A Facebook csütörtökön egy igen fontos változást vezetett be adatvédelmi házirendjében, ami azt szabályozza, hogy hogyan és milyen adatokat gyűjt a webezőkről. Az új szabályok értelmében a közösségi oldaltól mostantól már nem csak a rajta regisztrált felhasználókat, hanem mindenki mást is folyamatosan követ majd, az oldalakba beágyazott kódjain keresztül.
Mindezt természetesen annak érdekében, hogy jobban megismerhesse a felhasználók szokásait, ezen keresztül pedig személyre szabott reklámokat tudjon megjeleníteni részükre. Az adatgyűjtésből ugyan ki lehet jelentkezni, de kérdés, hogy ezt mégis miért tennék meg azok a webezők, akik nem is tudnak arról, hogy a Facebook egyáltalán követi őket.
A közösségi oldal mindenesetre azt ígéri, hogy az adatgyűjtés révén jobb minőségű és a felhasználói élményt jobban szem előtt tartó reklámok jelenhetnek majd meg a weben és az alkalmazásokban is.