Belföld
[5574]
Belföldi, általam válogatott cikkek, írások.
|
Bulvár | Celeb
[149]
Érdekesebb bulvár hírek.
|
Bűnügy
[395]
Bűnügyi hírek, információk
|
Csináld magad
[1]
Barkácsolási ötletek
|
Extrém
[316]
Extrém, megdöbbentő hírek.
|
Egészség | Életmód
[752]
Egészséggel, életmóddal, kapcsolatos hírek, információk, tanácsok.
|
Érdekes | Különleges | Rejtélyes
[982]
Érdekes, különleges, rejtélyes esetek, ironikus, vicces, humoros hírek, információk. írások.
|
Európai Unió
[193]
Hírek az Európai Unióból
|
Gasztro | Recept
[4243]
Gasztronómiai hírek, információk, receptek.
|
Gazdaság
[468]
A gazdasági élet hírei
|
Horgász
[1264]
Horgászoknak szóló hírek, információk.
|
Játék, -pihenés, -szórakozás
[160]
Ötletek, ajánlott oldalak, programok.
|
Jó tudni!
[2431]
Fontos, hasznos információk, határidők, változások, tanácsok. Programok, rendezvények.
|
Kommentár | Reakció | Vélemény
[1380]
Kritikus írások, vélemények, reakciók, a magyar politika és közélet cselekedeteire, visszásságaira.
|
Politika
[666]
Politikai jellegű hírek információk
|
Receptek sonkapréshez
[29]
Receptek, leírások házi húskészítmények (felvágott, sonka, disznósajt, stb.)sonkapréssel történő elkészítéséhez
|
Számítástechika | IT
[4176]
Hírek, újdonságok, tippek, trükkök, ajánlások, stb.
|
Történelem | Kultúra
[919]
Történelmi és kulturális vonatkozású hírek, információk.
|
Tudomány | Technika
[3028]
Újdonságok, felfedezések, új kutatási eredmények, érdekességek.
|
Választások
[405]
Országgyűlési, önkormányzati és EU választások előkészületeivel, lebonyolításával összefüggő hírek, információk.
|
Világ
[3369]
Nemzetközi, általam válogatott cikkek, írások.
|
Weboldalam hírei
[57]
Tájékoztatás a honlapon történt változásokról.
|
- 000 December
- 2012 Augusztus
- 2012 Szeptember
- 2012 Október
- 2012 November
- 2012 December
- 2013 Január
- 2013 Február
- 2013 Március
- 2013 Április
- 2013 Május
- 2013 Június
- 2013 Július
- 2013 Augusztus
- 2013 Szeptember
- 2013 Október
- 2013 November
- 2013 December
- 2014 Január
- 2014 Február
- 2014 Március
- 2014 Április
- 2014 Május
- 2014 Június
- 2014 Július
- 2014 Augusztus
- 2014 Szeptember
- 2014 Október
- 2014 November
- 2014 December
- 2015 Január
- 2015 Február
- 2015 Március
- 2015 Április
- 2015 Május
- 2015 Június
- 2015 Július
- 2015 Augusztus
- 2015 Szeptember
- 2015 Október
- 2015 November
- 2015 December
- 2016 Január
- 2016 Február
- 2016 Március
- 2016 Április
- 2016 Május
- 2016 Június
- 2016 Július
- 2016 Augusztus
- 2016 Szeptember
- 2016 Október
- 2016 November
- 2016 December
- 2017 Január
- 2017 Február
- 2017 Március
- 2017 Április
- 2017 Május
- 2017 Június
- 2017 Július
- 2017 Augusztus
- 2017 Szeptember
- 2017 Október
- 2017 November
- 2017 December
- 2018 Január
- 2018 Február
- 2018 Március
- 2018 Április
- 2018 Május
- 2018 Június
- 2018 Július
- 2018 Augusztus
- 2018 Szeptember
- 2018 Október
- 2018 November
- 2018 December
- 2019 Január
- 2019 Február
- 2019 Március
- 2019 Április
- 2019 Május
- 2019 Június
- 2019 Július
- 2019 Augusztus
- 2019 Szeptember
- 2019 Október
- 2019 November
- 2019 December
- 2020 Január
- 2020 Február
- 2020 Március
- 2020 Április
- 2020 Május
- 2020 Június
- 2020 Július
- 2020 Augusztus
- 2020 Szeptember
- 2020 Október
- 2020 November
- 2020 December
- 2021 Január
- 2021 Február
- 2021 Március
- 2021 Április
- 2021 Május
- 2021 Június
- 2021 Július
- 2021 Augusztus
- 2021 Szeptember
- 2021 Október
- 2021 November
- 2021 December
- 2022 Január
- 2022 Február
- 2022 Március
- 2022 Április
- 2022 Május
- 2022 Június
- 2022 Július
- 2022 Augusztus
- 2022 Szeptember
- 2022 Október
- 2022 November
- 2022 December
- 2023 Január
- 2023 Február
- 2023 Március
- 2023 Április
- 2023 Május
- 2023 Június
- 2023 Július
- 2023 Augusztus
- 2023 Szeptember
- 2023 Október
- 2023 November
- 2023 December
- 2024 Január
- 2024 Február
- 2024 Március
- 2024 Április
- 2024 Május
