A bizalom elnyerése érdekében a korábban ismeretlen módon megszerzett bankkártya adatok közül az első 4 és az utolsó 4 számot bediktálják és az ügyféltől csak a kártya középső számait kérik.
Aztán a „probléma" elhárítása érdekében úgynevezett
TeamViewer, vagy az AnyDesk program letöltésére bírják rá a kiszemelt áldozatokat,
mellyel távoli hozzáférést biztosítanak maguknak az adott eszközhöz, így látnak minden lépést, minden adatot, amit az ügyfél a számítógépén, vagy telefonján végez. Arra is ráveszik őket, hogy netbankjuk belépési- és bankkártyájuk adatait is adják meg, majd az így megszerzett adatokkal átutalásokat, internetes vásárlásokat hajtanak végre, amivel kárt okoznak.
A csalók a tranzakciók után a letöltött programok törlésére kérik az áldozatokat a nyomok eltüntetése miatt.
Az ilyen telefonhívások esetenként több órán keresztül is eltarthatnak, melyre a rendes banki ügyintézés során nem kerül sor.
A rendőrség felhívja az állampolgárok figyelmét, hogy mindig körültekintően járjanak el, haladéktalanul szakítsák meg a telefonhívást, és az esetleges tranzakcióról a bankszámlájukat kezelő pénzintézettől informálódjanak úgy, hogy ők kezdeményezik a hívást a bank hivatalos telefonszámára. Amennyiben a leírt módszerrel találkoznak, tegyenek bejelentést a lakhelyük szerinti rendőrkapitányságon!