A társaság már tavaly bevezette azt az új rendszert, amely a Chrome böngészőben lehetővé tette a a harmadik féltől, például adatkereskedőktől vagy reklámcégektől származó sütifájlok felsorolását. E fájlok segítségével követni lehet a felhasználók online szörfölését. Az óriáscég most jelezte, hogy alternatív módszereket sem fog alkalmazni az emberek követésére.
Temkin hangsúlyozta, hogy természetes dolog, hogy tovább kell fejleszteni a digitális reklámokat és reagálni kell a magánszféra és a személyazonosság használatával kapcsolatban erősödő aggályokra. Amennyiben ez nem történik meg, akkor a szabad és a nyitott World Wide Web jövőjét veszélyeztetnék. Ráadásul a korszerű hirdetési technológiák miatt már nincs szükség az egyes felhasználók követésére.
Az ugyanakkor más kérdés, hogy a vállalatnak nem feltétlenül kell a Chrome által gyűjtött sütifájlokra támaszkodni, ha információkat akar szerezni valakinek az internetes szokásairól, mert más módon is megteheti ezt, például elég csupán az Androidra és azon futtatható alkalmazásokra gondolni.