A közelmúltban volt szerencsénk alaposan kipróbálni az új BMW M3 Competitont és BMW M4 Competitiont, melyek közös vonása az 510 lóerős teljesítmény, illetve a hátsókerék-hajtás. A napokban pedig megérkezett Magyarországra a sportszedán és -kupé összkerékhajtású változata, illetve az M4-ből készített kabrió, melyekkel Tata környékén autóztunk egy rövidet.
Az M3 Competition xDrive és az M4 Competition xDrive azoknak készült, akik az alapmodellek esetében már félelmetesnek találják a csak és kizárólag a hátsó kerekekre jutó 510 lóerős teljesítményt.
A fejlett összkerékhajtású újdonságok három üzemmóddal rendelkeznek: 4WD, 4WD Sport és 2WD. Az első üzemmódban normál összkerékhajtásúként viselkedik az M3 és az M4, a másodikban a hátsó kerekekre jut több erő, a harmadikban pedig csak és kizárólag hátul van hajtás.
Az alapmodellekhez képest mindössze 50 kilogrammal lett nagyobb a tömeg, amit vezetés közben értelemszerűen alig lehet érezni. Azt viszont annál inkább, hogy az extra tapadás miatt a gyorsulás még az eddigieknél is mellbevágóbb.
A nyolcfokozatú automata váltós, 1850-1855 kilogramm tömegű újdonságok alig 3,5 másodperc alatt lőnek ki álló helyzetből 100-as tempóra, vagyis 0,4 másodperccel rövidebb idő alatt, mint a csak hátul hajtott társaik. A végsebesség változatlanul 250 km/h, illetve opcionálisan 290 km/h.
Kívülről semmi sem árulja el az összkerékhajtást, vagyis hátul az M3 Competition, illetve M4 Competition logók mellett keresve sem találunk xDrive feliratot.
A 480 lóerős és kéziváltós, hátsókerék-hajtású M3-as 28,7 millió forintot nyit Magyarországon. Az 510 lovas Competition kivitelért alaphangon 30 millió forintot kérnek el, utóbbi xDrive verziója pedig 31,5 millió forinton nyit.
A 480 lovas M4 Coupé minimum 29,2 millió forint ellenében vezethető haza, a 30 lóerővel erősebb Competition kivitel pedig 30,5 millió forinttól állítható be a garázsba. Az új összkerekes változat alapára 31,9 millió forint.
Az M4 mostantól nyitható tetős változatban, kabrióként is elérhető. Az 510 lóerős M4 Competition xDrive Cabrio minimum 33,4 millió forint kifizetését követően vezethető haza.
Az új vászontető 40 százalékkal könnyebb, mint a korábbi fém megoldás, és kevesebb helyet is foglal. Utóbbinak köszönhetően nyitott tető mellett 220-ról 300 literre nőtt a csukott tető mellett 385 literes csomagtartó mérete. A vászontető 50 km/h tempó alatt 18 másodperc alatt nyitható le, illetve csukható be.
A szélzaj autópálya-tempóig egészen barátinak mondható, és a nyitott tető miatt kis tempónál többet kapunk a remek motor- és kipufogóhangból, amit magasabb sebességnél persze már jobban elnyom a szélzaj.
A 0-100-as, illetve 0-200-as gyorsulás rendre 3,7, illetve 13,1 másodperc alatt tudható le, az alaphelyzetben 250 km/h-ra korlátozott végsebesség az M' Drivers Package megrendelésével 280 km/h-ra növelhető.
Az 1920 kilogramm tömegű kabrió a későbbiekben várhatóan 480 lóerős és kéziváltós változatban is elérhető lesz.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.