Belföld
[5591]
Belföldi, általam válogatott cikkek, írások.
|
Bulvár | Celeb
[149]
Érdekesebb bulvár hírek.
|
Bűnügy
[396]
Bűnügyi hírek, információk
|
Csináld magad
[1]
Barkácsolási ötletek
|
Extrém
[316]
Extrém, megdöbbentő hírek.
|
Egészség | Életmód
[753]
Egészséggel, életmóddal, kapcsolatos hírek, információk, tanácsok.
|
Érdekes | Különleges | Rejtélyes
[982]
Érdekes, különleges, rejtélyes esetek, ironikus, vicces, humoros hírek, információk. írások.
|
Európai Unió
[195]
Hírek az Európai Unióból
|
Gasztro | Recept
[4273]
Gasztronómiai hírek, információk, receptek.
|
Gazdaság
[475]
A gazdasági élet hírei
|
Horgász
[1274]
Horgászoknak szóló hírek, információk.
|
Játék, -pihenés, -szórakozás
[160]
Ötletek, ajánlott oldalak, programok.
|
Jó tudni!
[2434]
Fontos, hasznos információk, határidők, változások, tanácsok. Programok, rendezvények.
|
Kommentár | Reakció | Vélemény
[1382]
Kritikus írások, vélemények, reakciók, a magyar politika és közélet cselekedeteire, visszásságaira.
|
Politika
[687]
Politikai jellegű hírek információk
|
Receptek sonkapréshez
[29]
Receptek, leírások házi húskészítmények (felvágott, sonka, disznósajt, stb.)sonkapréssel történő elkészítéséhez
|
Számítástechika | IT
[4192]
Hírek, újdonságok, tippek, trükkök, ajánlások, stb.
|
Történelem | Kultúra
[919]
Történelmi és kulturális vonatkozású hírek, információk.
|
Tudomány | Technika
[3036]
Újdonságok, felfedezések, új kutatási eredmények, érdekességek.
|
Választások
[405]
Országgyűlési, önkormányzati és EU választások előkészületeivel, lebonyolításával összefüggő hírek, információk.
|
Világ
[3382]
Nemzetközi, általam válogatott cikkek, írások.
|
Weboldalam hírei
[59]
Tájékoztatás a honlapon történt változásokról.
|
- 000 December
- 2012 Augusztus
- 2012 Szeptember
- 2012 Október
- 2012 November
- 2012 December
- 2013 Január
- 2013 Február
- 2013 Március
- 2013 Április
- 2013 Május
- 2013 Június
- 2013 Július
- 2013 Augusztus
- 2013 Szeptember
- 2013 Október
- 2013 November
- 2013 December
- 2014 Január
- 2014 Február
- 2014 Március
- 2014 Április
- 2014 Május
- 2014 Június
- 2014 Július
- 2014 Augusztus
- 2014 Szeptember
- 2014 Október
- 2014 November
- 2014 December
- 2015 Január
- 2015 Február
- 2015 Március
- 2015 Április
- 2015 Május
- 2015 Június
- 2015 Július
- 2015 Augusztus
- 2015 Szeptember
- 2015 Október
- 2015 November
- 2015 December
- 2016 Január
- 2016 Február
- 2016 Március
- 2016 Április
- 2016 Május
- 2016 Június
- 2016 Július
- 2016 Augusztus
- 2016 Szeptember
- 2016 Október
- 2016 November
- 2016 December
- 2017 Január
- 2017 Február
- 2017 Március
- 2017 Április
- 2017 Május
- 2017 Június
- 2017 Július
- 2017 Augusztus
- 2017 Szeptember
- 2017 Október
- 2017 November
- 2017 December
- 2018 Január
- 2018 Február
- 2018 Március
- 2018 Április
- 2018 Május
- 2018 Június
- 2018 Július
- 2018 Augusztus
- 2018 Szeptember
- 2018 Október
- 2018 November
- 2018 December
- 2019 Január
- 2019 Február
- 2019 Március
- 2019 Április
- 2019 Május
- 2019 Június
- 2019 Július
- 2019 Augusztus
- 2019 Szeptember
- 2019 Október
- 2019 November
- 2019 December
- 2020 Január
- 2020 Február
- 2020 Március
- 2020 Április
- 2020 Május
- 2020 Június
- 2020 Július
- 2020 Augusztus
- 2020 Szeptember
- 2020 Október
- 2020 November
- 2020 December
- 2021 Január
- 2021 Február
- 2021 Március
- 2021 Április
- 2021 Május
- 2021 Június
- 2021 Július
- 2021 Augusztus
- 2021 Szeptember
- 2021 Október
- 2021 November
- 2021 December
- 2022 Január
- 2022 Február
- 2022 Március
- 2022 Április
- 2022 Május
- 2022 Június
- 2022 Július
- 2022 Augusztus
- 2022 Szeptember
- 2022 Október
- 2022 November
- 2022 December
- 2023 Január
- 2023 Február
- 2023 Március
- 2023 Április
- 2023 Május
- 2023 Június
- 2023 Július
- 2023 Augusztus
- 2023 Szeptember
- 2023 Október
- 2023 November
- 2023 December
- 2024 Január
- 2024 Február
- 2024 Március
- 2024 Április
- 2024 Május
- 2024 Június
- 2024 Július
- 2024 Augusztus
- 2024 Szeptember
- 2024 Október
- 2024 November
- 2024 December
- 2025 Január
10:39:36 Pickuppá alakul az Audi elektromos terepjáró kupéja | |
