Belföld
[5574]
Belföldi, általam válogatott cikkek, írások.
|
Bulvár | Celeb
[149]
Érdekesebb bulvár hírek.
|
Bűnügy
[395]
Bűnügyi hírek, információk
|
Csináld magad
[1]
Barkácsolási ötletek
|
Extrém
[316]
Extrém, megdöbbentő hírek.
|
Egészség | Életmód
[752]
Egészséggel, életmóddal, kapcsolatos hírek, információk, tanácsok.
|
Érdekes | Különleges | Rejtélyes
[982]
Érdekes, különleges, rejtélyes esetek, ironikus, vicces, humoros hírek, információk. írások.
|
Európai Unió
[193]
Hírek az Európai Unióból
|
Gasztro | Recept
[4243]
Gasztronómiai hírek, információk, receptek.
|
Gazdaság
[468]
A gazdasági élet hírei
|
Horgász
[1264]
Horgászoknak szóló hírek, információk.
|
Játék, -pihenés, -szórakozás
[160]
Ötletek, ajánlott oldalak, programok.
|
Jó tudni!
[2431]
Fontos, hasznos információk, határidők, változások, tanácsok. Programok, rendezvények.
|
Kommentár | Reakció | Vélemény
[1380]
Kritikus írások, vélemények, reakciók, a magyar politika és közélet cselekedeteire, visszásságaira.
|
Politika
[666]
Politikai jellegű hírek információk
|
Receptek sonkapréshez
[29]
Receptek, leírások házi húskészítmények (felvágott, sonka, disznósajt, stb.)sonkapréssel történő elkészítéséhez
|
Számítástechika | IT
[4176]
Hírek, újdonságok, tippek, trükkök, ajánlások, stb.
|
Történelem | Kultúra
[919]
Történelmi és kulturális vonatkozású hírek, információk.
|
Tudomány | Technika
[3028]
Újdonságok, felfedezések, új kutatási eredmények, érdekességek.
|
Választások
[405]
Országgyűlési, önkormányzati és EU választások előkészületeivel, lebonyolításával összefüggő hírek, információk.
|
Világ
[3369]
Nemzetközi, általam válogatott cikkek, írások.
|
Weboldalam hírei
[57]
Tájékoztatás a honlapon történt változásokról.
|
- 000 December
- 2012 Augusztus
- 2012 Szeptember
- 2012 Október
- 2012 November
- 2012 December
- 2013 Január
- 2013 Február
- 2013 Március
- 2013 Április
- 2013 Május
- 2013 Június
- 2013 Július
- 2013 Augusztus
- 2013 Szeptember
- 2013 Október
- 2013 November
- 2013 December
- 2014 Január
- 2014 Február
- 2014 Március
- 2014 Április
- 2014 Május
- 2014 Június
- 2014 Július
- 2014 Augusztus
- 2014 Szeptember
- 2014 Október
- 2014 November
- 2014 December
- 2015 Január
- 2015 Február
- 2015 Március
- 2015 Április
- 2015 Május
- 2015 Június
- 2015 Július
- 2015 Augusztus
- 2015 Szeptember
- 2015 Október
- 2015 November
- 2015 December
- 2016 Január
- 2016 Február
- 2016 Március
- 2016 Április
- 2016 Május
- 2016 Június
- 2016 Július
- 2016 Augusztus
- 2016 Szeptember
- 2016 Október
- 2016 November
- 2016 December
- 2017 Január
- 2017 Február
- 2017 Március
- 2017 Április
- 2017 Május
- 2017 Június
- 2017 Július
- 2017 Augusztus
- 2017 Szeptember
- 2017 Október
- 2017 November
- 2017 December
- 2018 Január
- 2018 Február
- 2018 Március
- 2018 Április
- 2018 Május
- 2018 Június
- 2018 Július
- 2018 Augusztus
- 2018 Szeptember
- 2018 Október
- 2018 November
- 2018 December
- 2019 Január
- 2019 Február
- 2019 Március
- 2019 Április
- 2019 Május
- 2019 Június
- 2019 Július
- 2019 Augusztus
- 2019 Szeptember
- 2019 Október
- 2019 November
- 2019 December
- 2020 Január
- 2020 Február
- 2020 Március
- 2020 Április
- 2020 Május
- 2020 Június
- 2020 Július
- 2020 Augusztus
- 2020 Szeptember
- 2020 Október
- 2020 November
- 2020 December
- 2021 Január
- 2021 Február
- 2021 Március
- 2021 Április
- 2021 Május
- 2021 Június
- 2021 Július
- 2021 Augusztus
- 2021 Szeptember
- 2021 Október
- 2021 November
- 2021 December
- 2022 Január
- 2022 Február
- 2022 Március
- 2022 Április
- 2022 Május
- 2022 Június
- 2022 Július
- 2022 Augusztus
- 2022 Szeptember
- 2022 Október
- 2022 November
- 2022 December
- 2023 Január
- 2023 Február
- 2023 Március
- 2023 Április
- 2023 Május
- 2023 Június
- 2023 Július
- 2023 Augusztus
- 2023 Szeptember
- 2023 Október
- 2023 November
- 2023 December
- 2024 Január
- 2024 Február
- 2024 Március
- 2024 Április
- 2024 Május
- 2024 Június
- 2024 Július
- 2024 Augusztus
- 2024 Szeptember
- 2024 Október
- 2024 November
07:35:35 Beültünk Putyin hibrid orosz limuzinjába, és leesett az állunk | |
