Caesar Sengupta, a Google fizetési megoldásokért és a következő egymilliárd felhasználóért felelős ügyvezető igazgatója és alelnöke a blogbejegyzésében bejelentette, hogy Indiában a felhasználók immár internethozzáférés nélkül, a telefonjukon keresztül és ingyenesen használhatják a Google Asszisztenst, s feltehetik a különböző kérdéseiket az időjárásról éppúgy, mint a közlekedési információkról vagy a sporteredményekről.
A Google Asszisztenst az úgynevezett Vodafone-Idea Phone Line szolgáltatással ötvözték azért, hogy több százmillió olyan indiainak biztosítsák a rendszer elérését, akik ugyan mobiltelefonnal igen, de internethozzáféréssel nem rendelkeznek. Az ajánlat egy ingyenesen hívható telefonszámról (000 0800 9191000) érhető el mind angol, mind hindi nyelven.
A Google úgy számolt, hogy az országban mintegy 460 millió embernek van internethozzáférése, míg 800 milliónak nincs. Ezzel szemben a mobilhálózat szinte 1,2 milliárd indiai, vagyis a teljes lakosság 87 százaléka számára elérhető. A társaság az elmúlt hónapokban egyre kiemeltebben kezeli Indiát és számos új funkciót, illetve szolgáltatást vezetett be ott. Elérhetővé vált például egy olyan olvasást tanító alkalmazás gyerekeknek, amely illusztrált történeteket mutat be és egy digitális asszisztens is jár mellé.