Belföld
[5574]
Belföldi, általam válogatott cikkek, írások.
|
Bulvár | Celeb
[149]
Érdekesebb bulvár hírek.
|
Bűnügy
[395]
Bűnügyi hírek, információk
|
Csináld magad
[1]
Barkácsolási ötletek
|
Extrém
[316]
Extrém, megdöbbentő hírek.
|
Egészség | Életmód
[752]
Egészséggel, életmóddal, kapcsolatos hírek, információk, tanácsok.
|
Érdekes | Különleges | Rejtélyes
[982]
Érdekes, különleges, rejtélyes esetek, ironikus, vicces, humoros hírek, információk. írások.
|
Európai Unió
[193]
Hírek az Európai Unióból
|
Gasztro | Recept
[4243]
Gasztronómiai hírek, információk, receptek.
|
Gazdaság
[468]
A gazdasági élet hírei
|
Horgász
[1264]
Horgászoknak szóló hírek, információk.
|
Játék, -pihenés, -szórakozás
[160]
Ötletek, ajánlott oldalak, programok.
|
Jó tudni!
[2431]
Fontos, hasznos információk, határidők, változások, tanácsok. Programok, rendezvények.
|
Kommentár | Reakció | Vélemény
[1380]
Kritikus írások, vélemények, reakciók, a magyar politika és közélet cselekedeteire, visszásságaira.
|
Politika
[666]
Politikai jellegű hírek információk
|
Receptek sonkapréshez
[29]
Receptek, leírások házi húskészítmények (felvágott, sonka, disznósajt, stb.)sonkapréssel történő elkészítéséhez
|
Számítástechika | IT
[4176]
Hírek, újdonságok, tippek, trükkök, ajánlások, stb.
|
Történelem | Kultúra
[919]
Történelmi és kulturális vonatkozású hírek, információk.
|
Tudomány | Technika
[3028]
Újdonságok, felfedezések, új kutatási eredmények, érdekességek.
|
Választások
[405]
Országgyűlési, önkormányzati és EU választások előkészületeivel, lebonyolításával összefüggő hírek, információk.
|
Világ
[3369]
Nemzetközi, általam válogatott cikkek, írások.
|
Weboldalam hírei
[57]
Tájékoztatás a honlapon történt változásokról.
|
- 000 December
- 2012 Augusztus
- 2012 Szeptember
- 2012 Október
- 2012 November
- 2012 December
- 2013 Január
- 2013 Február
- 2013 Március
- 2013 Április
- 2013 Május
- 2013 Június
- 2013 Július
- 2013 Augusztus
- 2013 Szeptember
- 2013 Október
- 2013 November
- 2013 December
- 2014 Január
- 2014 Február
- 2014 Március
- 2014 Április
- 2014 Május
- 2014 Június
- 2014 Július
- 2014 Augusztus
- 2014 Szeptember
- 2014 Október
- 2014 November
- 2014 December
- 2015 Január
- 2015 Február
- 2015 Március
- 2015 Április
- 2015 Május
- 2015 Június
- 2015 Július
- 2015 Augusztus
- 2015 Szeptember
- 2015 Október
- 2015 November
- 2015 December
- 2016 Január
- 2016 Február
- 2016 Március
- 2016 Április
- 2016 Május
- 2016 Június
- 2016 Július
- 2016 Augusztus
- 2016 Szeptember
- 2016 Október
- 2016 November
- 2016 December
- 2017 Január
- 2017 Február
- 2017 Március
- 2017 Április
- 2017 Május
- 2017 Június
- 2017 Július
- 2017 Augusztus
- 2017 Szeptember
- 2017 Október
- 2017 November
- 2017 December
- 2018 Január
- 2018 Február
- 2018 Március
- 2018 Április
- 2018 Május
- 2018 Június
- 2018 Július
- 2018 Augusztus
- 2018 Szeptember
- 2018 Október
- 2018 November
- 2018 December
- 2019 Január
- 2019 Február
- 2019 Március
- 2019 Április
- 2019 Május
- 2019 Június
- 2019 Július
- 2019 Augusztus
- 2019 Szeptember
- 2019 Október
- 2019 November
- 2019 December
- 2020 Január
- 2020 Február
- 2020 Március
- 2020 Április
- 2020 Május
- 2020 Június
- 2020 Július
- 2020 Augusztus
- 2020 Szeptember
- 2020 Október
- 2020 November
- 2020 December
- 2021 Január
