A BMW április 20-án leplezi majd le hivatalosan vadonatúj elektromos luxusszedánját, az i7-est, melyről azonban néhány részletet már előzetesen felfedtek.
Immár nem titok, hogy az újdonság 100 kilométeren átlagosan mintegy 18,9-19,7 kWh-t fogyaszt, a WLTP-szabvány szerinti hatótávolsága pedig 580-610 kilométer.
A "luxus kristály fényszórókkal" és "világító vesékkel" felvértezett BMW i7 belsejében egy az utastér teljes szélességén végighúzódó, 31,3 colos képátlójú és 8K felbontású úgynevezett panorámakijelző található.
A műszerfal egészét uraló interakciós sáv egy multifunkciós, haptikus visszajelzéseket adó, fazettált, áttetsző hatású kezelőfelület, melyről állítható például a szellőzés intenzitása, és onnan nyitható a kesztyűtartó is.
Theatre módban az olyan funkciók, mint a képernyő fényerőszabályozása, a világítás és a napfényvédő rolók összehangoltan működnek, hogy az utasok tökéletesen ráhangolódhassanak a menet közbeni szórakozásra.
Ezek voltak eddig a hivatalos információk, most pedig áttérünk a pletykákra. Az elsőként elérhető i7 xDrive60 verzióban várhatóan egy nettó 115 kWh kapacitású akkumulátor kap helyet. Mivel ez nem M-es modell, teljesítmény és nyomaték fronton várhatóan minimálisan elmarad majd az iX M60 619 lóerős és 1100 Nm-es szintjétől.
Különböző források szerint a későbbiekben i7 M70 néven érkezhet az abszolút csúcsmodell, melynek három villanymotorja akár 740 lóerőt is rászabadíthat az aszfaltra.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.