A napokban újabb részletek kerültek nyilvánosságra a Mozilla azon előfizetéses konstrukciójával kapcsolatban, aminek rövides indítását a cég még a múlt hónapban jelentette be. Ezekből kiderül, hogy a böngészőgyártó adók nélkül havi 5 dollárért (azaz, ÁFA-val együtt kb. kétezer forintért) adja majd a reklámmentességet is magába foglaló szolgáltatást.

Ugyan a Mozilla a szolgáltatást "Firefox Ad-free Internet"-nek (azaz, "Firefox Reklámmentes Internet"-nek) hívja, valójában az említett összegért cserébe a felhasználók nem a teljes neten kapnak majd reklámmentességet. Ehelyett csak egyes, a Mozilla-val együttműködő - elsődlegesen híreket közlő - oldalakon számíthatnak a reklámok eltűnésére, amennyiben azokat az előfizetés keretében látogatják meg, de más weboldalakon nem változik majd semmi a reklámok vonatkozásában sem.

Azt, hogy pontosan mely oldalakon lehet majd a reklámmentességet élvezni, egyelőre nem lehet tudni. Állítólag a BuzzFeed, a Gizmodo, a Slate, valamint a The Atlantic és az USA Today ezek között lesznek, de ahhoz, hogy a program sikeres lehessen és széles tömegek érdeklődését kelthesse fel, ennél nyilvánvalóan jóval több oldalnak kell majd csatlakoznia hozzá.

Ha mégis sikerülne a Mozilla-nak összehoznia azt, amit eddig senkinek sem, az lehetővé tenné a kiadók számára, hogy azok reklámok megjelenítése nélkül is szert tegyenek azokra a bevételekre, amik elengedhetetlenek működésük finanszírozásához.