Belföld
[5586]
Belföldi, általam válogatott cikkek, írások.
|
Bulvár | Celeb
[149]
Érdekesebb bulvár hírek.
|
Bűnügy
[396]
Bűnügyi hírek, információk
|
Csináld magad
[1]
Barkácsolási ötletek
|
Extrém
[316]
Extrém, megdöbbentő hírek.
|
Egészség | Életmód
[753]
Egészséggel, életmóddal, kapcsolatos hírek, információk, tanácsok.
|
Érdekes | Különleges | Rejtélyes
[982]
Érdekes, különleges, rejtélyes esetek, ironikus, vicces, humoros hírek, információk. írások.
|
Európai Unió
[195]
Hírek az Európai Unióból
|
Gasztro | Recept
[4267]
Gasztronómiai hírek, információk, receptek.
|
Gazdaság
[475]
A gazdasági élet hírei
|
Horgász
[1272]
Horgászoknak szóló hírek, információk.
|
Játék, -pihenés, -szórakozás
[160]
Ötletek, ajánlott oldalak, programok.
|
Jó tudni!
[2434]
Fontos, hasznos információk, határidők, változások, tanácsok. Programok, rendezvények.
|
Kommentár | Reakció | Vélemény
[1382]
Kritikus írások, vélemények, reakciók, a magyar politika és közélet cselekedeteire, visszásságaira.
|
Politika
[685]
Politikai jellegű hírek információk
|
Receptek sonkapréshez
[29]
Receptek, leírások házi húskészítmények (felvágott, sonka, disznósajt, stb.)sonkapréssel történő elkészítéséhez
|
Számítástechika | IT
[4187]
Hírek, újdonságok, tippek, trükkök, ajánlások, stb.
|
Történelem | Kultúra
[919]
Történelmi és kulturális vonatkozású hírek, információk.
|
Tudomány | Technika
[3035]
Újdonságok, felfedezések, új kutatási eredmények, érdekességek.
|
Választások
[405]
Országgyűlési, önkormányzati és EU választások előkészületeivel, lebonyolításával összefüggő hírek, információk.
|
Világ
[3377]
Nemzetközi, általam válogatott cikkek, írások.
|
Weboldalam hírei
[59]
Tájékoztatás a honlapon történt változásokról.
|
- 000 December
- 2012 Augusztus
- 2012 Szeptember
- 2012 Október
- 2012 November
- 2012 December
- 2013 Január
- 2013 Február
- 2013 Március
- 2013 Április
- 2013 Május
- 2013 Június
- 2013 Július
- 2013 Augusztus
- 2013 Szeptember
- 2013 Október
- 2013 November
- 2013 December
- 2014 Január
- 2014 Február
- 2014 Március
- 2014 Április
- 2014 Május
- 2014 Június
- 2014 Július
- 2014 Augusztus
- 2014 Szeptember
- 2014 Október
- 2014 November
- 2014 December
- 2015 Január
- 2015 Február
- 2015 Március
- 2015 Április
- 2015 Május
- 2015 Június
- 2015 Július
- 2015 Augusztus
- 2015 Szeptember
- 2015 Október
- 2015 November
- 2015 December
- 2016 Január
- 2016 Február
- 2016 Március
- 2016 Április
- 2016 Május
- 2016 Június
- 2016 Július
- 2016 Augusztus
- 2016 Szeptember
- 2016 Október
- 2016 November
- 2016 December
- 2017 Január
- 2017 Február
- 2017 Március
- 2017 Április
- 2017 Május
- 2017 Június
- 2017 Július
- 2017 Augusztus
- 2017 Szeptember
- 2017 Október
- 2017 November
- 2017 December
- 2018 Január
- 2018 Február
- 2018 Március
- 2018 Április
- 2018 Május
- 2018 Június
- 2018 Július
- 2018 Augusztus
- 2018 Szeptember
- 2018 Október
- 2018 November
- 2018 December
- 2019 Január
- 2019 Február
- 2019 Március
- 2019 Április
- 2019 Május
- 2019 Június
- 2019 Július
- 2019 Augusztus
- 2019 Szeptember
- 2019 Október
- 2019 November
- 2019 December
- 2020 Január
- 2020 Február
- 2020 Március
- 2020 Április
- 2020 Május
- 2020 Június
- 2020 Július
- 2020 Augusztus
- 2020 Szeptember
- 2020 Október
- 2020 November
- 2020 December
- 2021 Január
- 2021 Február
- 2021 Március
- 2021 Április
- 2021 Május
- 2021 Június
- 2021 Július
- 2021 Augusztus
- 2021 Szeptember
- 2021 Október
- 2021 November
- 2021 December
- 2022 Január
- 2022 Február
- 2022 Március
- 2022 Április
- 2022 Május
- 2022 Június
- 2022 Július
- 2022 Augusztus
- 2022 Szeptember
- 2022 Október
- 2022 November
- 2022 December
- 2023 Január
- 2023 Február
- 2023 Március
- 2023 Április
- 2023 Május
- 2023 Június
- 2023 Július
- 2023 Augusztus
- 2023 Szeptember
- 2023 Október
- 2023 November
- 2023 December
- 2024 Január
- 2024 Február
- 2024 Március
