Az Audi 2021 elején leplezte le a 2019-ben debütált és általunk is alaposan letesztelt Porsche Taycan testvérmodelljének tekinthető e-tron GT-t, melynek erősebb RS változatából tavaly szeptemberben érkezett egy vadonatúj limitált széria.
A keresztségben Audi RS e-tron GT ice race edition nevet kapott újdonsággal Bécsben ismerkedtünk meg testközelből.
© László Ferenc
© László Ferenc
A négykarikás német gyártó a 2016-ban Audi Sport GmbH-ra átkeresztelt quattro GmbH 1983-as alapításának 40. évfordulójára készítette a mellékelt fotókon látható, a jégversenyzés ihlette limitált szériás RS e-tron GT-t.
Az Audi először 1995-ben készített hasonlóan limitált, részletesen személyre szabott kocsit, ami konkrétan egy többek közt minihűtővel, bárpulttal, VHS videómagnóval, képernyővel és elektromos mozgatású árnyékolóval felvértezett A8-as luxusszedán volt.
Az Ausztriában eredetileg 1952-ben indult, majd pedig 2019-ben felélesztett GP Ice Race jegyében fogant különleges Audi ezüstmetál fényezésű karosszériáján a jégre és hóra utaló designjegyek érhetők tetten.
© László Ferenc
© László Ferenc
© László Ferenc
Hófehér többek közt az első és a hátsó márkajelzés, melyekkel éles kontrasztot mutatnak a 21 colos fekete RS könnyűfém-felnik és a mögöttük található kerámia féktárcsák. A karbonszálas anyagból készült tetőn hatalmas lila márkajelzés feszít.
A remek oldaltartást biztosító ülések fehér bőrborítást kaptak, a finom tapintású és alul enyhén csapott sötét sportkormány középállásjelzője szintén fehér.
Az infotainment rendszer egyedi ice race edition designt vonultat fel, és a kijelzőn többek közt az is látható, hogy az adott autó konkrétan hányadikként látta meg a napvilágot.
© László Ferenc
© László Ferenc
© László Ferenc
Az Audi RS e-tron GT ice race editionből mindössze 99 példány készül, és információink szerint ezek közül egy Magyarországra érkezik.
A magyar ár ismeretlen, az általunk Ausztriában megtekintett példány a 20 százalékos helyi adóval kalkulálva átszámítva mintegy 81 millió forintba kerül. Vagyis körülbelül annyit kóstál, mint itthon egy alap Taycan Turbo S.
Az RS e-tron GT magyarországi alapára 60,2 millió forint. Ezen összeg ellenében egy 20 colos kerekeken gördülő, 598 lóerős rendszerteljesítményű duplamotoros összkerekes villanyautó vezethető haza.
© László Ferenc
© László Ferenc
© László Ferenc
A 830 Nm-es instant csúcsnyomatéknak és a Taycanból ismerős kétfokozatú automata váltónak köszönhetően a 2,4 tonnás tömeg ellenére is 3,3 másodperc alatt letudható egy 0-100-as sprint, a végsebesség 250 km/h-ra van korlátozva.
Viszonyításképp, a Taycan csúcsmodellje, a 761 lovas és 1050 Nm-es produkcióra képes Turbo S 2,8 másodperces 0-100-as szintidővel és 260-as végsebességgel bír.
© László Ferenc
© László Ferenc
© László Ferenc
© László Ferenc
A 4,99 méter hosszú, 1,96 méter széles, 1,4 méter magas és 2,9 méteres tengelytávolságú, 0,24-es légellenállási együtthatójú RS e-tron GT nettó 83,7 kWh kapacitású akkumulátora 487 kilométeres WLTP-hatótávot biztosít.
270 kW-os DC gyorstöltővel 5 perc alatt akár 100 kilométer hatótáv is nyerhető, egy 10-80 százalékos töltés pedig körülbelül 22 perc alatt tudható le.
Az opcionálisan összkerék-kormányzással is rendelhető típus alapmodellje, az e-tron GT 43,6 millió forintos alapáron 19 colos kerekeket, 476 lóerőt, 640 Nm-t, 4,1 másodperces 0-100-as szintidőt, 245 km/h végsebességet és 492 kilométeres hatótávot biztosít.