- 2024 Június
- 2024 Július
- 2024 Augusztus
- 2024 Szeptember
- 2024 Október
- 2024 November
10:08:20 Egyszerre három gép pilótafülkéjéből is látták a rejtélyes objektumot | |
Forrás: [origo] | Elter Tamás | 2018.11.13. November 9-én pénteken, a kora reggeli órákban a British Airways légitársaság Montrealból Londonba tartó BA94-es járata Boeing 787-sének pilótafülkéjében egy nagyon fényes, és rendkívüli sebességgel haladó ismeretlen objektumra figyelt fel a gép személyzete. Kis idő múlva a közeli légtérben és nagy repülési magasságon haladó másik két utasszállító pilótái is ufót, azaz azonosítatlan repülő tárgyat jelentettek az írországi Shannon körzeti légi irányításának. Fényes volt, és nagyon nagy sebességgel tűnt elAz Ír Légügyi Hatóság (The Irish Aviation Authority, IAA) jelentése szerint november 9-én pénteken, UTC szerint reggel 07:00-kor a British Airways Montrealból Londonba tartó BA94-es számú járat Boeing 787-es utasszállító gépének kapitánya felvette a kapcsolatot a shannon-i légiirányító központtal. A kora reggeli órákban szokatlan fényjelenséget vettek észre a Boeing pilótafülkéjéből (a kép illusztráció) Forrás: Christian van Hejst (Az egyezményes koordinált világidő vagy röviden koordinált világidő, angolul Universal Time Coordinate, rövidítve UTC, az a hivatkozási időzóna, amelyhez a Föld többi időzónáját viszonyítjuk. Az UTC a greenwichi középidőt - GMT- váltotta fel 1961-ben.) Éjszakai vagy szürkületi körülmények között hamarabb megpillanthatók a sötétben az esetleges szokatlan fényjelenségek Forrás: Origo A Speedbird 94 hívójelű gép kapitánya az iránt érdeklődött, hogy nem zajlik-e katonai gyakorlat a Boeing 787-es légterében, mert egy rendkívül fényes, nagy sebességgel mozgó tárgyat észleltek.A British Airways légitársaság Boeing 787 Dreamliner típusú nagy hatótávolságú utasszállító gépe Forrás: Origo A légi irányítás és a BA94-es járat pilótafülkéje közti beszélgetést rögzítő hangfelvétel tanúsága szerint az irányítás a következő választ adta a kapitány érdeklődésére: "Semmi sem mutatkozik sem az elsődleges, sem a másodlagos radaron." A kapitány nyugtázta az irányítás közlését, megjegyezve, hogy az észlelt tárgy „olyan gyorsan mozog".Az észlelés nagy repülési magasságon történt Forrás: Origo „Melletted?" – érkezett az újabb kérdés az IAA-tól. "A bal oldalunkon felbukkant, majd gyorsan észak felé fordult" - jelentette a BA94-es járat kapitánya. Néhány pillanattal később pedig a következőket közölte: Fényes fény volt, és nagyon nagy sebességgel eltűnt."Azt is hozzáfűzte, tanakodnak, hogy vajon mi lehet a rejtélyes repülő tárgy. A Boeing 787-9 típus pilótafülkéje Forrás: YouTube Bár a Boeing 787-es pilótái úgy gondolták, nem valószínű, hogy az objektum keresztezni fogja a gép irányvonalát, azaz nem áll ütközési pályán, de mégis megkérdezték a shannoni irányítástól, sikerült-e esetleg azonosítaniuk az objektumot,ám erre ismét csak negatív választ kaptak, mert a radarképernyőkön továbbra sem mutatkozott a tárgy. Több objektumot is látunk, ugyanazon a pályánKözben egy másik utasszállító, a Virgin Airlines Orlandóból Manchesterbe tartó VS76-os járatának ugyancsak bejelentkezett a kapitánya, azt közölve, ők is látják a szokatlanul nagy sebességgel haladó fényes tárgyat.A Virgin 76 hívójelű Airbus A330-as személyzete további részletekről is beszámolt az irányításnak. A Virgin Airbus A330 típusú utasszállítója Forrás: The Holiday Place A kapitány szerint a megfigyelt tárgy olyan objektum lehetett, amely ismét visszatért a Föld légkörébe.Majd a következőket jelentette: "Több objektumot láttunk, ugyanolyan típusú pályán... nagyon világosak." Erre egy, a közeli légtérben haladó harmadik gép pilótája is bejelentkezett, aki azt mondta: „Örülök, hogy nem csak én láttam". A British Airways BA94-es járat radartérképe. Ahol a térképen a gép ikonja látható, ott történt az azonosítatlan repülő objektum észlelése