Bár a Google böngészője egy ideje már blokkolja a kifejezetten zavaró reklámokat, mindeddig csak azok megjelenését tiltotta le, amik a képernyő túl nagy részét foglalták el vagy más módon, de megjelenési módjukban szegték meg a korrekt hirdetés szabályait. A Chrome azonban hamarosan azokkal a reklámokkal is kíméletlenül le fog számolni, amik jelentősen belassítják a gép - és azon persze maga a böngésző - működését is.

A Google hivatalosan még nem jelentette be a fejlesztést, de annak rövid leírása már most olvasható egy, a böngésző kódtárába a napokban felvitt módosításban. Ezek szerint a Chrome nemes egyszerűséggel kitörli majd a weblapból azokat a hirdetéseket, amik a processzort extrém módon megterhelik, vagy a sávszélesség aránytalanul nagy részét látszanak felhasználni, helyükön pedig egy erről tájékoztató üzenet fog megjelenni.

A Google a fejlesztéstől nyilvánvalón azt reméli, hogy megjelenését követően egyrészt a webezők kisebb arányban érzik majd szükségét reklámblokkolók megjelenítésének; másrészt, hogy a hirdetések készítői is jobban odafigyelnek majd arra, hogy olyan reklámokat készítsenek, amik kisebb megterhelést jelentenek a gépek számára, ha azt akarják, hogy alkotásaik ténylegesen meg is tudjanak majd jelenni.

Jelenleg nem tudni, hogy az új fejlesztés mikor jelenik meg a Chrome stabil kiadásában, de a frissítés ütemét tekintve erre legkorábban az év vége felé kerülhet majd sor.