A Mol a döntést az ellátás biztonságának fenntartásával indokolta. „Azoknak az új viszonteladó ügyfeleknek szól a tájékoztató, akik felé kiszolgálási kötelezettségünk nincs, de a hatósági ár életbe lépését és az importkiesést követően szerződést kötöttünk velük. Az átmeneti korlátozások határozatlan időre szólnak, de hetente felülvizsgáljuk az ellátási stratégiánkat, és minden esetben teljesítjük a szerződéses kötelezettségeinket” – fogalmazott a vállalat.
Egri Gábor, a Független Benzinkutak Szövetségének elnöke szerint a Mol döntése azt jelenti, hogy Magyarországon bedőlt a biztonságos üzemanyagellátás. „A hazai kőolajtartalék 34 napra elegendő, az üzemanyagtartalék pedig 30 napra, tehát a törvényben előírt 90 napnál rövidebb időre biztosított az ellátás” – mondta.
Hozzátette, a Mol szállítás leállításáról szóló levelét 251 benzinkút-üzemeltető vállalkozás kapta meg, melyek esetenként több kutat is üzemeltetnek, így a magyar üzemanyagellátás 30 százalékát biztosították, tehát jelentős arányt képviseltek a magyar üzemanyagpiacon. A Mol közleménye ezzel szemben azt állítja, hogy a szállítások felfüggesztése az összes magyarországi benzinkút körülbelül 10 százalékát érinti.
Egri szerint sorban állásokra és hosszú várakozási időre kell számítani a magyar kutakon, a legnagyobb gond vidéken lehet, ahol az embereknek esetenként jelentősen többek kell majd utazni az üzemanyagért. A szakértő a magyar állam által bevezetett ársapkát okolta, amiért ilyen helyzet alakult ki. „Ez történik, amikor nem piaci feltételekkel bonyolítjuk tőzsdén jegyzett termékek forgalmazását” – fogalmazott.