Forrás: AirNav,RadarBox A VS76 járat kapitánya közben folyamatosan jelentette, hogy miket észlelnek. Elmondta, a gép helyzetéhez képest tizenegy óránál két erős fénygömböt láttak feltűnni, amelyek először jobbra fordultak, majd nagy sebességgel emelkedni kezdtek.A pilóta megjegyezte, hogy „csillagászati", legalább Mach 2, vagy még nagyobb volt a sebességük. Forrás: Elter Tamás (A Mach egy olyan viszonyszám, amely az adott test sebességének arányát mutatja a hang sebességéhez képest. A Mach 2 kétszeres hangsebességet jelent.) Az azonosítatlan repülő objektumot észlelt repülőgépek nagy magasságban, FL 280 (28 000 láb), illetve FL 420 (42 000 láb) között repültek.A szokatlan jelenséget nagy magasságban, a troposzféra határán észlelték a pilóták (a kép illusztráció) Forrás: Elter Tamás (A repülésben lábban adják meg a magasságot, FL 280 ennek megfelelően 8680 méter, FL 420 pedig 13 020 méter repülési magasságnak felel meg.) Az IAA szóvivője közölte, hogy a november 9-i „szokatlan légi tevékenységgel" kapcsolatos jelentéseket az erre szokásos protokoll szerint „bizalmasan" vizsgálják. Egyelőre nem beszélhetünk még tudományos ufókutatásrólAz UFO az azonosítatlan repülő tárgy (Unidentified Flying Object) kezdőbetűinek angol betűszava, amelyet olyan repülő objektumok megjelölésére használnak, melyeket nem sikerült egyértelműen azonosítani. Az ufóészlelések legnagyobb része természetes jelenségekre vezethetők vissza, akad azonban néhány eset, amire nincs elfogadható magyarázat Forrás: Origo A köznyelvbe is átment kifejezést eredetileg a katonai repülésben alkalmazták, ahol ezt olyan tárgyakra (új típusú ellenséges katonai repülőgép, meteorológiai ballon, stb.) értették, amelyeknek még nem volt tisztázva az eredete. Az egyik leghíresebb eset az 1947 július 8-i, az Új Mexikóban fekvő Roswell határában történt állítólagos ufóbaleset. Az archív fotón Jesse Marcel őrnagy a légierő helyi bázisán az állítólagos űrjárműből származó roncsmaradványokkal Forrás: AFP/United States Air Force Az 1950-es évektől kezdve a köznyelvben az ufó megjelölést - az eredeti jelentéstartalmat jelentősen túllépve – már feltételezett földönkívüli űreszközökre, az úgynevezett „repülő csészealjakra" alkalmazták. A Lockheed-Martin SR-71 Blackbird magassági felderítőgépet futurisztikus formája miatt a repülési kísérletek idején többen is ufónak vélték Forrás: U.S. Air Force Az ufóészlelések többsége többnyire csillagászati, vagy más ritka magaslégköri, illetve meteorológiai jelenséggel, esetleg valamilyen kísérleti katonai repülőeszköz tesztelésével hozható összefüggésbe.Az állítólagos "idegenek", illetve a vélt ufóészlelések mindig szenzációszámba mennek, ami miatt sok az ezzel kapcsolatos visszaélés is Forrás: Origo Minimális számban azonban léteznek olyan ufómegfigyelések is, amelyeknél az észlelést nem lehet összefüggésbe hozni csillagászati, illetve meteorológiai jelenségekkel, sem pedig katonai kísérletekkel. A Nevadában fekvő híres szupertitkos katonai kísérleti telep, az 51-es körzet határát jelző tábla. A pletykák szerint a bázis területén őrzik a roswelli ufó maradványait Forrás: FINLAY MCWALTER Ez utóbbiak hátterét próbálja felfedni a többnyire laikusok által művelt ufológia. Az ufómegfigyelésekről szóló hírek nagy érdeklődésre számíthatnak, amivel rendszeresen vissza is élnek. Az állítólagos ufóészlelések túlnyomó többsége valamilyen csillagászati, vagy ritka természeti jelenséggel megmagyarázható Forrás: PHOTONONSTOP/INFRA Ezekre a gyakori visszaélésekre vezethetők vissza a tudósok kételyei a laikusok tudományos igénnyel dokumentálhatatlan elbeszéléseit illetően. Egyelőre még nem létezik tudományos ufókutatás Forrás: Origo Egyelőre még nem beszélhetünk tudományos ufókutatásról, mert ahhoz kísérletileg ellenőrizhető, megismételhető feltételekre lenne szükség, amit a jelenségkör magától értetődően nem tud produkálni. (Forrás: Airlive)
| |
|