Míg egyes gyártók még a legsportosabb modelljeik esetében is 180 km/h-ra korlátozzák a végsebességet, addig akadnak olyan márkák, melyek a gigantikus SUV-jaikat is bőven 300 km/h fölé gyorsítják.
Ilyen például a Ferrari, melynek első szabadidő-autójára igen sokat kellett várnunk, idén ősszel azonban megérkezett a 6,5 literes V12-es szívómotorral szerelt Purosangue, mely jelenleg a világ legerősebb sorozatgyártású SUV-ja.
A 725 lóerős és 716 Nm nyomatékú, 2 tonnás új Ferrari 3,3 másodperc alatt pattan fel 0-ról 100-ra, és a végsebessége kapcsán csak annyit közölt a gyártó, hogy meghaladja a 310 km/h-t.
Az Aston Martin februárban rukkolt elő az általunk már alaposan letesztelt DBX legsportosabb verziójával, a 2,3 tonnás DBX 707-tel, melynek végsebessége konkrétan 310 km/h. A 4 literes biturbó V8-as AMG motorral felvértezett kékvérű brit SUV 707 lóereje és 900 Nm nyomatéka 3,3 másodperces 0-100-as szintidőt tesz lehetővé.
Augusztusban érkezett a Lamborghini Urus legpotensebb Performante kivitele, melyben a már jól ismert 4 literes biturbó V8-as erőforrás ördögi 666 lóerőt és 850 Nm-t produkál. A 0-100-ra 3,3 másodperc alatt katapultáló, 2,15 tonnás Urus Performante maximum 306 km/h-val képes száguldani.
Ugyancsak 306 km/h a végsebessége a 2,5 tonnás Bentley Bentayga Speednek. Ez a 635 lovas és 900 Nm-es 6 literes biturbó W12-es motorral szerelt sportos luxusterepjáró 3,9 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra.
A 650 lóerős Lamborghini Urus alapmodellhez hasonlóan szintén 305 km/h a maximális sebessége az Audi RS Q8-nak, mely 2,4 tonnás négykarikás versenyző 3,8 másodperces 0-100-as szintidővel büszkélkedhet.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.