Belföld
[5574]
Belföldi, általam válogatott cikkek, írások.
|
Bulvár | Celeb
[149]
Érdekesebb bulvár hírek.
|
Bűnügy
[395]
Bűnügyi hírek, információk
|
Csináld magad
[1]
Barkácsolási ötletek
|
Extrém
[316]
Extrém, megdöbbentő hírek.
|
Egészség | Életmód
[752]
Egészséggel, életmóddal, kapcsolatos hírek, információk, tanácsok.
|
Érdekes | Különleges | Rejtélyes
[982]
Érdekes, különleges, rejtélyes esetek, ironikus, vicces, humoros hírek, információk. írások.
|
Európai Unió
[193]
Hírek az Európai Unióból
|
Gasztro | Recept
[4243]
Gasztronómiai hírek, információk, receptek.
|
Gazdaság
[468]
A gazdasági élet hírei
|
Horgász
[1264]
Horgászoknak szóló hírek, információk.
|
Játék, -pihenés, -szórakozás
[160]
Ötletek, ajánlott oldalak, programok.
|
Jó tudni!
[2431]
Fontos, hasznos információk, határidők, változások, tanácsok. Programok, rendezvények.
|
Kommentár | Reakció | Vélemény
[1380]
Kritikus írások, vélemények, reakciók, a magyar politika és közélet cselekedeteire, visszásságaira.
|
Politika
[666]
Politikai jellegű hírek információk
|
Receptek sonkapréshez
[29]
Receptek, leírások házi húskészítmények (felvágott, sonka, disznósajt, stb.)sonkapréssel történő elkészítéséhez
|
Számítástechika | IT
[4176]
Hírek, újdonságok, tippek, trükkök, ajánlások, stb.
|
Történelem | Kultúra
[919]
Történelmi és kulturális vonatkozású hírek, információk.
|
Tudomány | Technika
[3028]
Újdonságok, felfedezések, új kutatási eredmények, érdekességek.
|
Választások
[405]
Országgyűlési, önkormányzati és EU választások előkészületeivel, lebonyolításával összefüggő hírek, információk.
|
Világ
[3368]
Nemzetközi, általam válogatott cikkek, írások.
|
Weboldalam hírei
[57]
Tájékoztatás a honlapon történt változásokról.
|
- 000 December
- 2012 Augusztus
- 2012 Szeptember
- 2012 Október
- 2012 November
- 2012 December
- 2013 Január
- 2013 Február
- 2013 Március
- 2013 Április
- 2013 Május
- 2013 Június
- 2013 Július
- 2013 Augusztus
- 2013 Szeptember
- 2013 Október
- 2013 November
- 2013 December
- 2014 Január
- 2014 Február
- 2014 Március
- 2014 Április
- 2014 Május
- 2014 Június
- 2014 Július
- 2014 Augusztus
- 2014 Szeptember
- 2014 Október
- 2014 November
- 2014 December
- 2015 Január
- 2015 Február
- 2015 Március
- 2015 Április
- 2015 Május
- 2015 Június
- 2015 Július
- 2015 Augusztus
- 2015 Szeptember
- 2015 Október
- 2015 November
- 2015 December
- 2016 Január
- 2016 Február
- 2016 Március
- 2016 Április
- 2016 Május
- 2016 Június
- 2016 Július
- 2016 Augusztus
- 2016 Szeptember
- 2016 Október
- 2016 November
- 2016 December
- 2017 Január
- 2017 Február
- 2017 Március
- 2017 Április
- 2017 Május
- 2017 Június
- 2017 Július
- 2017 Augusztus
- 2017 Szeptember
- 2017 Október
- 2017 November
- 2017 December
- 2018 Január
- 2018 Február
- 2018 Március
- 2018 Április
- 2018 Május
- 2018 Június
- 2018 Július
- 2018 Augusztus
- 2018 Szeptember
- 2018 Október
- 2018 November
- 2018 December
- 2019 Január
- 2019 Február
- 2019 Március
- 2019 Április
- 2019 Május
- 2019 Június
- 2019 Július
- 2019 Augusztus
- 2019 Szeptember
- 2019 Október
- 2019 November
- 2019 December
- 2020 Január
- 2020 Február
- 2020 Március
- 2020 Április
- 2020 Május
- 2020 Június
- 2020 Július
- 2020 Augusztus
- 2020 Szeptember
- 2020 Október
- 2020 November
- 2020 December
- 2021 Január
- 2021 Február
- 2021 Március
- 2021 Április
- 2021 Május
- 2021 Június
- 2021 Július
- 2021 Augusztus
- 2021 Szeptember
- 2021 Október
- 2021 November
- 2021 December
- 2022 Január
- 2022 Február
- 2022 Március
- 2022 Április
- 2022 Május
- 2022 Június
- 2022 Július
- 2022 Augusztus
- 2022 Szeptember
- 2022 Október
- 2022 November
- 2022 December
- 2023 Január
- 2023 Február
- 2023 Március
- 2023 Április
- 2023 Május
- 2023 Június
- 2023 Július
- 2023 Augusztus
- 2023 Szeptember
- 2023 Október
