[Magyar Posta] 2021. január elsejétől alapértelmezetté válik a belföldi tértivevényes levelek esetén az elektronikus kézbesítési visszaigazolás a korábbi papíralapú helyett. Így a tértivevényes levelek kézbesítéséről a visszaigazolás elektronikus formában történik meg.

 

Jelenleg a tértivevényes levél hagyományos feladásánál két nyomtatványt is ki kell tölteni. Egyik a feladóvevény, amely a feladás tényét igazolja az ügyfél számára, a másik a tértivevénylap, amelyet mostanáig a küldemény hátuljára ragasztott a Posta, és kézbesítéskor ezt kellett aláírni, majd a levél kézbesítését követően az aláírt kézbesítési igazolást visszaküldte a posta a feladónak. Azaz kézbesítési igazolás január elsejétől nem „utazik” a levéllel.

2021. január elsejétől a kézbesítésről a visszaigazolás elektronikusan a megadott csatornára (e-mail vagy ePostakönyv alkalmazás) érkezik, illetve, ha a feladó mégis hagyományos módon (nem elektronikus adatokkal) adna fel tértivevényes szolgáltatással levelet, akkor kettő helyett csak egy nyomtatványt kell kitölteni. Bár az elektronikus feladást a Posta 2020. júliusától árban is előnyben részesíti, továbbra is lesz lehetőség a postákon a papíralapú feladásra és arra is, hogy a kézbesíti igazolás az elektronikus helyett papíron kapja meg a feladó.

Az elektronikus adatokkal történő feladással és az elektronikus visszaigazolással csökken a többségében vállalati feladók adminisztrációs terhe és a papírfelhasználás is. Az elektronikus adatokkal történő feladás magánszemélyek számára is könnyen elérhető a posta.hu oldalon található, ingyenesen használható ePostakönyv alkalmazással.