Belföld
[5574]
Belföldi, általam válogatott cikkek, írások.
|
Bulvár | Celeb
[149]
Érdekesebb bulvár hírek.
|
Bűnügy
[395]
Bűnügyi hírek, információk
|
Csináld magad
[1]
Barkácsolási ötletek
|
Extrém
[316]
Extrém, megdöbbentő hírek.
|
Egészség | Életmód
[752]
Egészséggel, életmóddal, kapcsolatos hírek, információk, tanácsok.
|
Érdekes | Különleges | Rejtélyes
[982]
Érdekes, különleges, rejtélyes esetek, ironikus, vicces, humoros hírek, információk. írások.
|
Európai Unió
[193]
Hírek az Európai Unióból
|
Gasztro | Recept
[4243]
Gasztronómiai hírek, információk, receptek.
|
Gazdaság
[468]
A gazdasági élet hírei
|
Horgász
[1264]
Horgászoknak szóló hírek, információk.
|
Játék, -pihenés, -szórakozás
[160]
Ötletek, ajánlott oldalak, programok.
|
Jó tudni!
[2431]
Fontos, hasznos információk, határidők, változások, tanácsok. Programok, rendezvények.
|
Kommentár | Reakció | Vélemény
[1380]
Kritikus írások, vélemények, reakciók, a magyar politika és közélet cselekedeteire, visszásságaira.
|
Politika
[666]
Politikai jellegű hírek információk
|
Receptek sonkapréshez
[29]
Receptek, leírások házi húskészítmények (felvágott, sonka, disznósajt, stb.)sonkapréssel történő elkészítéséhez
|
Számítástechika | IT
[4176]
Hírek, újdonságok, tippek, trükkök, ajánlások, stb.
|
Történelem | Kultúra
[919]
Történelmi és kulturális vonatkozású hírek, információk.
|
Tudomány | Technika
[3028]
Újdonságok, felfedezések, új kutatási eredmények, érdekességek.
|
Választások
[405]
Országgyűlési, önkormányzati és EU választások előkészületeivel, lebonyolításával összefüggő hírek, információk.
|
Világ
[3369]
Nemzetközi, általam válogatott cikkek, írások.
|
Weboldalam hírei
[57]
Tájékoztatás a honlapon történt változásokról.
|
- 000 December
- 2012 Augusztus
- 2012 Szeptember
- 2012 Október
- 2012 November
- 2012 December
- 2013 Január
- 2013 Február
- 2013 Március
- 2013 Április
- 2013 Május
- 2013 Június
- 2013 Július
- 2013 Augusztus
- 2013 Szeptember
- 2013 Október
- 2013 November
- 2013 December
- 2014 Január
- 2014 Február
- 2014 Március
- 2014 Április
- 2014 Május
- 2014 Június
- 2014 Július
- 2014 Augusztus
- 2014 Szeptember
- 2014 Október
- 2014 November
- 2014 December
- 2015 Január
- 2015 Február
- 2015 Március
- 2015 Április
- 2015 Május
- 2015 Június
- 2015 Július
- 2015 Augusztus
- 2015 Szeptember
- 2015 Október
- 2015 November
- 2015 December
- 2016 Január
- 2016 Február
- 2016 Március
- 2016 Április
- 2016 Május
- 2016 Június
- 2016 Július
- 2016 Augusztus
- 2016 Szeptember
- 2016 Október
- 2016 November
- 2016 December
- 2017 Január
- 2017 Február
- 2017 Március
- 2017 Április
- 2017 Május
- 2017 Június
- 2017 Július
- 2017 Augusztus
- 2017 Szeptember
- 2017 Október
- 2017 November
- 2017 December
- 2018 Január
- 2018 Február
- 2018 Március
- 2018 Április
- 2018 Május
- 2018 Június
- 2018 Július
- 2018 Augusztus
- 2018 Szeptember
- 2018 Október
- 2018 November
- 2018 December
- 2019 Január
- 2019 Február
- 2019 Március
- 2019 Április
- 2019 Május
- 2019 Június
- 2019 Július
- 2019 Augusztus
- 2019 Szeptember
- 2019 Október
- 2019 November
- 2019 December
- 2020 Január
- 2020 Február
- 2020 Március
- 2020 Április
- 2020 Május
- 2020 Június
- 2020 Július
- 2020 Augusztus
- 2020 Szeptember
- 2020 Október
- 2020 November
- 2020 December
- 2021 Január
- 2021 Február
- 2021 Március
- 2021 Április
- 2021 Május
- 2021 Június
- 2021 Július
- 2021 Augusztus
- 2021 Szeptember
- 2021 Október
- 2021 November
- 2021 December
- 2022 Január
- 2022 Február
