Belföld
[5574]
Belföldi, általam válogatott cikkek, írások.
|
Bulvár | Celeb
[149]
Érdekesebb bulvár hírek.
|
Bűnügy
[395]
Bűnügyi hírek, információk
|
Csináld magad
[1]
Barkácsolási ötletek
|
Extrém
[316]
Extrém, megdöbbentő hírek.
|
Egészség | Életmód
[752]
Egészséggel, életmóddal, kapcsolatos hírek, információk, tanácsok.
|
Érdekes | Különleges | Rejtélyes
[982]
Érdekes, különleges, rejtélyes esetek, ironikus, vicces, humoros hírek, információk. írások.
|
Európai Unió
[193]
Hírek az Európai Unióból
|
Gasztro | Recept
[4243]
Gasztronómiai hírek, információk, receptek.
|
Gazdaság
[468]
A gazdasági élet hírei
|
Horgász
[1264]
Horgászoknak szóló hírek, információk.
|
Játék, -pihenés, -szórakozás
[160]
Ötletek, ajánlott oldalak, programok.
|
Jó tudni!
[2431]
Fontos, hasznos információk, határidők, változások, tanácsok. Programok, rendezvények.
|
Kommentár | Reakció | Vélemény
[1380]
Kritikus írások, vélemények, reakciók, a magyar politika és közélet cselekedeteire, visszásságaira.
|
Politika
[666]
Politikai jellegű hírek információk
|
Receptek sonkapréshez
[29]
Receptek, leírások házi húskészítmények (felvágott, sonka, disznósajt, stb.)sonkapréssel történő elkészítéséhez
|
Számítástechika | IT
[4176]
Hírek, újdonságok, tippek, trükkök, ajánlások, stb.
|
Történelem | Kultúra
[919]
Történelmi és kulturális vonatkozású hírek, információk.
|
Tudomány | Technika
[3028]
Újdonságok, felfedezések, új kutatási eredmények, érdekességek.
|
Választások
[405]
Országgyűlési, önkormányzati és EU választások előkészületeivel, lebonyolításával összefüggő hírek, információk.
|
Világ
[3368]
Nemzetközi, általam válogatott cikkek, írások.
|
Weboldalam hírei
[57]
Tájékoztatás a honlapon történt változásokról.
|
- 000 December
- 2012 Augusztus
- 2012 Szeptember
- 2012 Október
- 2012 November
- 2012 December
- 2013 Január
- 2013 Február
- 2013 Március
- 2013 Április
- 2013 Május
- 2013 Június
- 2013 Július
- 2013 Augusztus
- 2013 Szeptember
- 2013 Október
- 2013 November
- 2013 December
- 2014 Január
- 2014 Február
- 2014 Március
- 2014 Április
- 2014 Május
- 2014 Június
- 2014 Július
- 2014 Augusztus
- 2014 Szeptember
- 2014 Október
- 2014 November
- 2014 December
- 2015 Január
- 2015 Február
- 2015 Március
- 2015 Április
- 2015 Május
- 2015 Június
- 2015 Július
- 2015 Augusztus
- 2015 Szeptember
- 2015 Október
- 2015 November
- 2015 December
- 2016 Január
- 2016 Február
- 2016 Március
- 2016 Április
- 2016 Május
- 2016 Június
- 2016 Július
- 2016 Augusztus
- 2016 Szeptember
- 2016 Október
- 2016 November
- 2016 December
- 2017 Január
- 2017 Február
- 2017 Március
- 2017 Április
- 2017 Május
- 2017 Június
- 2017 Július
- 2017 Augusztus
- 2017 Szeptember
- 2017 Október
- 2017 November
- 2017 December
- 2018 Január
- 2018 Február
- 2018 Március
- 2018 Április
- 2018 Május
- 2018 Június
- 2018 Július
- 2018 Augusztus
- 2018 Szeptember
- 2018 Október
- 2018 November
- 2018 December
- 2019 Január
- 2019 Február
- 2019 Március
- 2019 Április
- 2019 Május
- 2019 Június
- 2019 Július
- 2019 Augusztus
- 2019 Szeptember
- 2019 Október
- 2019 November
- 2019 December
- 2020 Január
- 2020 Február
- 2020 Március
- 2020 Április
- 2020 Május
- 2020 Június
- 2020 Július
- 2020 Augusztus
- 2020 Szeptember
- 2020 Október
- 2020 November
- 2020 December
- 2021 Január
- 2021 Február
- 2021 Március
- 2021 Április
- 2021 Május
- 2021 Június
- 2021 Július
- 2021 Augusztus
- 2021 Szeptember
- 2021 Október
- 2021 November
- 2021 December
- 2022 Január
- 2022 Február
- 2022 Március
- 2022 Április
- 2022 Május
- 2022 Június
- 2022 Július
- 2022 Augusztus
- 2022 Szeptember
- 2022 Október
- 2022 November
- 2022 December
- 2023 Január
- 2023 Február
- 2023 Március
- 2023 Április
