A Google a héten újabb részleteket hozott nyilvánosságra Chrome böngészője egy belső programozási felületének azon átalakításával kapcsolatban, ami februárban már nagy vihart kavart. Ez ugyanis jelentős mértékben korlátozhatja majd a reklámblokkolók működését a szoftveren - és az új információk szerint fogja is, igaz, csak azoknak, akik nem előfizetői a cég valamilyen vállalati szolgáltatásának.

Ez azt jelenti, hogy a jövőben a jelenlegivel azonos szinten és módon kizárólag a vállalati Google-fiókkal rendelkező felhasználók szűrhetik majd a reklámokat, mindenki más azonban kénytelen lesz megelégedni a blokkolás egy korlátosabb formájával. Ez a legnépszerűbb blokkolók közül az Adblock Plus-t nem fogja érinteni, de pl. a uBlock Origin és társai működésképtelenné válnak majd - ha csak készítői nem módosítják azokat úgy, hogy a jövőben az ABP-hez hasonlóan működjenek.

Ez egyben egyébként azt is jelenti, hogy a reklámblokkolók kevésbé tudják majd intelligensen és egyedileg szűrni a reklámokat, és kénytelenek lesznek kvázi előre deklarálni azt, hogy mi az, aminek megjelenését nem akarják engedélyezni. A Google korábban ezen változás bevezetését a működésben azzal indokolta, hogy az összetett ad-hoc jellegű szűrések lelassítják a böngésző működését, amit el akar kerülni.

Jelenleg még nem lehet tudni, hogy az új, csak korlátosabb blokkolást lehetővé tevő változások mikor jelennek meg a Chrome böngésző stabil kiadásaiban, de erre vélhetően az idei év vége, jövő év eleje előtt nem kerül majd sor.