- 2021 Február
- 2021 Március
- 2021 Április
- 2021 Május
- 2021 Június
- 2021 Július
- 2021 Augusztus
- 2021 Szeptember
- 2021 Október
- 2021 November
- 2021 December
- 2022 Január
- 2022 Február
- 2022 Március
- 2022 Április
- 2022 Május
- 2022 Június
- 2022 Július
- 2022 Augusztus
- 2022 Szeptember
- 2022 Október
- 2022 November
- 2022 December
- 2023 Január
- 2023 Február
- 2023 Március
- 2023 Április
- 2023 Május
- 2023 Június
- 2023 Július
- 2023 Augusztus
- 2023 Szeptember
- 2023 Október
- 2023 November
- 2023 December
- 2024 Január
- 2024 Február
- 2024 Március
- 2024 Április
- 2024 Május
- 2024 Június
- 2024 Július
- 2024 Augusztus
- 2024 Szeptember
- 2024 Október
- 2024 November
09:37:47 Frissítse KRESZ-tudását kuponért | |
Forrás: totalcar.hu | Máth Dávid | 2014.03.07. Mit kell tennie, ha párhuzamos közlekedésre alkalmatlan
úton gyerekszállító busz mellé ér? Használhat-e lézerblokkolót? Mikor
hajthat be környezetvédelmi övezetbe? Ne ijedjen meg, ha ezekre a
kérdésekre nem tudna magabiztosan válaszolni. Az elmúlt öt-hat évben sok
változás történt a KRESZ-ben, amikkel sokan nincsenek tisztában. Néhány
óra alatt azonban nem csak ezeket lehet megtanulni, de a régi ismeretek
is felfrissíthetők.
Nem készülnek efféle statisztikák, de enélkül is tudjuk jól, a sofőrök tekintélyes része rutinból vezet. Senki sem veszi elő a centit járdán parkoláskor, ha senki sincs a közelünkben, nem használjuk az irányjelzőt sávváltáskor, de a szabályokat úgy általában a tapasztalattal arányosan hajlamosak vagyunk egyre lazábban venni. A rendszer, amit közlekedésnek hívunk ettől még apró hibákkal, de működőképes. Annak idején, amikor két elbukott vizsga után a harmadikra nekiültem végre beseggelni a KRESZ-könyvet, az utolsó nyergesvontatós kérdést is oda-vissza tudtam. Aztán az elméleti tudás jó része a gyakorlat mellett lekopott. Ma már úgy vagyok ezzel, mint a már említett többség, és nem érzek késztetést arra, hogy a kopott tudást frissítsem. Főleg, hogy már tudom, ezek egy része a hétköznapokban teljesen fölösleges. Mégis, mi kell ahhoz, hogy valaki önszántából, szabadidejében tökéletesítse KRESZ-tudását? Ha az adóforintjainkból készül egy oktatóprogram, amit ingyen böngészhetünk, s mindezért még értékes jutalmat is kapunk vajon meghozza a kedvet? A kreszfelfrissito.hu a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kezdeményezésére, a Nemzeti Közlekedési Hatóság által indított kampány. A program célja, hogy felhívja a figyelmet az elmúlt évek főbb jogszabályváltozásaira, emellett segít felfrissíteni a megkopott ismereteket. A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy bárki, aki regisztrál ezen az oldalon, ingyen hozzáfér egy A, egy B, valamint egy C és D kategóriás tananyaghoz. Ezek mindegyike egy normál KRESZ-könyvnél valamivel tömörebben foglalja össze a tudnivalókat, kiemelve a 2008 óta bevezetett szabályváltozásokat. A regisztráció semmiféle kötöttséggel nem jár, minden opcionális, így a tanagyag végi vizsga is. A programhoz semmi más nem kell, csak egy gyors regisztráció, szabadidő és internetkapcsolat. A tananyagot akkor hagyja félbe vagy folytatja, amikor akarja; olyan tempóban halad rajta, ahogy jól esik. Ingyenes e-learning kötöttségek nélkül, hasznos tudással és értékes jutalommal. Mi kell még?
