A Dalian Shipbuilding Industry Company által épített MV New Adent nemrégiben szállították át a China Merchants Energy Shippingnek, amely üzemelteti majd. Az új, több mint 330 méter hosszú, kétmillió hordó olaj szállítására alkalmas szupertanker egy feltűnően egyedi tulajdonsággal, négy szénszálas vitorlával is rendelkezik.
Mindegyik vitorla közel 40 méter magas, így a tanker teljes vitorlafelülete 1200 négyzetméter. A vitorlákat egy automatizált rendszer működteti, amely valós idejű adatokra reagál, így a szélsebességre és a hajó irányára, hogy optimalizálja a vitorlák szögét - írja a Jalopnik oldal.
A szárnyvitorlák használata hivatalos becslés szerint legalább 9,8 százalékkal csökkenti a dízel üzemanyag-fogyasztást, ami közel 3200 tonnával csökkenti a CO2-kibocsátást a Közel-Kelet és Kelet-Ázsia közötti útvonalon.