- 2023 November
- 2023 December
- 2024 Január
- 2024 Február
- 2024 Március
- 2024 Április
- 2024 Május
- 2024 Június
- 2024 Július
- 2024 Augusztus
- 2024 Szeptember
- 2024 Október
- 2024 November
08:15:17 Decembertől egy éven át hét helyszínen tesztel hidrogén-üzemanyagcellás buszokat a HUMDA | |
Forrás: Alternativenergia.hu | 2023.11.28. A budapesti agglomerációban és hat vidéki nagyvárosban próbálhatnak ki az utasok egy Solaris és egy Caetano hidrogén-üzemanyagcellás autóbuszt a menetrend szerinti forgalomban. A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. kísérleti projektjében a Linde Gáz Magyarország és a Messer Hungarogáz végzi majd a tankolással kapcsolatos szolgáltatást. Steiner Attila, az Energiaügyi Minisztérium államtitkára az együttműködésről szóló megállapodás aláírása alkalmából elmondta: a helyi légszennyezéstől mentesen és nagyon csekély zajkibocsátással üzemelő járművek tartós tesztelése alapján megalapozott döntés születhet majd a hidrogén alkalmazásáról a hazai közösségi közlekedésben. A 89 utas szállítására képes, háromajtós, 12 méter hosszú Solaris Urbino 12 electric H2 autóbusz Debrecenben, Miskolcon, Kecskeméten, Kaposváron, Zalaegerszegen és Győrben közlekedik majd két-két hónapig. A busz 70 kW teljesítményű hidrogén üzemanyagcellájában a betankolt tiszta hidrogén és a légköri oxigén elektrokémiai reakciója révén villamosenergia és melléktermékként vízgőz keletkezik, a meghajtást villanymotor biztosítja. A háromajtós Caetano H2.City Gold típusú buszt egy évig üzemelteti budapesti agglomerációs járatain a Volánbusz. A jármű tartályaiban összesen 37,5 kilogramm hidrogéngáz tárolható. Egyetlen, mindössze 9 percig tartó töltéssel így 400 kilométert képes megtenni. – A mintaprojekt december 15-én kezdődik Debrecenben és a fővárosi agglomerációban. Magyarország 2050-re tervezi elérni a nettó klímasemlegességet, ezért sokat kell tennünk az egyik legnagyobb szennyező közúti közlekedés zöldítésében is. Tisztán elektromos buszból több mint kétszázat helyeztek már forgalomba Magyarországon, mintegy háromnegyedük a közösségi közlekedést erősíti. Az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentését is szolgálja a magyar gazdaság jövőjét jelentő zöldenergia fokozott hasznosítása. A környezetkímélő technológiákból minél többet érdemes csatasorba állítani, a következő logikus lépés a tiszta és csendes hidrogén üzemanyagcellás járművek megjelenése. Az egy éven át zajló tapasztalatgyűjtés nemcsak a döntéshozók dolgát könnyítheti meg, hanem az utasokat is meggyőzheti a modern megoldások előnyeiről – hangsúlyozta Steiner Attila, az Energiaügyi Minisztérium energetikáért és klímapolitikáért felelős államtitkára. – Mindkét buszt volt már szerencsénk kipróbálni. Budapest agglomerációjában a Solaris-t tesztelhettük tavaly, Pakson pedig a Caetano üzemanyagcellás autóbuszát a JIVE2 közép-kelet-európai Hidrogén Busz Roadshow-n belül 2023 elején. A HUMDA számára a szemléletformáláson túl az adatgyűjtés és a Zöld Busz Programból származó üzemeltetési adatokkal való összehasonlításon alapuló elemzések készítése a projekt célja. A kapott adatokkal felvértezve tudjuk segíteni a tiszta járművek és a hidrogén technológia iránt érdeklődőket beszerzési döntések meghozásában, a környezetileg, technológiailag és gazdaságilag együttesen értelmezhető megoldások létrehozásában. Mindegyik helyszínen egy szakmai és pályaorientációs napot is rendezünk majd a roadshow ideje alatt – emelte ki Mészáros Virág, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. vezérigazgatója. – Büszkék vagyunk rá, hogy ismét részt vehetünk a HUMDA által szervezett hidrogén-üzemanyagcellás autóbusz-mintaprojektben. A mintaprojektben közlekedő buszt egy ZF AV 130 integrált elektromos motor hajtja. A jármű a tetején elhelyezett, összesen 