A felfrissítő online képzése június 15-ig érhető el, és egy elég motiváló jutalmat lengettek be hozzá a szervezők. Annak az első ötvenezer embernek, aki teljesíti a képzést egy kupon jár, amivel bejelentkezhet egy ingyenes KRESZ-oktatásra. Értelemszerűen ez azoknak is vonzó, akiknek még nincs jogosítványuk, de ez első sorban mégiscsak a tudás felfrissítéséről szól. Az, akinek már van B-je, kap egy löktet így az A-ra. Vagy fordítva. Egy lecke végén a KRESZ-felfrissítőben Ha távolabbról nézzük a kérdést, tudjuk, hogy bár a tudásfelfrissítés jól hangzik, az emberek többségét a hideg rázza tőle. Ez egyelőre olyan fogalmakkal van egy halmazban, mint az élethosszig tartó tanulás, az önmenedzselés. Társadalmunk tagjainak többsége biztonságkereső, pedig a környezetünk, a kapitalizmus természete követeli a folytonos önképzést. De szűkítsük ezt le a közlekedésre. Tavaly elterjedt egy hír az interneten arról, hogy a rengeteg új szabálymódosítás miatt mindenkinek újra kell vizsgáznia KRESZ-ből. A hír alaptan kamu volt, mégis sokak fantáziáját megmozgatta, akik – teljes joggal persze – felháborodtak rajta. Valahol bántja az igazságérzetünket, ha olyasvalamiben kell bizonyítanunk, amiben már egyszer levizsgáztunk. Ki régen, ki a közelmúltban, de megdolgoztunk a jogsiért, ezért taszító még a gondolata is annak, hogy ezt elveszíthetjük. Az utóbbi években viszont több adagban, több területen módosult a KRESZ. Mégis, vajon az autósok/motorosok/kamionosok hány százaléka vette a fáradságot, hogy utána nézzen, mik voltak ezek a változások? Márpedig ezen infók ismerete nélkül kiszolgáltatottabbak vagyunk az utakon, mint az ismeretükben. Erre jó egy online képzés és vizsga, amin ha lebőgünk sem bukik a büszkeségünk vagy a jogsink. A 2008 óta történt változtatások egy része a programban Elhatároztam, legfeljebb egy napot szánok az NKH KRESZ-felfrissítőjére. Ha ennyi idő alatt nem teljesíthető egy program, ami első sorban munkába járó, jellemzően kevés szabadidővel gazdálkodó embereknek készül, akkor az sajnos működésképtelen. Mielőtt belekezdtem volna egy B-s felfrissítésbe, beírtam a Google-be a kulcsszavakat, és megcsináltam az első gyors online tesztet, ami elém került. Első próbálkozásra tizenegy kérdésből nyolcra tudtam a választ, aztán tizenötből tizenkettőre. Mentségemre szól, hogy kétszer is benéztem, mennyi szabad helyet kell hagyni minimum járdán parkoláskor (1,5 méter). Marginális kérdéseken véreztem el, olyanokon, amiken valószínű azoknak a többsége elbukna, akiknek nem friss a jogsija. Ilyen hibaszázalék mellett nem lennénk eredményesek egy éles vizsgán, a bukás viszont mindig jó dopping. Nem csak a grafikonok és az animációk, az ábrák is jól sikerültek
Mire elértem a vizsgáig, hét órát töltöttem a tananyag fölött, aminek a harmada volt aktív, telt olvasással, értelmezéssel. Nem gondolom, hogy aki napi fél órát szán rá, egy hét alatt ne jutna el kényelmesen a végső tesztig, ami amúgy húsz kérdésből áll. Próbálkozni bárhányszor lehet, a sikeres eredményhez elég 14 jó válasz. Próbálják ki, a naprakész tudásért és a kuponért mindenképp megéri. | |
|