség | Életmód [425]
Egészséggel, életmóddal, kapcsolatos hírek, információk, tanácsok.
Érdekes | Különleges | Rejtélyes [678]
Érdekes, különleges, rejtélyes esetek, ironikus, vicces, humoros hírek, információk. írások.
Gasztro | Recept [1465]
Gasztronómiai hírek, információk, receptek.
Horgász [697]
Horgászoknak szóló hírek, információk.
Játék, -pihenés, -szórakozás [82]
Ötletek, ajánlott oldalak, programok.
Jó tudni! [1167]
Fontos, hasznos információk, határidők, változások, tanácsok. Programok, rendezvények.
Kommentár | Reakció | Vélemény [837]
Kritikus írások, vélemények, reakciók, a magyar politika és közélet cselekedeteire, visszásságaira.
Számítástechika | IT [2172]
Hírek, újdonságok, tippek, trükkök, ajánlások, stb.
Történelem | Kultúra [320]
Történelmi és kulturális vonatkozású hírek, információk.
Tudomány | Technika [675]
Újdonságok, felfedezések, új kutatási eredmények, érdekességek.
Választások [318]
Országgyűlési, önkormányzati és EU választások előkészületeivel, lebonyolításával összefüggő hírek, információk.
Világ [1969]
Nemzetközi, általam válogatott cikkek, írások.
Weboldalam hírei [23]
Tájékoztatás a honlapon történt változásokról.
NÉVNAPOK
Belépés
Online Rádiók
Picur Rádió
Picur Rádió
TV GO
TV GO
PV TV Live
PV TV Live
AntiRabsic
AntiRabsic Mozgalom
QR-kódom
qr kód készítés
Kedvencek
  • Apród-Hirdetési Portál
  • AVG ThreatLabs Site Owner Program
  • Avast - My Avast
  • Linkgyűjtemény készítő, megosztó ingyenes alkalmazás (eLink)
  • Elektronikus Eü-i Szolgáltatási Tér - EESZT: bejelentkezés
  • Erodium - Orvosi Betegirányító Rendszer
  • Euronews élőben
  • ESET Online Scanner
  • FBackup - Ingyenes biztonsági mentési szoftver
  • Facebook
  • Fotók ingyenes digitalizálása, fotóalbum
  • Fotókollázs, Fotókeret Online/Photo+Fan+Editor
  • Free Picture Solutions
  • Giveaway Of The Day - Ingyen licenszes programok, naponta!
  • Google Térkép
  • Hasznos tanácsok minden helyzetre
  • Helyesírási tanácsadó
  • Hirdetésfeladás ingyen
  • Honlap analízis-AnalayzerHQ
  • Honlakészítési leírások - TUTORIAL.HU
  • Honlap: Like és megosztás gombok, html kódok
  • Honlap,Tárhely: Ingyen
  • Horgászvideó.hu
  • Időjárás: Időkép kompozit radarkép és riasztás
  • Ikon konverter online - Pic to Icon Converter
  • Intel® Driver Update Utility
  • Internetsebesség-mérő (NMHH)
  • Ip cím_ Domain helymeghatározás
  • Ip cím - Global WHOIS Search
  • IPv6 Google tesztoldal
  • Játékok-online: uCoz games
  • Játékok-online: Netesjátékok.hu
  • Jófogás Hirdetési Portál
  • KalóriaBázis
  • KalóriaGuru - Fogyókúra&Diéta
  • Kaspersky Cyberstat
  • Kép konvertálása szöveggé – Free online OCR
  • Képeslapküldő: zenés képeslap és YouTube videó küldése
  • Képmanipulálóprogramok (free, online)
  • Linkcsere Portál
  • Link rövidítő - Dygilinks.com
  • Link rövidítő - Google URL rövidítő
  • Link rövidítő - U.TO
  • MaNDa Téka - Magyar filmek a neten
  • McAfee | SiteAdvisor
  • Menetrend-MÁV ELVIRA
  • Mese- tv.hu - Gyerek tévék
  • Mértékegységek átváltása
  • Microsoft Update katalógus
  • Nagyméretű fájlküldés | ToldACuccot.hu
  • Nikon Terméktámogatás
  • Nyelvoktatás ingyen - Duolingo
  • 5 perc angol - ingyen online tanulás angolul
  • OTP Bank
  • PDF átalakító - smallpdf"
  • Samsung letöltések
  • SEO Tools-keersőoptimalizálás
  • Sitemap Generator - Free
  • Sitemap XML Generator- Free Unlimited Pages
  • SoundCloud
  • StreamBIN - Transfer files by a Web Browser
  • Szerencsejáték Zrt.- Online fogadás
  • Szimbólumok - billentyűzetről előhívható szimbólumok
  • Színkódok-HTML, 140 szín kódja
  • Szótár nyelvtanuláshoz, fordításhoz.
  • Teljesen ingyen, 150 link weboldalára!
  • Telekom Fiók - belépés
  • "Testbirds" bejelentkező oldal
  • Tőzsde
  • TP-LINK Routerek
  • TV Szombathely - élő adás
  • uCoz oktató videók
  • uCoz Facebook Oldala
  • uCoz Fórum
  • uNet Online Munkaasztal
  • Útvonaltervezés - Topolisz
  • Vatera Aukciós Portál
  • Videa.hu - videók, videó-feltöltés
  • Videóletöltő - online, ingyenes
  • Vodafone - Bejelentkezés
  • Webmester-Google
  • Weboldal keresőoptimalizálási audit ingyen! | seoceros.com
  • Weboldal tartalomelemzés, javaslat a gyorsabbá tételéhez | PageSpeed Insights
  • Website Monitoring Service: host-tracker.com
  • WebStatsDomain
  • Zene ingyenesen - YOUZEEK
  • Biztonságos portál
    Statisztika