1560 literes össztérfogatú kompozit hidrogéntartályok egyszeri feltöltésével 400-450 kilométert képes megtenni. A tartályokban összesen 36,8 kilogramm hidrogéngázt lehet tárolni. Külön öröm számunkra, hogy cégünk székhelyén, Debrecenben indul a mintaprojekt a Solaris Urbino 12 electric H2 autóbusszal – mondta Szőke Tamás, a Solaris járművek magyarországi vezérképviselete, a Prim-Vol Trade Kft. cégvezetője. – A hidrogén üzemanyagcellás járművek területén végzett úttörő munkánk egy újabb fontos állomása ez a projekt, amellyel gyermekeink és unokáink jövőjét tesszük tisztábbá és zöldebbé. A járműbe szerelt üzemanyagcella teljesítménye 60 kW, amelyet kiegészít egy 44 kWh kapacitású, beépített lítium-titanát akkumulátor (LTO) is, így a járművet meghajtó villanymotor 180 kW teljesítmény leadására képes. A belső tér optimalizálása érdekében a hidrogéntartályokat és az üzemanyagcella-köteget a jármű tetején helyezték el. A Caetano H2.City Gold típus 12 méter hosszú, ülő- és állóhelyein összesen 73 utas fér el – mutatott rá Kósa József, a Caetano buszokat forgalmazó Truck-Trailer & Parts Kft. ügyvezetője. – A Linde Gáz Magyarország Zrt., mint az ország egyik legnagyobb ipari és egészségügyi gázokat előállító vállalata biztosítja a zöld hidrogént a HUMDA hidrogén-üzemanyagcellás autóbusz demonstrációs mintaprojekt fővárosi szakaszához. A Linde telephelyén található modern technológiájú hidrogén töltőállomás alkalmas a hidrogén üzemű személygépjárművek 700 baron, és buszok 350 baron való töltésére igen rövid alatt. A Linde csoport ez idáig világszerte több, mint 200 saját fejlesztésű és gyártású hidrogén töltőállomást telepített, és elsőként valósította meg Európában hidrogén üzemű vonatok töltését is. Jelen mintaprojekttel egy újabb lépést teszünk a magyarországi hidrogéngazdaság felé vezető úton. A célunk továbbra is az, hogy világszínvonalú technológiánk és szakértelmünk segítségével egyre több piaci szereplő ismerje meg a hidrogénben, a hidrogén mobilitásban rejlő lehetőségeket – nyilatkozta Hegedüs Ákos, a Linde Gáz Magyarország Zrt. vezérigazgatója. – A Messer Hungarogáz Kft. hidrogéngyártóként és technológiai szakértőként biztosítja a hidrogén-üzemanyagcellás autóbusz folyamatos üzemanyagellátását 12 hónapon keresztül 6 vidéki helyszínen. Célunk, hogy a hidrogénmeghajtás iránt érdeklődő közösségi közlekedés szolgáltatók megismerjék az üzemanyag-cellás buszt, és tapasztalatot szerezzenek a hidrogéntöltés terén. A hidrogéntöltési szolgáltatást traileres hidrogén-töltőegységgel végezzük. Ennek a technikai megoldásnak az előnye a gyors és egyszerű üzembehelyezés és áttelepíthetőség, hiszen hónapról hónapra új helyszínen kell bevetni a töltőegységet, amelyet egy napon belül képesek vagyunk kivitelezni. A Messer további előnye, hogy a hidrogén közúti szállításához a legnagyobb traileres járműflottával rendelkezik hazánkban, amely a biztonságos ellátás és az országos lefedettség garanciája. A HUMDA demonstrációs mintaprojektjének keretein túl a Messer felkészült nagynyomású hidrogéntöltőkutak telepítésére és üzemeltetésére is, továbbá a szükséges hidrogén beszállítására, vagy helyszíni előállítására. A Messer „One Stop Shop” néven kínál integrált hidrogénellátási megoldást a járműflotta-üzemeltetőknek, segítve a városokat, logisztikai szolgáltatókat abban, hogy határozott lépéseket tegyenek a közösségi közlekedés és teherszállítás szén-dioxid kibocsátásának csökkentése érdekében – hangsúlyozta Bohner Zsolt, a legnagyobb hazai ipari gáz szolgáltatók közé számító Messer Hungarogáz Kft. ügyvezető igazgatója. A HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. HUMDA Green márkanév alatt folytatja a Zöld Busz Program és több elektromos meghajtású közlekedési eszköz támogatási rendszerének együttes kommunikációját. | |
|