Forrás: hvg.hu | László Ferenc | 2019.03.06. Az oroszok hatalmas luxusautója elvileg a Maybachhal és a Rolls-Royce-szal konkurál. A gyakorlat azonban nem feltétlenül ezt mutatja - masszív fotógalériával vázoljuk, hogy milyen munkát végeztek a fejlesztők. Vlagyimir Putyin orosz elnök először tavaly májusban tárta nagy nyilvánosság elé vadonatúj szolgálati autóját. A 12,9 milliárd rubelből, vagyis megközelítőleg 55 milliárd forintból kifejlesztett orosz limuzin polgári változatai február óta rendelhetők, mi pedig a Genfi Autószalonon néztük meg a Putyin elvárásai alapján kialakított autókat. © László Ferenc A 6,62 méter hosszú, illetve 4,3 méteres tengelytávolságú Senat Limousine L700, valamint az 5,63 méter hosszú, illetve 3,3 méter tengelytávú Aurus Senat Sedan S600 nemcsak papíron, hanem testközelből tekintve is hatalmas limuzinok. A hűtőrácsuk például akkora, hogy attól még a legújabb 7-es BMW is zavarba is jön, design fronton viszont kevés egyedi megoldással találkozhatunk. Egyértelmű, hogy a tervezőket leginkább a Rolls-Royce Phantom ihlette. © László Ferenc Az öt év alatt kifejlesztett kocsi legegyszerűbb kivitele 2,7 tonnás, a minden földi jóval felszerelt és páncélozott csúcsmodell pedig nem kevesebb mint 6,2 tonnát nyom. A kilencfokozatú automataváltós luxusautó alapmotorja egy 4,4 literes biturbó V8-as egység, mely 600 lóerőt és 880 Nm-t szabadít rá a kerekekre. Ez pedig 6 másodpercen belüli 0-100-as sprintet tesz lehetővé a kisebb modell esetében, a nagyobb változat pedig ugyanezt a feladatot 9 másodpercen belül abszolválja. © László Ferenc A csúcsváltozatban egy 6,6 literes biturbó V12-es motor teljesít szolgálatot a maga szerénynek abszolút nem mondható 860 lóerős teljesítményével. Illetve 1000 Nm-es nyomatékával, ami persze kell is az akár 6 tonnánál is nehezebb kocsi korrekt mozgatásához. © László Ferenc Mindkét modell hibrid hajtásláncú, az ismeretlen teljesítményű villanymotort a váltóba szerelték be, a 15 Ah-s és 102 kilogramm tömegű akkumulátor a csomagtér alatt kapott helyet. Tisztán elektromosan nem képes suhanni az összkerékhajtású kocsi, vagyis a villanymotor csak besegít a hajtásba. © László Ferenc © László Ferenc © László Ferenc A Senat egészen addig szép és jó, amíg például nem pillantunk be egy kicsit alá. Ekkor ugyanis feltűnnek a kiálló csavarvégek, az itt-ott hiányzó csavarok és a furcsa hegesztési varratok. Ezt akár betudhatnánk annak, hogy még csak előszériás autókhoz van szerencsénk, azonban a Genfi Autószalon közönsége nem pont ilyen minőségű luxusautókhoz van szokva. És vélhetően a potenciális vásárlóközönség sem, leszámítva talán a hazai orosz piacot. © László Ferenc © László Ferenc © László Ferenc A csavarvégek egyébként a csomagtartó alján sem néznek ki valami barátságosan: © László Ferenc Furcsa, hogy a kiállított autók ajtaját a gyáriak mindig saját maguk nyitották és csukták. Azonban nem udvariasságból, hanem vélhetően az illesztési problémák miatti elővigyázatosságból. Hasonló problémákkal az egyébként abszolút luxus életérzést árasztó utastérben is találkoztunk, egyes fedeleket nem mindig tudtunk problémamentesen nyitni, illetve csukni. © László Ferenc © László Ferenc © László Ferenc Az autó 20 colos felnijein 255/55-ös gumik feszülnek, a szedánon Pirelli-, a limuzinon pedig Kama gyártmányúak. © László Ferenc Érdekesség, hogy a motortérben ugyanolyan kiegyenlítőtartály kupakot találhatunk, mint amilyen egy tizenéves Passatban is van. Igaz erre némi mentséget jelent, hogy a VW-konszern Bugatti hiperautóiban is fellelhető ugyanez a filléres alkatrész. © László Ferenc A felhasznált bőrök kiváló minőségűek, a műszerfalon lévő két hatalmas kijelző nagy felbontású és ízléses grafikákat vonultat fel. A tapintásérzet mindenhol rendben van, a hátsó ablakok árnyékolóit gombnyomásra hangtalan villanymotorok mozgatják. A szokásos kijelzők az első ülések hátsó támlájáról sem hiányoznak, mint ahogy a két hátsó ülés közötti pezsgőhűtőről sem kell lemondanunk. Az üléspróba során egyedül csak az autó menetdinamikájára és viselkedésére nem derült fény. © László Ferenc Idén, illetve jövőre várhatóan csak évi 150 darab Aurus hagyja majd el a moszkvai gyártósorokat. Előreláthatólag 2021-ben kezdődik majd meg a gyártás Jelabugában, ezt követően pedig akár évi 5000-re nőhet az éves gyártókapacitás. És ily módon nemcsak az orosz, hanem a külföldi megrendeléseknek is eleget tudnak majd tenni. Hivatalos listaárakat nem közöltek, a korábbi híradások szerint legolcsóbban 10 millió rubelért (42,4 millió forint) lehet kapni polgári Aurust. © László Ferenc © László Ferenc © László Ferenc © László Ferenc © László Ferenc © László Ferenc © László Ferenc © László Ferenc © László Ferenc © László Ferenc © László Ferenc © László Ferenc © László Ferenc © László Ferenc © László Ferenc © László Ferenc © László Ferenc © László Ferenc © László Ferenc Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát. | |
|