- 2024 Április
- 2024 Május
- 2024 Június
- 2024 Július
- 2024 Augusztus
- 2024 Szeptember
- 2024 Október
- 2024 November
- 2024 December
- 2025 Január
04:53:47 Kiderült, mit titkoltak a Malév-csőd körül | |
Forrás: Hír24 | 2015.02.25. Megtudhattuk többek közt, hogy úgy szerették volna megmenteni a légitársaságot, hogy rekordgyorsasággal építenek fel egy új céget a nulláról.A Társaság a Szabadjogokért pert nyert a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal szemben, és így nyilvánossá váltak a magyar légitársaság pénzügyi helyzetének rendezéséről szóló dokumentumok, a Malév-csőd hátteranyagai. Ezekből többek közt az derül ki, hogy 2010 decemberében tartott egyeztetésen a kínai Hainan légitársaság mögött álló csoportnak már azt is felajánlották, hogy bevásárolhatják magukat a Budapest Airportba. Egy 2011 márciusi dokumentumban szerepel az, hogy a Malévot mindenféleképpen fel kell számolni, vagy utód nélkül, vagy új befektető bevonásával, és egy másik cég indításával. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium 2011 júniusától egy villámgyorsan, a nulláról felépített céggel akarta megmenteni a Malévet. Ez az új légitársaság az év szeptemberétől működött volna, indulását augusztus 1-től hozták volna nyilvánosságra, ekkor kezdték volna a szükséges beszállítókat szervezni, illetve a régi Malév teljes személyzetét felkészíteni a váltásra. A magyar állam sem irányítási sem pénzügyi szempontból nem lehetett volna meghatározó, azaz részesedése legfeljebb 25 százalékos lehetett volna. A tulajdonos részben a kínai Hainan légitársaság mögött álló csoport, részben a Demján Sándor nevével fémjelzett Euroinvest lett volna. Az elindításához körülbelül 100 millió euróra lett volna szükség Érdekes, hogy a minisztérium a márkanév megtartását kivitelezhetőnek tartotta. Az új Malév viszont nem vette volna át a régi leányvállalatait, és a járatainak is el kellett volna térnie az elődjétől. Egy dokumentum kitért arra is, hogy mit kell tenniük ha a Malévot mégis be kell dönteni, utód nélkül. A munkavállalókra egyetlen mondat utal: „A felszámolás eredményeképpen a Malév jelenlegi munkavállalóinak (kb. 1200 fő) helyzete bizonytalanná válik”. Azt jósolták, hogy akár több tízezer utas jegye is bennragadhat a csődben, amelyet a cég nem fog tudni kifizetni, ennek értékét 10-20 millió euróra tették. A kudarc okaiAnnak kapcsán, hogy akkor az orosz államhoz tartozó Vnyesekonombank finanszírozta A Malévot, az anyag azt írja, hogy az oroszok a felszámolást megakadályozni nem tudják, 110 millió euróskövetelésük pedig nem fog megtérülni. Felhívták a figyelmet, hogy mérlegelendők és kezelendők az esetleges közvetett (politikai) következmények ennek kapcsán. Az új cég ötlet több ponton is elbukhatott, egyrészt az anyagokból az derül ki, hogy a kínai Hainan nagyon lassan reagált, és nem lehetett tudni, hogy érdeklődése mennyire komoly. Demján Sándor pedig az egyik anyag tanúsága szerint „az új Malév alapításához szükséges tőkével nem rendelkezett”. Így merülhetett fel Járai Zsigmond neve. Egy 2011 augusztus 5-ei keltezésű dokumentumban azt írják a projekt csúszása kapcsán, hogy az állam legfeljebb 2011. novemberéig tudja finanszírozni a Malév működését. „Ha a Malév működését egy új légitársaság nem veszi át novemberig, a Magyar Állam leállítja a Malév működését, és a Malév operációs jogutós nélkül kerül felszámolásra” – fogalmaznak. A kudarcba fulladt mentőakciót nem sokkal élte túl a Malév: miután nem tudta kifizetni a hiteleit leállt 2012 február 3-án leállt. A dokumentumban egy mondattal említett alkalmazottak utcára kerültek, és ahogy megjósolták sok utas jegye elveszett. Az orosz állami bank azóta is próbálja a kétoldalú tárgyalásokon a 110 millió eurós veszteségét csökkenteni. A TASZ éltal nyilvánosságra hozott iratok jegyzékét itt találják, az iratokat pedig ide kattintva érhetik el. | |
|