    Online összesen: 2
    Vendégek: 2
    Felhasználók: 0
    Naptár
    «  Február 2018  »
    HKSzeCsPSzoV
       1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    262728
    Keresés
    Fordító
    Honlap ajánlása
    Időjárás
    Időjárás | Balaton
    Balaton 30 napos előrejelzés
    Tavi Viharjelzés
    Balaton, Velencei-tó, Tisza-tó | Tavi Viharjelzés,- Előrejelzés
    Balaton: Horgászat
    Balatoni Horgászhelyek - Balatoni horgászhelyek adatbázisa

    Balatoni Horgászturisztikai Adatbázis - balatonihal.hu
    Animált felhőkép
    Felhőkép
    Horgászjegy Online
    Horgászjegy.hu
    Szolunáris Tábla
    szolunáris tábla, szolunáris táblázat, horgásznaptár,2017.,
    MENETRENDEK.HU
    Vasúti és Volán menetrendek | Menetrendek.hu
    Útvonal, e-matrica
    Térkép Kalauz | Online térkép portál
    Valutaváltók
    Árfolyamok
    Nyitólap » 2018 » Február » 13 » A NASA egy új ötvözetet tesztel, amely meghajlítja a szárnyakat repülés közben
    09:28:57
    A NASA egy új ötvözetet tesztel, amely meghajlítja a szárnyakat repülés közben

    Forrás: Új Világtudat | 2018.02.12.

    A NASA sikeresen alkalmazott egy új technológiát repülés közben, amely lehetővé teszi a repülőgépek számára, hogy szárnyukat különböző szögekbe hajlítsák meg a levegőben.

    A legutóbbi repülési sorozat, amely a NASA kaliforniai Armstrong Repülési Kutatóközpontjában zajlott, része volt a Spanwise Adaptive Wing projektnek, röviden az SAW-nek. A projekt célja egy élvonalbeli, könnyű anyag felhasználásának kidolgozása annak érdekében, hogy a repülőgép szárnyainak külső részeit és azok vezérlő felületeit a repülés optimális szögeihez lehessen hajlítani.

    Az SAW, amely az Armstrong, a NASA Glenn Kutatóközpontja (Cleveland), a Virginia-i Langley Kutatóközpont, a Boeing Kutató és Technológiai részlege, valamint az Area-I Inc. cég közös erőfeszítése, többféle repülés közbeni előnyt biztosít a légi járművek számára a jövőben, mind a szubszonikus, mind a szuperszonikus gépek esetében.

    A repülés közben hajlítható szárnyak egy olyan innováció, amelyet a múltban már tanulmányoztak a repülőgépeken, többek közt az észak-amerikai XB-70 Valkyrie-n az 1960-as években. Azonban a szárnyak repülés közbeni hajlíthatóságának a képessége mindig is nehéz és nagyméretű hagyományos motoroktól és hidraulikus rendszerektől függött, ami nehéz lehet a repülőgép számára.

