Belföld
[5574]
Belföldi, általam válogatott cikkek, írások.
|
Bulvár | Celeb
[149]
Érdekesebb bulvár hírek.
|
Bűnügy
[395]
Bűnügyi hírek, információk
|
Csináld magad
[1]
Barkácsolási ötletek
|
Extrém
[316]
Extrém, megdöbbentő hírek.
|
Egészség | Életmód
[752]
Egészséggel, életmóddal, kapcsolatos hírek, információk, tanácsok.
|
Érdekes | Különleges | Rejtélyes
[982]
Érdekes, különleges, rejtélyes esetek, ironikus, vicces, humoros hírek, információk. írások.
|
Európai Unió
[193]
Hírek az Európai Unióból
|
Gasztro | Recept
[4243]
Gasztronómiai hírek, információk, receptek.
|
Gazdaság
[468]
A gazdasági élet hírei
|
Horgász
[1264]
Horgászoknak szóló hírek, információk.
|
Játék, -pihenés, -szórakozás
[160]
Ötletek, ajánlott oldalak, programok.
|
Jó tudni!
[2431]
Fontos, hasznos információk, határidők, változások, tanácsok. Programok, rendezvények.
|
Kommentár | Reakció | Vélemény
[1380]
Kritikus írások, vélemények, reakciók, a magyar politika és közélet cselekedeteire, visszásságaira.
|
Politika
[666]
Politikai jellegű hírek információk
|
Receptek sonkapréshez
[29]
Receptek, leírások házi húskészítmények (felvágott, sonka, disznósajt, stb.)sonkapréssel történő elkészítéséhez
|
Számítástechika | IT
[4176]
Hírek, újdonságok, tippek, trükkök, ajánlások, stb.
|
Történelem | Kultúra
[919]
Történelmi és kulturális vonatkozású hírek, információk.
|
Tudomány | Technika
[3028]
Újdonságok, felfedezések, új kutatási eredmények, érdekességek.
|
Választások
[405]
Országgyűlési, önkormányzati és EU választások előkészületeivel, lebonyolításával összefüggő hírek, információk.
|
Világ
[3369]
Nemzetközi, általam válogatott cikkek, írások.
|
Weboldalam hírei
[57]
Tájékoztatás a honlapon történt változásokról.
|
- 000 December
- 2012 Augusztus
- 2012 Szeptember
- 2012 Október
- 2012 November
- 2012 December
- 2013 Január
- 2013 Február
- 2013 Március
- 2013 Április
- 2013 Május
- 2013 Június
- 2013 Július
- 2013 Augusztus
- 2013 Szeptember
- 2013 Október
- 2013 November
- 2013 December
- 2014 Január
- 2014 Február
- 2014 Március
- 2014 Április
- 2014 Május
- 2014 Június
- 2014 Július
- 2014 Augusztus
- 2014 Szeptember
- 2014 Október
- 2014 November
- 2014 December
- 2015 Január
- 2015 Február
- 2015 Március
- 2015 Április
- 2015 Május
- 2015 Június
- 2015 Július
- 2015 Augusztus
- 2015 Szeptember
- 2015 Október
- 2015 November
- 2015 December
- 2016 Január
- 2016 Február
- 2016 Március
- 2016 Április
- 2016 Május
- 2016 Június
- 2016 Július
- 2016 Augusztus
- 2016 Szeptember
- 2016 Október
- 2016 November
- 2016 December
- 2017 Január
- 2017 Február
- 2017 Március
- 2017 Április
- 2017 Május
- 2017 Június
- 2017 Július
- 2017 Augusztus
- 2017 Szeptember
- 2017 Október
- 2017 November
- 2017 December
- 2018 Január
- 2018 Február
- 2018 Március
- 2018 Április
- 2018 Május
- 2018 Június
- 2018 Július
- 2018 Augusztus
- 2018 Szeptember
- 2018 Október
- 2018 November
- 2018 December
- 2019 Január
- 2019 Február
- 2019 Március
- 2019 Április
- 2019 Május
- 2019 Június
- 2019 Július
- 2019 Augusztus
- 2019 Szeptember
- 2019 Október
- 2019 November
- 2019 December
- 2020 Január
- 2020 Február
- 2020 Március
- 2020 Április
- 2020 Május
- 2020 Június
- 2020 Július
- 2020 Augusztus
- 2020 Szeptember
- 2020 Október
- 2020 November
- 2020 December
- 2021 Január
- 2021 Február
- 2021 Március
- 2021 Április
- 2021 Május
- 2021 Június
- 2021 Július
- 2021 Augusztus
- 2021 Szeptember
- 2021 Október
- 2021 November
- 2021 December
- 2022 Január
- 2022 Február
- 2022 Március
- 2022 Április
- 2022 Május
- 2022 Június
- 2022 Július
- 2022 Augusztus
- 2022 Szeptember
- 2022 Október
- 2022 November