Forrás: Zöld Pálya | Andersen Dávid | 2023.01.29. Az Audi sphere modellpalettája új modellel bővült - írja az InsideEVs. A német márka még 2021-ben mutatta be a skysphere elektromos roadsterét, amely a régi idők túraautóit idézi. Ugyanabban az évben debütált az Audi grandsphere, amelyet az utak magánrepülőjeként is említenek - bizonyára megihlette őket a Mercedes EQS-ről írt tesztünk címe. Tavaly debütált a kétezres évek elején népszerű egyterűek hangulatát idéző Audi urbansphere, amelyet kifejezetten a sűrűn lakott nagyvárosokba szántak a tervezők. A paletta legújabb tagja pedig az Audi activesphere, amelyről már tavaly elkezdték csepegtetni az információkat, de részletesebben most ismerkedhet meg vele az elektromos autózás iránt érdeklődő közönség. Az autó első ránézésre egy komolyabb terepképességekkel felruházott sportos kupénak tűnik, amely a mostanság népszerű SUV-k kategóriáját képviseli - ennek a járműcsoportnak azonban valószínűleg meg vannak számlálva a napjai. A formavilága alapján pedig - hunyorítva - a kínai XPeng repülő autójának kifinomultabb változata is lehetne. Ettől függetlenül érdemes körüljárni az activesphere-t, mivel sokkal több van benne, mint egy lejtős hátú kupé hangulatát hozó terepjáró. Utóbbi kifejezés nem véletlen, ugyanis az autó gigantikus, 22 hüvelykes felniken gördül, amelyek speciális kialakítása megkönnyíti a terepezést. Ilyenkor a felni egyes elemei kinyílnak, az aszfaltra való visszatérés után pedig visszazáródnak, feltehetően a jobb légellenállási mutatók miatt, amelyek, mint tudjuk, az elektromos autók hatótávjának legnagyobb ellenségei. További különlegesség az Audi által active back-nek nevezett megoldás, amelynek köszönhetően az autó egy gombnyomásra pickuppá tud átalakulni. Ezt azonban nem úgy kell elképzelni, mint a keménytetős kabriókat, amelyeknél a tető becsusszan a cosmagtartóba. Itt inkább a csomagtartó nyílik le hátrafelé, mint a pickupok platóján a lenyitható hátsó ajtó. Ez ugyan nem jelent teljesértékű pickupot, a betonkeverőt például nehéz elképzelni rajta, de nagyobb csomagok vagy például kerékpárok szállítását nagyban megkönnyíti. Ebben az üzemmódban a csomagtartót fedő hátsó ablak csúszik előre, mintha csak egy fordított tetőablak lenne. Ilyenkor egy motorizált elem lezárja az utastér hátulját, hogy megóvja a bent ülőket a kinti hidegtől vagy hőségtől. Az autó tetején integrált síléctartó megoldás várja a felszerelést, ezzel is alátámasztva az activesphere elnevezés létjogosultságát. Az autótervezők körében napjainkban reneszánszukat élik az úgynevezett öngyilkos ajtók, ami a hátrafelé nyíló hátsó ajtók kevésbé hízelgő elnevezése. A veszély abban rejlik, hogy a hátsó ülésről kiszálló utasok, akik nem is feltétlenül látják, ha hátulról másik autó, motoros vagy kerékpáros közeledik, a hátrafelé nyíló ajtót kinyitva balesetveszélyes helyzetet idézhetnek elő. Az autó az Audi Premiom Platform Electric (PPE) architektúrájára épül, 800 voltos töltőrendszerrel. Az activesphere 100 kilowattórás akkumulátora egy töltéssel 600 kilométeres hatótávot tesz lehetővé. Az autót tengelyenként egy villanymotor hajtja, amelyek együttes teljesítménye 436 lóerő, 720 Nm nyomatékkal. A mostoha terepviszonyok hatásától aktív légrugós felfüggesztés kíméli az utasokat, a terepen való navigálást pedig segíti, hogy az ajtók alsó részén üvegsávok könnyítik meg a terepviszonyok felmérését. Az elsőre meghökkentő, de kétségtelenül stílusos beltér különlegessége, hogy a kormány teljes mértékben képes becsúszni a műszerfalba, ha az activesphere-t önvezető módban használják - igaz, arról nem szól a fáma, hogy a jármű hányas szintű önvezetésre képes. A sofőr és az utasok pedig kevert valóságot (mixed reality) alkalmazó sisakokon át láthatják a külvilág képére rávetített különféle információkat, például a navigáció utasításait. Mivel koncepcióautóról van szó, a sorozatgyártásra nem lehet számítani, arra viszont igen, hogy az itt bemutatott újdonságok idővel megjelenhetnek az utcai modellekben is. Még van mit mesélnünk neked, minden érdekességet megtalálsz itt! | |
|