Vestager közölte, hogy optimisták abban a tekintetben, hogy az új amerikai kabinet valóban elkötelezett a kérdésben egy új egyezség megkötése mellett. Fontos ugyanakkor, hogy az Európai Bizottság továbbra is azt szeretné, ha egy nemzetközi megállapodás jönne létre a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) keretében. A megváltozott amerikai álláspont ellenére az Európai Unió tovább dolgozik a saját digitális adó csomagján, amelyet 2023-tól vezetne be. Az elsődleges cél az, hogy ne váltsanak ki kereskedelmi feszültségeket vagy konfliktusokat. Emellett ügyelni kell arra, hogy az európai uniós digitális adó ne legyen diszkriminatív.
A francia adóhivatal tavaly novemberben kiküldte az érintett informatikai óriáscégek (Amazon, Apple, Facebook, Google) számára az első hivatalos felszólításokat. Januárban pedig hatályba lépett a spanyol digitális adótörvény, amelynek alapján a nagy online vállalatok kötelesek 3 százalékos adót fizetni, ha a globális internetes reklám- és adateladási bevételeik legalább 750 millió eurót, míg a helyi bevételeik több mint 3 millió eurót tesznek ki.