Plakátokkal, tévéreklámokkal jelentkezik ismét a kormányzati kommunikáció, a téma „természetesen” az eddig elért sikerek lesznek. Egy fideszes képviselő szerint így „költséghatékony” a párt számára.
Már zajlanak Habony Árpád fókuszcsoportos felmérései a legújabb kormányzati sikerkampánnyal kapcsolatban, amit tíz napon belül indítanak el – tudta meg a hvg.hu. A kampány első felvonása októberben indult a Magyarország jobban teljesít szlogennel, bruttó 792 millió forintból. Ebben olyan állítások szerepeltek, mint hogy visszafizettük az IMF-hitelt, soha nem volt még ilyen alacsony az infláció, emelkedtek a bérek, 40 ezer ember vett részt az Erzsébet-programban.
A mostani felvonásról egy forrásunk csak annyit mondott, hogy „nagy meglepetésekre nem kell számítani”, így minden bizonnyal a kormányzati retorikában mostanában szereplő panelekkel számolhatunk, amik Orbán Viktor hétfői parlamenti beszédében is megjelentek: természetesen rezsicsökkentés minden mennyiségben, a közmunkával felpumpált „soha nem látott méretű foglalkoztatás”, a gazdasági növekedés beindulása, és az „EU-ban második legnagyobb mértékű minimálbéremelés”. (A sziporkákról és a valós helyzetről a Ténytár blog közölt összeállítást.)
A kormányzati „tájékoztatást” egyébként még a Fideszben is nyíltan úgy kezelik, mint a választási kampány részét. Mint egy a Fidesz kommunikációjára rálátó forrásunk elmondta, a kampányt a Civil Összefogás Fórum plakátjai kezdték, a második felvonás lesz a kormányzati propaganda, és a Fidesz csak utoljára száll be hivatalosan is, mert „ez így a legköltséghatékonyabb”.