Radikális változást vezetett be ajánlásaiban a napokban a legnagyobb internetes reklámszövetség, aminek irányelvei alapjaiban határozzák meg a webes hirdetések működését. Az Interactive Advertising Bureau (IAB) ugyanis mostantól azt javasolja a reklámokból finanszírozott webszájtok számára, hogy azok tiltsák ki szolgáltatásaikból az oldalaikra reklámblokkolóval érkező felhasználókat.
A szövetség ezzel gyakori iparági standarddá emeli az elmúlt hónapok során egyre több neves oldal által is , de eddig elszórtan bevezetett eljárását a kölcsönösség elvét felrúgó webezőkkel szemben, akik lehetetlenné teszik az oldalak számára, hogy azok fedezzék az általuk elfogyasztott tartalmak előállításának, illetve igénybevett szolgáltatások biztosításának költségeit fedező reklámok megjelenítését.
Az IAB a weboldalak segítése érdekében egy szkriptet is közzétett, amiben a szájtok gyakorlatilag egy kulcsrakész megoldást kapnak az említett reklámblokkolók kitiltásához. A szkript ugyanakkor nem csak észlelni és tiltani képes az említett szoftvereket használó webezőket, de beállítható, hogy magyarázza el számukra a reklámblokkolás káros hatásait, illetve kérje meg őket az inkriminált szoftver letiltására is, mielőtt az oldalról történő kitiltást foganatosítaná velük szemben.
Mint már többször elmagyaráztuk, a reklámok tiltásával a webezők elapasztják a jelenleg még ingyenesen használható szájtok egyetlen bevételi forrását, és arra kényszerítik utóbbiakat, hogy azok vagy szüntessék be működésüket, vagy előfizetéses modellre térjenek át. Ebben az oldalak közvetlenül olvasóiktól szerzik bevételeiket - viszont ezzel összefüggésben csak azoknak biztosítanak hozzáférést, akik minden hónapban megvásárolják a szájtonként tipikusan egy-két ezer forintba kerülő előfizetést tőlük.