A De Tomaso Automobili egy vadonatúj hipersportkocsival rukkolt elő, íme a pályahasználatra optimalizált P900:
A 2019-ben debütált P72 nyomdokaiba lépő, aktív hátsó légterelős újdonság "szíve" egy rendkívül könnyű és kompakt 6,2 literes V12-es szívó benzinmotor.
A karbonsemleges szintetikus üzemanyagra optimalizált, 12 300-as maximális fordulatszámú erőforrás 900 lóerős teljesítménye egy szekvenciális Xtrac váltón keresztül érkezik meg a hátsó kerekekre.
Viszonyításképp, a 2020-ban bemutatott Gordon Murray Automotive T.50-ben lévő szintén szívó V12-es motor 12 100-as fordulatnál tilt le. Ez a 3,9 literes Cosworth egység 663 lóerős produkcióra képes.
A V12-es motor fejlesztései egyelőre még folynak a német Capricornnél és várhatóan 2024-ben fejeződnek be, a türelmetlen vásárlók azonban addig is lecsaphatnak a jövő nyáron debütáló mintegy 750 lovas V10-es verzióra, melynek erőforrása az 1997-es Benetton F1 autóból származik.
A menetteljesítményeket egyelőre nem hozták nyilvánosságra, azonban sokak sejtet a tény, miszerint a karbonszálas karosszériájú P900 alig 900 kilogrammot nyom a mérlegen.
A 3 millió dolláros (1,18 milliárd forint) De Tomaso P900-ból mindössze tizennyolc példányt terveznek gyártani.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.