A YouTube a héten olyan változásokat jelentett be használati feltételeiben, aminek sem a videókat néző, de az azokat készítő és feltöltő felhasználók sem tudnak majd igazán örülni. A Google videómegosztója ugyanis közölte, hogy a jövőben az eddigieknél több videó előtt, közben és mellett fog reklámokat megjeleníteni - de azokból ráadásul nem is fog minden esetben a klipek készítőinek fizetni.
A változás lényege abban áll, hogy mostantól azon videókat is reklámokkal fogja tűzdelni a YouTube, amik feltöltői, illetve csatornái nem léptek be az oldal ún. partnerprogramjába. Eddig ugyanis csak azokon a klipeken jelentek meg a hirdetések, amik készítői jelentkeztek ebbe - ezzel jelezve, hogy szeretnének reklámokat megjeleníttetni videóik nézőinek, és az azok által generált bevételből részesedni.
A partnerprogramba jelentkezéshez a csatornának már el kellett érnie egy bizonyos néző- illetve feliratkozó-számot, de az abból kimaradás lehetett tudatos döntés is a tulajdonosok részéről annak érdekében, hogy videóik mellett ne kezdjenek el reklámok megjelenni. Ennek azonban mostantól vége, és a partnerprogramból kimaradás csak a fizetés elmaradását fogja már csak jelenteni.
Azok a készítők ugyanis, akik nem regisztrálnak a programba, továbbra sem fognak egy fityinget sem videóik után kapni, hiába fog ezentúl a YouTube a jövőben utóbbiak mellett is reklámokat megjeleníteni. A lépéssel tehát a Google kizárólag a saját bevételeit fogja növelni, miközben sem a nézőknek, sem a készítőknek nem fog vele jót tenni.
A változást éppen ezért máris sokan kritizálták mindkét csoportból, amire a Google egyelőre csak annyit reagált, hogy figyelni fogja a lépés hatásait, és annak függvényében fog a továbbiakról dönteni.