A Google a hét közepén letölthetővé tette népszerű böngészőprogramja legújabb kiadását, ami mérföldkövet képez a szoftver történetében. A Chrome 64 ugyanis az első olyan verzióját képezi a programnak, ami beépített - sőt, alapból aktív - reklámblokkolóval érkezik.

A hirdetésszűrő legtöbb funkciója ugyanakkor egyelőre még szunnyad és nem használható ki - azokat ugyanis a Google a korábban kiadott tájékoztatás értelmében csak három hét múlva, február 15-én fogja aktiválni. Ez alól az egyetlen kivételt az új fület nyitó, átirányítós reklámok képezik, amiket már most szűr a Chrome új kiadása a mobilokon; illetve mostantól a videók sem tudnak automatikusan elindulni az oldalakon.

Az új böngésző ezen kívül több, mint félszáz biztonsági hiba javítását is tartalmazza, amik között néhány magas veszélyességi besorolási is megtalálható. Szintén megtalálhatók benne azok, az ún. mitigációk is, amik meggátolják a Spectre és Meltdown néven ismertté vált processzorsebezhetőségek kihasználását a rosszindulatú weboldalak számára.

Az még nem egyértelmű, hogy a Google a korábban említett, február 15-i napon miként is aktiválja majd a reklámblokkoló funkciókat a böngészőben. Mindenesetre ha ez megtörténik, onnantól kezdve az iparági ajánlásoknak meg nem felelő reklámokat megjelenítő weblapok bevételeik komoly mértékű - vagy akár teljes - elapadására számíthatnak, miután oldalaikon a Chrome - egy 30 napos türelmi időszak lejártát követően - az összes hirdetés megjelenítését tiltani fogja.