    A SAW projekt célja, hogy széles körű aerodinamikai előnyökkel járjon a repülés során a szárnyak meghajlítása egy innovatív, könnyű anyag, az úgynevezett memória ötvözet felhasználásával. Ez az anyag a repülőgép szárnyán található aktuátorba kerül beépítésre, amely létfontosságú szerepet játszik a repülőgép mozgó alkatrészeinek mozgatásában, ahol képes arra, hogy a repülőgép szárnyainak külső részét egy nehéz hidraulikus rendszer nélkül hajlítsa meg. Az új technológiával rendelkező rendszerek akár 80 százalékkal kisebb tömegűek is lehetnek a hagyományos rendszerekhez képest.

    Az Armstrong legutóbbi kísérletsorozata sikeresen demonstrálta az anyag alkalmazhatóságát és használatát, a szárnyak nulla és 70 fokos szög között történő meghajlításával repülés közben.

    "Szerettük volna látni, hogy tudjuk-e mozgatni a szárnyakat repülés közben, tudjuk-e irányítani őket bármilyen helyzetben, amellyel aerodinamikai előnyökhöz szeretnénk jutni, és hogy megtehetjük-e ezt az új technológiával," - mondta Othmane Benafan, a SAW kutatási vezetője.

    "Hajlítható szárnyakat készítettek már a múltban, de be akartuk bizonyítani ennek a megvalósíthatóságát memória ötvözet technológia segítségével, amely kompakt, könnyű, és kényelmesen elhelyezhető a repülőgépen."

    A szubszonikus légi járműveken, például a kereskedelmi repülőgépeken a szárnyak hajlíthatósága potenciális aerodinamikai előnyökkel járhat, amely magában foglalja a fokozottabb szabályozhatóságot, ami csökkentheti a repülőgép nehezebb részeitől való függését, beleértve a farokkormányt is. Ez üzemanyag-takarékosabb repülőgépeket eredményezhet. Ezen kívül a pilóták számos különböző repülési körülményt kihasználhatnak, mint pl. a széllökéseket a szárnyak meghajlításával, hogy megfeleljenek a repülés során tapasztalt bármely különleges feltételnek.

    A hajlítható szárnyak egyik legjelentősebb előnye azonban a szuperszonikus repülés, vagy a hangsebességnél gyorsabb repülés esetén figyelhető meg.

    "Van egy csomó előnye a lefelé hajlított szárnyvégnek a szuperszonikus repülés esetében, beleértve a csökkentett ellenállást," - mondta Matt Moholt, a SAW vezető kutatója.

    "Ennek az erőfeszítésnek köszönhetően képesek lehetünk arra, hogy elérhetővé tegyük ezt az elemet a következő generációs szuperszonikus repüléshez, hogy ne csak csökkentsük az ellenállást, hanem növeljük a teljesítményt is, amikor áttérünk a szubszonikusról a szuperszonikus sebességre. Ez lehetővé teszi az alak memóriaötvözet használatát."

    Az alak memória ötvözetet a hőmérséklet aktiválja, és egy csőben lévő hőkamrát használ, hogy úgy mozogjon és működjön, mint egy aktuátor. A felmelegedés után az ötvözet csavaró mozgást aktivál a csövekben, ami végül felfelé vagy lefelé mozgatja a szárny külső részét.

    A NASA Glenn Kutatóközpont, amely kifejlesztette a kezdeti ötvözet anyagát, szorosan együttműködött a Boeing-el, hogy képes legyen az ötvözetet működtetni repülés közben egy aktuátorban.

    "Az új ötvözet, amelyet a NASA és a Boeing közösen fejlesztett ki, valóban kimagasló teljesítményt mutatott," - mondta Jim Mabe, a Boeing Kutató és Technológiai részlegének technikai munkatársa. "Amióta elkezdtük itt a Boeing-nál a kezdeti tesztelést egészen a repülési tesztekig az anyag folyamatosan stabilan viselkedett, és kiváló teljesítményt mutatott a korábbi anyagokhoz képest."

    Az első két repülés során a szárnyvégeket lefelé hajtották, míg a későbbi repüléseknél a hardver átrendézésével elérték a 70 fokos hajlítást. A szárnyat meghajlító manővereket repülés közben három perc alatt érték el. (1)

    (1) - https://www.nasa.gov/centers/armstrong/feature/nasa-tests-new-alloy

    Kategória: Tudomány | Technika | Megtekintések száma: 6 | Hozzáadta: georgio | Tag-ek(kulcsszavak): NASA, repülés, technológia, videó, szárnyak, fém, meghajlítása, Ötvözet, új | Helyezés: 0.0/0
    Összes hozzászólás: 0
    Hozzászólásokat csak regisztrált felhasználók írhatnak.
    [ Regisztráció | Belépés ]