- 2022 December
- 2023 Január
- 2023 Február
- 2023 Március
- 2023 Április
- 2023 Május
- 2023 Június
- 2023 Július
- 2023 Augusztus
- 2023 Szeptember
- 2023 Október
- 2023 November
- 2023 December
- 2024 Január
- 2024 Február
- 2024 Március
- 2024 Április
- 2024 Május
- 2024 Június
- 2024 Július
- 2024 Augusztus
- 2024 Szeptember
- 2024 Október
- 2024 November
15:45:14 Kiderült, mikorra válhat használható energiaforrássá a zöld hidrogén | |
Forrás: Zöld Pálya | Andersen Dávid | 2022.10.21. A jó hír, hogy a technológia már készen van, nem kell tovább kutatni, fejleszteni. Az elektromos autók töltése néhány év múlva a múlt ködébe veszhet. Legalábbis, ha végre eljön a hidrogénből fejlesztett olcsó és környezetbarát energia kora. A hidrogénhajtásban óriási potenciál van, sőt, nem csak autó, kamionok, buszok, vonatok, hajók és repülőgépek működhetnek majd a környezetkímélő módon, zéró emisszióval előállított zöld hidrogénnel: szeptemberben átadták Európa első hidrogénnel üzemelő épületét is. A különféle járművek hidrogénes töltésének jelenleg két nagy gátja van: a töltőinfrastruktúra hiánya és a zöld hidrogén ipari léptékű termelése. Míg előbbire még várni kell, hiszen jelenleg csak pár kaliforniai benzinkúton van lehetőség hidrogént tankolni, addig utóbbinak elméletben már nincs akadálya - írja a Green Car Reports. A la a Rocky Mountain Institute (RMI) elemzésére hivatkozva azt állítja, a zöld hidrogén már a mostani évtized végén komoly szerepet játszhat az emissziók csökkentésében. A zöld hidrogénhez ugyanis egy valamire van szükség: megújuló energiára, amelyet a gáz előállításában kulcsszerepet játszó elektrolízis folyamata során kell felhasználni. Az RMI előrejelzése szerint pedig 2030-ig elegendő megújuló kapacitás állhat üzembe ahhoz, hogy a zöld hidrogén előállításához szükséges elektrolízis megoldható legyen fenntartható módon. Ráadásul a zöld hidrogén technológiája már készen áll rá, hogy ipari léptékben megkezdődjön a termelést: a "felskálázáshoz" ugyanis már elérhetőek azok a kereskedelmi és ipari szempontból érett technológiák, amelyekre szükség van a gyártási folyamatokhoz. Azaz, nem kell tudományos áttörésekre, kutatási eredményekre várni vagy laboratóriumban már működő megoldásokról kitalálni, hogyan ültethetőek át a napi termelésbe. Kamionosok, teherhajók előnybenA hidrogénhajtásnak óriási szerepe lesz a közeli jövő szállítmányozásában: olyan globális szereplők, mint az Amazon, az Unilever vagy az Ikea 2040-re szeretnék teljesen dekarbonizálni a szállításaikat, azaz kiváltani a dízelüzemű teherautókat és teherhajókat. A három óriáscég tagja a Cargo Owners For Zero Emission Vessels, azaz CoZEV szövetségnek, amely az üzemanyagcellás technológia elterjesztéséért küzd, főleg a vízi közlekedésben, azon belül a teherszállításban. Az elektrolízisre visszatérve: az RMI információi szerint ezen a téren is elképesztő a fejlődés. A Bloomberg New Energy Finance (BNEF) adatai szerint 2027-re akár 210 gigawattnyi kapacitás is üzembe tud állni globálisan, ami fontos lépés lenne a zöld hidrogén elterjedését illetően. A hidrogén szállításával nem lenne gond: a meglévő földgáz-infrastruktúra egy része ugyanis könnyedén felhasználható akár a hidrogén továbbítására is. Az RMI arra figyelmezteti a világ döntéshozóit, hogy a fenntarthatósági célokat csak akkor érheti el a világ, ha a valóban zöld hidrogén mellett teszi le a voksát, a "sima", azaz szürke vagy néha kék hidrogénnek nevezett gáz előállítása ugyanis pont annyira szennyező, mint az ehhez felhasznált energia előállítása. Még van mit mesélnünk neked, minden érdekességet megtalálsz itt! | |
|