A Mozilla a napokban megerősítette, hogy jól ismert böngészője következő kiadásában egy olyan - a PC Fórum által már januárban megszellőztetett - újdonságot fog bevezetni, aminek vélhetően kevesen fognak a felhasználók közül örülni. A jövő héten kiadásra kerülő Firefox 60-ban ugyanis már nem csak a weboldalak fognak reklámokat megjeleníteni, hanem maga a böngészőszoftver is ezt fogja tenni.

A Mozilla szerint ugyanakkor az ő reklámjaik jobbak lesznek mások reklámjainál, mert "jó minőségűek" lesznek - jelentsen bármit is ez -, és bár személyre szabásra is kerülnek majd, az ehhez szükséges adatok azonban csak a böngészőben tárolódnak majd, nem valami távoli szerveren. Ezen kívül az új böngészőfüleken megjelenő hirdetések megjelenítését ki is lehet majd kapcsolni a szoftver beállításai között.

Ugyanakkor a magyar felhasználóknak - legalábbis egyelőre - még ennyit sem kell majd megtenniük a beépített reklámok megjelenésének elkerülése végett. A Mozilla ugyanis első körben csak az Egyesült Államokban vezeti majd be az újítást - bár az nem lehet kétséges, hogy ha ott sikeresnek bizonyul a kísérlet, akkor a világ más régióira is kiterjeszti majd az újítást.