- 2022 Március
- 2022 Április
- 2022 Május
- 2022 Június
- 2022 Július
- 2022 Augusztus
- 2022 Szeptember
- 2022 Október
- 2022 November
- 2022 December
- 2023 Január
- 2023 Február
- 2023 Március
- 2023 Április
- 2023 Május
- 2023 Június
- 2023 Július
- 2023 Augusztus
- 2023 Szeptember
- 2023 Október
- 2023 November
- 2023 December
- 2024 Január
- 2024 Február
- 2024 Március
- 2024 Április
- 2024 Május
- 2024 Június
- 2024 Július
- 2024 Augusztus
- 2024 Szeptember
- 2024 Október
- 2024 November
05:38:56 Egyre-másra jönnek a három litert fogyasztó luxusautók | ||||
HVG.HU | Heimer György | 2013. 04. 18. Bár a kettős üzemmódú, hibrid járműhajtás bajnokaként a Toyota-Lexus márkát szokták emlegetni, most úgy tűnik, hogy az európai gyártók kezdik behozni a starthátrányt. A vén kontinensen is egyre másra jelennek meg a jó öreg belső égésű járművek alternatív (széria)gyártmányai. A pezsgő fejlesztési kedvet jelzi, hogy a Volkswagen minap közölte: piacérett az Up kisautó elektromos változata, hatótávolsága már 150 kilométer, s lítium-ionos akkumulátorai akár egy óra alatt is 80 százalékban feltölthetők. A kétkerekűiről ismert osztrák KTM motorkerékpárgyár ugyancsak minap, a tokiói motorkiállításon mutatta be az E-Speed névre keresztelt elektromos sportrobogójának tanulmánytervét. És ott van a BMW már nagy garral beharangozott zéró emissziós elektromosa, a pehelykönnyű, szénszálas karosszériájú, városi használatra szánt i3-as kisautó is, amelyről ugyancsak bejelentették: az év végén dobják piacra, de már most felvesznek rá rendelést.A piacon elérhető alternatív modellválasztékot szemügyre véve azonban az is megállapítható, hogy az európaiak egyelőre a hibrid-technikát részesítik előnyben. Ezen belül főként a méregdrága, nagy limuzinokat és a böhömnyi luxusterepjárókat hibridizálják. Szállítóik is inkább a prémiumgyártókból kerülnek ki, jóllehet a Peugeot-Citroen vagy a VW is kínál ilyen erőforrásokat. A magyarázat abban rejlik, hogy az új hajtástechnika fejlesztési költségeit a luxusjárgányok amúgy is magas áraiban könnyen lehet érvényesíteni, másrészt a hibrid energiatakarékos, „zöld imidzsét” remekül össze lehet párosítani a luxusautók izmos teljesítményével. A reklámszövegekben rendre visszatérő fordulat, hogy V8-asok teljesítményét kínálják négyhengeres fogyasztással. Ez kétségkívül igaz lehet, de az ilyen hibrid minden, csak nem zöld.
Itt van például a piacon csak nyáron megjelenő vadonatúj Porsche
Panamera plug in, vagyis a konnektorról is feltölthető hibrid. Az
átdolgozott utcai sportkocsi 3 literes V6-os benzines turbómotorja mellé
egy 95 lóerős villanymotor is bedolgozik, így összteljesítménye 416
lóerő. A brutális erő eredményeként a négyajtós Panamera végsebessége
270 kilométer közelébe jár óránként, a 100 kilométeres felgyorsuláshoz
pedig 5,5 másodpercre van szükség. Ha hihetünk a megadott gyári
adatoknak, a fogyasztás alig haladja meg a száz kilométerre számolt 3
litert, a kocsi tisztán villamos üzemben – maximum 133 kilométeres
sebességgel – elporoszkál 20-35 kilométeres távolságra, a lemerült
telepek feltöltéséhez pedig négy óra szükségeltetik. Mindazonáltal a
konkurencia sem kutya.
Voltaképpen az alternatív járműhajtásokkal az a gond, hogy a hatótávolságot és a teljesítményt tekintve még nem igazán veszik fel a versenyt a hagyományos robbanómotorokkal. Egész egyszerűen azért, mivel még a legkorszerűbbnek tartott lítium-ionos akkuk tárolókapacitása kevés a megszokott mobilitáshoz, [...] Teljes cikk: HVG.HU | ||||
|