- 2023 Május
- 2023 Június
- 2023 Július
- 2023 Augusztus
- 2023 Szeptember
- 2023 Október
- 2023 November
- 2023 December
- 2024 Január
- 2024 Február
- 2024 Március
- 2024 Április
- 2024 Május
- 2024 Június
- 2024 Július
- 2024 Augusztus
- 2024 Szeptember
- 2024 Október
- 2024 November
09:31:30 Eltűnhetnek a hatalmas akkumulátorok az elektromos autókból | |
Forrás: Zöld Pálya | Andersen Dávid | 2023.01.16. A világelső technológia megjelenésével átalakulhat a villanyhajtású járművek gyártása. Az elektromos autók megjelenése komoly feladat elé állította az autógyártókat és a tervező mérnököket. A belső égésű motoros járművek több mint egy évszázados hagyományai mentén kialakult autókban a motor jellemzően előre került - néhány farmotoros kivétellel - az elektromos meghajtás azonban teljesen másképp működik. Az elektromos autók villanymotorjai jóval kisebb egységek, mint a hatalmas motorblokkok, a meghajtás pedig tengelyeként vagy kerekenként is megoldható. Ezzel rengeteg hely szabadult fel az egykori motortérben, közben azonban egy másik kihívással kellett szembenézni a gyártás során. Az akkumulátoroknak kellett helyet találni, amelyeket ráadásul nem lehetett akárhova pakolni az autóban, a méretük és főleg a tömegük miatt. A dolgot nehezítette, hogy a nem tisztán elektromos autónak tervezett, azaz korábbi modellekre épülő változatoknál a belső égésű motor, illetve az ahhoz tartozó erőátviteli rendszer helyét meghagyva kellett beépíteni az új alkatrészeket a karosszériába. A már eleve elektromos autónak tervezett modelleknél könnyebb volt a helyzet, hiszen itt már úgy lehetett megtervezni a karosszériát, hogy gondoltak az akkupakkra, illetve a különböző számú és elhelyezkedésű villanymotorokra is. Most azonban újabb mérföldkövet ért el az autóipar. A kínai Neta Auto még múlt héten jelentette be, hogy világelsőként kifejlesztették az autó karosszériájába beépíthető akkumulátorcellákat - írja a Green Car Reports. A lap információi szerint az Integrated Intelligent Chassis-nek (CIIC) nevezett cell-to-chassis technológia segítségével lehetségessé válik, hogy az akkumulátorcsomag összes komponensét szervesen beépítsék a karosszériába, anélkül, hogy egy különálló akkucsomagnak kellene helyet találni. A kínai startup azt állítja, ők az elsők, akik hasonló technológiát dolgoztak ki. A Neta egyelőre csak fejlesztője a módszernek, arról még nincs információ, hogy a CIIC-akkumulátor melyik autómárka melyik modelljébe kerülhet be elsőként. Ez a megoldás lehetővé tenné, hogy az akkumulátort és a villanymotorokat tetszőlegesen építsék be, a leendő autó tervezése során. Ezzel az elektromos autóknál létrejönne a moduláris architektúra, ami sokkal rugalmasabbá teheti a tervezési és gyártási folyamatokat. A Neta Auto a világ egyik legnagyobb akkumulátorgyártójával, a CATL-el kötött együttműködési megállapodást. A CIIC-alapú akkumulátor pedig először a Vinfast modelljeiben jelenhet meg. A moduláris megoldásnak köszönhetően olcsóbb elektromos autók jöhetnek létre, amelyek iránt a fejlődő országokban egyre nő a kereslet. A technológia egyik lehetséges hátrányának azt tartják, hogy az egyedi elrendezésű cellák megnehezíthetik az akkumulátorok újrahasznosítását. Azt már tudjuk, hogy a villanyautók akkumulátorai sokkal jobban bírják az igénybevételt, mint arra előzetesen számítottak, a CATL pedig saját állítása szerint képes akár 16 évig is használható, potenciálisan több mint másfélmillió kilométer megtételére alkalmas akkumulátorok gyártására, innentől viszont inkább az a kérdés, hogyan lehet magukat az autókat tartósabbá tenni, hogy az aksi élettartamával megegyező ideig tudjanak működni. Még van mit mesélnünk neked, minden érdekességet megtalálsz itt! | |
|