Belföld [5635] |
Bulvár | Celeb [149] |
Bűnügy [403] |
Csináld magad [1] |
Extrém [318] |
Egészség | Életmód [754] |
Érdekes | Különleges | Rejtélyes [982] |
Európai Unió [203] |
Gasztro | Recept [4369] |
Gazdaság [486] |
Horgász [1293] |
Játék, -pihenés, -szórakozás [160] |
Jó tudni! [2442] |
Kommentár | Reakció | Vélemény [1393] |
Politika [718] |
Receptek sonkapréshez [30] |
Számítástechika | IT [4252] |
Történelem | Kultúra [922] |
Tudomány | Technika [3054] |
Választások [405] |
Világ [3421] |
Weboldalam hírei [60] |
- 000 December
- 2012 Augusztus
- 2012 Szeptember
- 2012 Október
- 2012 November
- 2012 December
- 2013 Január
- 2013 Február
- 2013 Március
- 2013 Április
- 2013 Május
- 2013 Június
- 2013 Július
- 2013 Augusztus
- 2013 Szeptember
- 2013 Október
- 2013 November
- 2013 December
- 2014 Január
- 2014 Február
- 2014 Március
- 2014 Április
- 2014 Május
- 2014 Június
- 2014 Július
- 2014 Augusztus
- 2014 Szeptember
- 2014 Október
- 2014 November
- 2014 December
- 2015 Január
- 2015 Február
- 2015 Március
- 2015 Április
- 2015 Május
- 2015 Június
- 2015 Július
- 2015 Augusztus
- 2015 Szeptember
- 2015 Október
- 2015 November
- 2015 December
- 2016 Január
- 2016 Február
- 2016 Március
- 2016 Április
- 2016 Május
- 2016 Június
- 2016 Július
- 2016 Augusztus
- 2016 Szeptember
- 2016 Október
- 2016 November
- 2016 December
- 2017 Január
- 2017 Február
- 2017 Március
- 2017 Április
- 2017 Május
- 2017 Június
- 2017 Július
- 2017 Augusztus
- 2017 Szeptember
- 2017 Október
- 2017 November
- 2017 December
- 2018 Január
- 2018 Február
- 2018 Március
- 2018 Április
- 2018 Május
- 2018 Június
- 2018 Július
- 2018 Augusztus
- 2018 Szeptember
- 2018 Október
- 2018 November
- 2018 December
- 2019 Január
- 2019 Február
- 2019 Március
- 2019 Április
- 2019 Május
- 2019 Június
- 2019 Július
- 2019 Augusztus
- 2019 Szeptember
- 2019 Október
- 2019 November
- 2019 December
- 2020 Január
- 2020 Február
- 2020 Március
- 2020 Április
- 2020 Május
- 2020 Június
- 2020 Július
- 2020 Augusztus
- 2020 Szeptember
- 2020 Október
- 2020 November
- 2020 December
- 2021 Január
- 2021 Február
- 2021 Március
- 2021 Április
- 2021 Május
- 2021 Június
- 2021 Július
- 2021 Augusztus
- 2021 Szeptember
- 2021 Október
- 2021 November
- 2021 December
- 2022 Január
- 2022 Február
- 2022 Március
- 2022 Április
- 2022 Május
- 2022 Június
- 2022 Július
- 2022 Augusztus
- 2022 Szeptember
- 2022 Október
- 2022 November
- 2022 December
- 2023 Január
- 2023 Február
- 2023 Március
- 2023 Április
- 2023 Május
- 2023 Június
- 2023 Július
- 2023 Augusztus
- 2023 Szeptember
- 2023 Október
- 2023 November
- 2023 December
- 2024 Január
- 2024 Február
- 2024 Március
- 2024 Április
- 2024 Május
- 2024 Június
- 2024 Július
- 2024 Augusztus
- 2024 Szeptember
- 2024 Október
- 2024 November
- 2024 December
- 2025 Január
- 2025 Február
- 2025 Március
- 2025 Április
- 2025 Május
- 2025 Június
- 2025 Július
11:07:37 Aszfalton közlekedő vonatok: forradalmian új találmány a vasúti forgalomban! | |
Forrás: Twice.hu | 2020.01.15. Az aszfaltra felfestett síneken a megszokott forgalomban közlekednek Szecsuán tartományban, Yibin városban a vonatok. Kétéves tesztelés után végre üzembe léptek a várva-várt csodahibridek. Az autonóm gyors vonatok (TRA), akárcsak a vezető nélküli járművek GPS és LIDAR (Light Detection and Ranging) vezérléssel mennek hihetetlen pontossággal a virtuális síneken. Abban az esetben, ha az előre eltervezett útvonal túlságon zsúfolt lenne, egy forgalmi dugó vagy egy baleset következtében, akkor pillanatok alatt egy másik “pályára” tér át a vonat. Ezt a műveletet jelen pillanatban még csak emberi vezérlés segítségével tudja végrehajtani. A TRA vonat gumikerekeken közlekedik, 70 km/órás sebességgel, de ugyanolyan hatékonysággal, akárcsak a sínen közlekedő vonatok. A három vagonból álló szerelvény 300 személy szállítására alkalmas. Szükség esetén 5 vagonra bővíthető, és akkor 500 személyt tud szállítani. Egy lítium akkumulátor segítségével működik, mely 40 km-en keresztül elegendő. Kétéves tesztelés után végre üzembe léptek a várva-várt csodahibridek. Az autonóm gyors vonatok (TRA), akárcsak a vezető nélküli járművek GPS és LIDAR (Light Detection and Ranging) vezérléssel mennek hihetetlen pontossággal a virtuális síneken. Abban az esetben, ha az előre eltervezett útvonal túlságon zsúfolt lenne, egy forgalmi dugó vagy egy baleset következtében, akkor pillanatok alatt egy másik “pályára” tér át a vonat. Ezt a műveletet jelen pillanatban még csak emberi vezérlés segítségével tudja végrehajtani. A TRA vonat gumikerekeken közlekedik, 70 km/órás sebességgel, de ugyanolyan hatékonysággal, akárcsak a sínen közlekedő vonatok. A három vagonból álló szerelvény 300 személy szállítására alkalmas. Szükség esetén 5 vagonra bővíthető, és akkor 500 személyt tud szállítani. Egy lítium akkumulátor segítségével működik, mely 40 km-en keresztül elegendő. A Yibin városában működő vonat a központból indulva, mintegy 17 km-es útszakaszt tesz meg, 160 millió dollárba került, és 10 ezer utast szállít naponta. Miután csatlakozni fog a környéken levő nagysebességű vonatokhoz, naponta 25 ezer utast fog kiszolgálni. | |
|